ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

ΣΑΝ ΒΓΕΙΣ ΣΤΟ ΠΗΓΑΙΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΝΑ ΕΥΧΕΣΑΙ ΝΑ 'ΝΑΙ ΑΔΕΙΟΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ

Δεν ξέρω πόσοι έτυχε να ταξιδέψετε τις μέρες του Πάσχα, με αυτοκίνητο ή λεωφορείο, για τη Δυτική Ελλάδα, την Ήπειρο και τα νησιά του Ιονίου, αλλά όσοι είχατε αυτή την ατυχία είμαι σίγουρος ότι, μεταξύ Κορίνθου και Πατρών, ο Σταυρωθείς και μετέπειτα Αναστάς Κύριος θα άκουσε, παρά τις (άγιες) μέρες που ήταν, ουκ ολίγα.

Τα πάθη του Χριστού τράβηξαν, και τραβούν κάθε μέρα, οι ταξιδιώτες σ’ αυτή την κατ’ όνομα και μόνον εθνική οδό. Διπλάσιος και τριπλάσιος χρόνος χρειάστηκε για να φθάσουν στον προορισμό τους τις μέρες της μεγάλης εξόδου και επιστροφής. Η ταλαιπωρία απίστευτη, οι ουρές με τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα χιλιόμετρα. Το σταμάτα – ξεκίνα σου ‘καναν τα νεύρα τσατάλια. Κάθε δύο, τρία, πέντε χιλιόμετρα έπεφτες στα πλαστικά κολωνάκια και τους οδοδείκτες που σε οδηγούσαν από τις δύο και τρεις λωρίδες κυκλοφορίας στη μία.

Ευτυχώς στο πήγαινε (για το Αγρίνιο) δεν έπεσα σε κάποιο ατύχημα οπότε πρόλαβα την Ανάσταση, ενώ στο έλα (για την Αθήνα), τη Δευτέρα του Πάσχα, υπήρχε απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών και τις τρεις ώρες της διαδρομής τις έκανα πέντε. Πάλι καλά γιατί ξέρω άλλους που έκαναν έξι και επτά. Πιο γρήγορα και πιο άνετα φτάνεις στη Νέα Υόρκη παρά στην Άρτα.

Η μεγαλύτερη δε αθλιότητα είναι οι τεράστιες κίτρινες πινακίδες που κάθε δύο – τρία χιλιόμετρα σε τρομοκρατούν. «Προσοχή, στα επόμενα 3 χιλιόμετρα συμβαίνουν θανατηφόρα ατυχήματα», «προσοχή, κίνδυνος», «επικίνδυνες στροφές», «προσοχή», «κίνδυνος», «προσοχή», «κίνδυνος», «θάνατος», «θάνατος», «ατυχήματα». Ούτε στην Καμπούλ ή στη Βαγδάτη, την εποχή των βομβαρδισμών, να ήμασταν δεν θα υπήρχαν τόσες προειδοποιήσεις, επισημάνσεις, απαγορεύσεις. Και συνιστούν αθλιότητα οι πινακίδες επειδή όλες είναι γραμμένες στα ελληνικά και μόνον!

Τι διάολο ευρωπαϊκό κράτος είμαστε; Τι εθνική οδός είναι αυτή; Δεν ταξιδεύουν υπήκοοι άλλων χωρών; Μόνον οι ομιλούντες την ελληνική κινδυνεύουν; Μόνον οι Έλληνες μας ενδιαφέρουν; Οι ομιλούντες αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, αλβανικά δεν διατρέχουν κίνδυνο; Μας είναι αδιάφορο αν «στα επόμενα χιλιόμετρα» θα τους συμβεί «θανατηφόρο ατύχημα»; Αυτοί δεν είναι άνθρωποι; Δεν χρειάζεται να τους επιστήσουμε την προσοχή για το «ναρκοπέδιο Κόρινθος - Πάτρα» στο οποίο εισέρχονται; Και να σκεφτείς ότι αυτός ο δρόμος κατασκευάστηκε και (υποτίθεται εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια) ανακατασκευάζεται με χρήματα και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Και εκτός αυτών έχεις και τα διόδια. Τι διόδια ρε καραγκιόζηδες, να πληρώσουμε σ’ ένα δρόμο που από τα 120 χιλιόμετρα στα 90 η κυκλοφορία διεξάγεται ουσιαστικά σε μία μόνον λωρίδα. Ακόμη και με το νόμο και τις ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες απαγορεύεται να υπάρχουν διόδια εάν, ο δρόμος δεν έχει τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς κάθε κατεύθυνση. Που τις είδατε τις δύο λωρίδες; Μία, κι αυτή ίσα ίσα να χωράει το λεωφορείο.
Ή καταργείστε τα διόδια ή επιστρέψτε στους οδηγούς πίσω τα κλεμμένα. Γιατί περί κλοπής πρόκειται. Και μάλιστα του αισχίστου είδους, αφού η «εθνική» οδός σας περισσότερο μοιάζει με βαρκάδα του Χάρου για τον Άδη, παρά με έναν, έστω και με μπαλώματα, ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Πιο καλές είναι οι πίστες με τα συγκρουόμενα αυτοκινητάκια στα λούνα παρκ παρά η μονολώριδη εθνικής σας οδός. Τουλάχιστον, στα λούνα παρκ γελάς, το φχαριστιέσαι και δεν κινδυνεύεις. Στην Κορίνθου – Πατρών σου αλέθει τα σωθικά ο φόβος, αφού το μόνο που σκέφτεσαι είναι πως δεν θα καταλήξεις εικόνισμα ή εκκλησάκι έξω από το Κιάτο, το Ξυλόκαστρο, την Ακράτα, το Διακοφτό, το Αίγιο.
Κάθε φορά που ξεκινάς ταξίδι για τη Δυτική Ελλάδα θυμάσαι τον Καβάφη και προσεύχεσαι: Σαν βγεις στο πηγαιμό για Πάτρα, Αγρίνιο, Κέρκυρα να εύχεσαι να ‘ναι άδειος ο δρόμος.

Αν το επίπεδο πολιτισμού μιας χώρας κρίνεται, όπως λένε, από το επίπεδο καθαριότητας των αποχωρητηρίων της, θα πρέπει για την Ελλάδα να προστεθεί και από το επίπεδο των δρόμων της. Αν μπει αυτό το κριτήριο νομίζω ότι αυτομάτως θα βρεθούμε στον απόπατο…

2 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. Καλημέρα και Χριστός Ανεστη Νίκο. Φωνάζουμε κι εμείς εδώ οι Κορίνθιοι αλλά εις μάτην! Και για την τραγική κατάσταση του δρόμου και για τα έργα που έχουν σταματήσει και για τα διόδια που πληρώνουμε στους ιδιώτες, αυξανόμενα μάλιστα κάθε λίγο και λιγάκι, για να μην έχουμε δρόμο. Αλλά φυσικά αγρόν ηγόραζαν και οι ιδιώτες και το υπουργείο.
    Μια και ταξίδεψες, όμως και επέστρεψες σώος σου αφιερώνω και ένα βιντεάκι απο ταξιδι στην εθνική οδό Κορίνθου Πατρών, για να το βάλεις στο matrix (http://youtu.be/T-sfH3n6u_4).

    • Lord 10:40 19/04/2012

      Τα σχόλια στο βίντεο λενε πως αυτή δεν είναι η Αθηνών-Πατρών.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.