MEDIA

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΓΚΙΝΤΕΡ ΓΚΡΑΣ

Από το μίνι της Ελευθερίας Ελευθερίου και την υψηλή τηλεθέαση του διαγωνισμού τραγουδιού της Γιουροβίζιον, στις Κάννες και μετά στον Γκίντερ Γκρας και στην αυθεντικότητα του ποιήματος του για την Ελλάδα! Τι άλλο να σου κάνω;

Της Αλεξάνδρας Τσόλκα

Πρωταγωνιστές προχθές με τον Σταύρο Θεοδωράκη να κρατεί χρόνο και να κάνει ερωτήσεις στους πολιτικούς.

Ο κ. Χατζηδάκης της Νέας Δημοκρατίας αφού έλεγε στον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ για τον Τσάβες, τις συνιστώσες, τον Δραγασάκη, θυμήθηκε να πει πως και «εμείς στην εξουσία, δεν τολμήσαμε αρκετά». Και αυτό ήταν αυτοκριτική!

Την ίδια ώρα ο Alpha είχε Κάρεν Ότις όταν ήταν κούκλα και Μίκι Ρουρκ πριν γίνει Φλωρινιώτης, στην «Άγρια Ορχιδέα», που και σοφτ πορνό το λες, ενώ ο ΣΚΑΪ το χε ρίξει σε ντοκιμαντέρ για ΑΤΙΑ!

Αγριεύτηκα! Στην κουζίνα ήθελα να πάω και άνοιξα όλα τα φώτα μη και ξεπεταχτεί ο Ε.Τ. ενήλικας πίσω απ' τον φούρνο μικροκυμάτων.

Δεν ξέρω αν το αντιληφθήκατε, αλλά είναι πολύ της μόδας να περνούν οι δημοσιογράφοι από συλλήψεις και κάνα βράδυ στα κρατητήρια. Άρα; Και πάλι καλά είμαστε! Και πάλι καλά…

Γιουροβίζιον λοιπόν και εξαιρετικά υψηλή τηλεθέαση να μην πέφτει κάτω από 48,8% και να αγγίζει τα 70%. Τόση μαυρίλα, τόσο περιθώριο και τόση μιζέρια θέλαμε μάλλον να ξεχαστούμε και να χορτάσει το μάτι μας, φτερά, πούπουλα, παγιέτες, μεγάλες σκηνές, φωτισμούς, pop τραγουδάκια αναλώσιμα στην μέρα, όμορφα πλάσματα, κιτσαρίες. Και έχει ο Θεός ...Πρετεντέρη και σενάρια του τέλους του κόσμου μας… Δε χανόμαστε βρε αδελφέ…

Εκτός από την δικιά μας, την καταδικιά μας κρίση υπάρχει και η τέχνη και εκείνα τα δημιουργήματα των ανθρώπων που ακουμπάνε ψυχές σα χάδι. Μια τέτοια ταινία, βραβεύτηκε στο 65ο Φεστιβάλ Καννών. Η ταινία «Αγάπη» του Αυστριακού σκηνοθέτη Μίχαελ Χάνεκε, με πρωταγωνιστές τον Ζαν Λουί Τρεντινιάν, την Εμμανουέλ Ριβά και την Ιζαμπέλ Ιπέρ, είναι αυτή που κέρδισε την Κυριακή τον Χρυσό Φοίνικα. Ο γνωστός σκηνοθέτης απ τη υπέροχη «Λευκή Κορδέλα» του που πραγματεύονταν την γέννηση του ναζισμού στις λεπτομέρειες της γερμανικής καθημερινότητας πριν τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο, εδώ μιλά για τη σχέση μεταξύ δύο ηλικιωμένων, από την ημέρα που η γυναίκα παθαίνει εγκεφαλικό και χρειάζεται τη φροντίδα του συζύγου και τις επισκέψεις της κόρης της. Γράφτηκε ήδη πως είναι μια πολύ συναισθηματική και συγκινητική ταινία που καταχειροκροτήθηκε στις Κάνες και πως είναι ένας λυρικός ύμνος στην αφοσίωση, την πίστη, φυσικά την αγάπη, στα καλά και τα κακά της ζωής όλων μας.

Τι; Καταβαραθρώνεται η Μέρκελ στην δημοσκοπήσεις για τις γερμανικές εκλογές; Να μου τα λέτε με τρόπο παιδιά αυτά τα στενάχωρα για να προλαβαίνω να σκέφτομαι τις λεπτομέρειες για πάρτι ρεφενέ στην ήττα της.

Και μιλώντας για σαγηνευτικές -καμία σχέση- γυναίκες, να σταθώ και στην άλλη μας αγαπημένη το Κριστινάκι, το Λαγκάρντ, που μόνο την Κυριακή βομβαρδίστηκε με τουλάχιστον 9.500 μηνύματα. Μάλιστα, δημιουργήθηκε ειδική σελίδα, με όνομα «Οι Έλληνες είμαστε κατά της Λαγκάρντ».

Και τώρα; Ώρα για ποίηση για να διατηρούμε και ένα επίπεδο ως συντάκτες!  «Της Ευρώπης ντροπή» είναι ο τίτλος ποιήματος με το οποίο ο Γερμανός συγγραφέας Γκίντερ Γκρας παρεμβαίνει στην ελληνική κρίση και το οποίο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ» (σ.σ: χίλιες φόρες άσπρη πέτρα ξεξασπρη, παρά αυτή η εφημερίδα!). Πρόκειται για την οργισμένη αντίδραση ενός νομπελίστα για τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη χειρίζεται την ελληνική κρίση. Και ενώ εδώ έπαιζαν τα κανάλια αυθημερόν το ποίημα, ρίχνοντάς το στη βαριά λογοτεχνία και στην ανάλυση, κάποιες φήμες άρχισαν να κυκλοφορούν πως δεν είναι πράγματι του Γκίντερ Γκρας το ποίημα. Η εφημερίδα, μάλιστα Frankfurter Allgemeine Zeitung (σ.σ: άσπρη πέτρα ξέξασπρη!), ανέφερε ότι ήταν φάρσα το ποίημα του Γκίντερ Γκρας για την Ελλάδα, το ποίημα δεν γράφτηκε από τον Γκρας, αλλά από την συντακτική ομάδα του σατυρικού περιοδικού Titanic που κατάφερε να ξεγελάσει την εφημερίδα «Süddeutsche Zeitung» (σ.σ: και απ' τον ήλιο ξεξασπρότερη!), που το πρωτοδημοσίευσε. Έτσι ο ίδιος, ο νομπελίστας ποιητής διέψευσε το δημοσίευμα και επιβεβαίωσε την πως είναι δικό του, λέγοντας πως: «Εγώ είμαι ο συντάκτης αυτού του ποιήματος. Το κακόβουλο δημοσίευμα της ''Frankfurter Allgemeine Zeitung'' δείχνει το χαμηλό επίπεδο αυτής της εφημερίδας». Μόνο δήλωση του νομού 105 δεν έκανε ο άνθρωπος! Ποιο είναι το ποίημα; Ιδού…

«Κοντά στο χάος, διότι δεν ταιριάζει στις αγορές. Αποστασιοποιήθηκες από τη χώρα που σου έδωσε ρίζες.

Ό,τι αναζήτησες με την ψυχή σου, έκρινες πως κατέκτησες. Και τ' αξιολόγησες μ' αξία απολειφαδιού.

Σαν γυμνή ταπεινωμένη, διαπομπεύουν τη χώρα τούτη, μα παροιμία δίδασκε να της χρωστάς ευγνωμοσύνη.

Καταδικασμένη στη φτώχεια, χώρα με πλούτο που διακοσμεί μουσεία, με ανοίκεια και λάθρα λάφυρα.

Ορδές επέδραμαν με όπλων βία στ' αγιασμένα νησιά σου, κρατούσαν τον Χαΐδερλιν* στων στολών τις τσέπες.

Χώρα έγινες ανεπιθύμητη, ενώ Συνταγματάρχες σου γίναν καλοδεχούμενοι σύμμαχοι.

Χώρα αποκαθηλωμένη από δικαιώματα, στημένη από ισχυρογνώμονες, αυστηρά και δίχως έλεος.

Αντιστέκεται μαυροντυμένη η Αντιγόνη και στο πανελλήνιο πένθος φέρει ο λαός, αυτός που κάποτε ήταν ξένιος.

Μακρά απ' τα σύνορα οι οικείοι του Κροίσου κόμισαν ό,τι έλαμπε χρυσό κι εσύ τα δέχθηκες στα κελάρια σου.

Πιες! Επιτέλους πιες! Οικτίρουν οι υποτακτικοί των επιθεωρητών αλλά οργίλος ο Σωκράτης πετά το ποτήρι γεμάτο.

Βλασφημούν σε μεικτή χορωδία την ουσία και τον λόγο σου, ενώ οι θεοί ξεσηκώνονται όταν τους εξορίζεις απ' τον Όλυμπο...

Δίχως φιλότιμο θα μαραθείς δίχως τη χώρα τούτη, το πνεύμα που σε εμπνεύστηκε Ευρώπη»...

Αυτά είναι! Σύμμαχοι απ' τα γράμματα και τις τέχνες…

 

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.