ΕΛΛΑΔΑ

ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Μετά από μάχη χαρακωμάτων, ΚΤΕΛ και ιδιοκτήτες ταξί κατάφεραν την παράταση των συμβάσεων τους μέχρι την 30η Ιουνίου. Η λύση εξασφαλίζει την απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών που από την αρχή της σχολικής χρονιάς είναι μετέωροι και σε πολλές περιοχές της χώρας χρειάστηκε να βγουν στους δρόμους.

«Οι αντίπαλοι είναι σκληρά καρύδια». Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει για το θρίλερ που εξελίσσεται από τις αρχές του έτους και αφορά το κόστος της μεταφορά των 200.000 μαθητών στα σχολεία τους. Ο πόλεμος κατά των μεταφορέων που πληρωνόταν αδρά για τη μεταφορά των μαθητών έχει αποδώσει μεν καρπούς, αλλά όχι σε ικανοποιητικό επίπεδο. Όλο αυτό το διάστημα το υπουργείο Εσωτερικών, το υπουργείο Παιδείας, οι περιφέρειες και οι δήμοι κατέβαλαν προσπάθεια προκειμένου να έρθουν σε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες λεωφορείων και ταξί για χαμηλότερα κόμιστρα.

Σε ορισμένες περιοχές αυτό επετεύχθη, αντίθετα στην πλειονότητα των περιπτώσεων οι διαπραγματεύσεις έπεσαν στο κενό. Μετά από την πρώτη ήττα των θεσμικών οργάνων η οποία ανάγκασε τη κυβέρνηση να παρατείνει τις συμβάσεις μέχρι τέλη Φεβρουαρίου, ήρθε και δεύτερη. Η κυβέρνηση αναγκάστηκε πριν από μερικές ημέρες να περάσει τροπολογία προκειμένου να παραταθούν οι συμβάσεις μέχρι τέλος του σχολικού έτους.

Η ρύθμιση αυτή κατατέθηκε από τον υφυπουργό Εσωτερικών Π. Κουκουλόπουλο σε νομοσχέδιο του Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.  Η διάταξη προβλέπει ότι: «Οι συμβάσεις που έχουν συνάψει οι περιφέρειες για τη μεταφορά μαθητών και παρατάθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 70 του ν.4002/2011 (Α’ 180) παρατείνονται έως την 30ή Ιουνίου 2012». Ουσιαστικά δηλαδή οι Περιφέρειες είναι αρμόδιες να παρατείνουν τις συμβάσεις που ίσχυαν μέχρι 28 Φεβρουαρίου ως τις 30 Ιουνίου.

Αυτό θα ισχύσει μόνο για τις περιπτώσεις που έχουν προκύψει κενά δρομολόγια λόγω αδυναμίας των μεταφορέων να συμφωνήσουν με τους αρμόδιους φορείς. Οι νέες συμβάσεις θα συναφθούν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης.

Το υπουργείο Εσωτερικών έχει ήδη εκδώσει σχετική εγκύκλιο μέσω της οποίας και ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν.

Αξίζει να επισημανθεί ότι το «κούρεμα» που έχει γίνει στο κόστος μεταφοράς είχε ως αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις, ΚΤΕΛ και ιδιοκτήτες ταξί να αρνούνται να συμμετάσχουν στη διαδικασία καθώς θεωρούν ασύμφορη πλέον τη μεταφορά των μαθητών. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις οι μεταφορείς υποστηρίζουν ότι δεν είναι σε θέση να καλύψουν ούτε το κόστος των καυσίμων.

Δεν είναι λίγες οι περιοχές όπου οι κάτοικοι και οι φορείς κινητοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα προκειμένου να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για την υφιστάμενη κατάσταση.

Γονείς και μαθητές διαμαρτύρονται για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, ενώ οι μεταφορείς ζητούν να υπάρξει ειδική ρύθμιση προκειμένου να τροποποιηθεί η πρόβλεψη ως προς το κόστος μεταφοράς καθώς αυτό επηρεάζεται, εκτός από τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα της κάθε περιοχής και από το κόστος των καυσίμων.

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.