ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΚΛΗΡΟ ΠΟΚΕΡ ΓΙΑ ΤΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»

Οι Γερμανοί της Hochtief προσανατολίζονται  σε αναβολή μέχρι νεωτέρας των συζητήσεων περί πώλησης, καθώς εκτιμούν ότι η ταυτόχρονη πώληση του μεριδίου του δημοσίου μαζί με το ποσοστό που ελέγχουν αυτοί δεν μπορεί να οδηγήσει σε ικανοποιητικό τίμημα.

Του Χάρη Ντιγριντάκη

Σε νέα ελληνογερμανική κόντρα εξελίσσεται η επιμήκυνση της σύμβασης για 20 έτη μεταξύ της κυβέρνησης και της “Hochtief Airports” για το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, η οποία φαίνεται να παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες. Το συγκεκριμένο γεγονός αναδύει το σχέδιο Β΄ για την ελληνική κυβέρνηση που αφορά στην πλήρη πώληση του ποσοστού του δημοσίου στα Σπάτα με ταυτόχρονη επιμήκυνση υφιστάμενων συμβάσεων ακόμη και για 50 έτη (!) για όποιον επιθυμεί από τους σημερινούς μετόχους. Είναι κοινός τόπος ότι το δημόσιο «καίγεται» για ρευστό γνωρίζοντας ότι σε πιθανό διαγωνισμό πώλησης των ποσοστών του (55%), σίγουρα θα υπάρξει ενδιαφέρον για το δεύτερο ακριβότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης, το πλέον κερδοφόρο εξ αυτών που συμμετέχει η Hochtief αλλά και ένα από τα πλέον προσοδοφόρα στον κόσμο. Οι Γερμανοί της Hochtief, προσανατολίζονται  σε αναβολή μέχρι νεωτέρας των συζητήσεων περί πώλησης, καθώς εκτιμούν ότι η ταυτόχρονη πώληση του μεριδίου του δημοσίου μαζί με το ποσοστό που ελέγχουν αυτοί δεν μπορεί να οδηγήσει σε ικανοποιητικό τίμημα. Η εμπλοκή στην υπόθεση του Ελευθέριος Βενιζέλος  προέκυψε από το γεγονός ότι η  Hochtief κατά πληροφορίες δεν επιθυμεί να διαθέσει το ποσό των 220 εκατ. ευρώ που ζητά άμεσα το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου για την διεύρυνση της υφιστάμενης σύμβασης από το 2026 έως το 2046. Αν και η απόφασή  τους αυτή είναι εν πολλοίς γνωστή, πληροφορίες τώρα αναφέρουν πως  η δυσφορία τους με την επένδυσή τους αυξάνεται με δεδομένη και την  αλλαγή ιδιοκτησίας του γερμανικού ομίλου, η οποία έχει περάσει στην ισπανική ACS. Οι Ισπανοί επιθυμούν  έξοδο, αλλά ήδη οι προσπάθειες τους να πωλήσουν έξι αεροδρόμια ανά τον  κόσμο προ μηνών έδειξε πολύ μικρές προσφορές και λιγοστούς ενδιαφερόμενους.

Κινεζικό ενδιαφέρον

Την ίδια ώρα, σύμφωνα  με ασφαλείς πληροφορίες του matrix24.gr ο κινεζικός όμιλος HNA Group και η γαλλική Vinci λέγεται ότι έχουν πλησιάσει την ελληνική κυβέρνηση, επιδιώκοντας να ελέγχουν ποσοστό άνω το 67% της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών (Δ.Α.Α.), αναλαμβάνοντας και το management στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Ειδικά ο κινεζικός κολοσσός ΗΝΑ ο οποίος ελέγχει την τέταρτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Κίνας Hainan Airlines, κατά πληροφορίες ενδιαφέρεται για την απόκτηση και άλλων αεροδρομίων της ελληνικής περιφέρειας με επίκεντρο αυτά της Κρήτης. Η γαλλική εταιρεία Vinci, βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα «ελέγχοντας» την κοινοπραξία «Γέφυρα» που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου και συμμετέχει στους οδικούς άξονες Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα και Μαλιακός – Κλειδί. Όπως όλα δείχνουν εντός των προσεχών μηνών πρόκειται να παιχτεί ένα σκληρό πόκερ για την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου στα Σπάτα αφού η ελληνική κυβέρνηση επιζητά την άντληση ποσών που θα υπερβαίνουν ακόμη και το 1,5 δις ευρώ, αν προκύψει απ΄ ευθείας πώληση του ποσοστού του δημοσίου.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.