ΕΛΛΑΔΑ

ΜΕΤΑΚΟΜΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΤΕΛ

Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή ενιαίου σταθμού υπεραστικών λεωφορείων στον Ελαιώνα, κάτι που θα οδηγήσει στην κατάργηση των δυο σταθμών (Πελοποννήσου) σε Κηφισό και Λ. Λιοσίων.

Του Χάρη Ντιγριντάκη

Το «Σύμφωνο Συνεργασίας» για την υλοποίηση του «Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων» στην περιοχή του Ελαιώνα υπεγράφη χθες, παρουσία του αρμόδιου υπηρεσιακού υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σ. Σιμόπουλου, από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Χρ. Τσίτουρα, το δήμαρχο Αιγάλεω Χρ. Καρδαρά και τον πρόεδρο του συνεταιρισμού με την επωνυμία «Κεντρικός Σταθμός Αθηνών Υπεραστικών Λεωφορείων Ελλάδος» των ΚΤΕΛ Σοφ. Φάτσιο.

Ο νέος σταθμός των υπεραστικών λεωφορείων, προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ, προβλέπεται να κατασκευαστεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στην περιοχή και κοντά στο σταθμό «Ελαιώνας», όπως προβλέπεται στο ΠΔ 750δ/2005 του Οργανισμού της Αθήνας.

Η υλοποίησή του έργου προβλέπεται να γίνει μέσω διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης, με χρηματοδότηση των ΚΤΕΛ και ιδιωτών (παραχωρησιούχος), ενώ η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα αναλάβει το ρόλο τεχνικού συντονιστή των μελετών και της κατασκευής του έργου.

Με αφορμή την υπογραφή συμφώνου συνεργασίας ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δήλωσε: εχθρός των έργων, είναι η αδράνεια που έχουμε στην Ελλάδα, προσθέτοντας, το πόσο μεγάλο είναι το έργο, δεν κρίνεται από το ύψος των ευρώ που θα επενδυθούν, κρίνεται κυρίως από τη χρησιμότητα που έχει. Το έργο αυτό, σημείωσε, πέρα από την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής και την εξυπηρέτηση των πολιτών, θα προσφέρει σημαντικές νέες θέσεις εργασίας τόσο κατά τη διάρκεια της κατασκευής του, όσο και κατά τη λειτουργία του. Η Πολιτεία κατέληξε ο κ. Σιμόπουλος, πρέπει να διασφαλίσει όλες τις προϋποθέσεις χωρίς αγκυλώσεις, χωρίς νοοτροπίες του παρελθόντος.

Σύμφωνα με σχετική μελέτη καθηγητών του ΕΜΠ, το σχέδιο μεταφοράς των ΚΤΕΛ Λιοσίων και Κηφισού προβλέπει την ενοποίησή τους σε μια έκταση 90 στρεμμάτων στον Ελαιώνα, "επάνω" από το αμαξοστάσιο της Αττικό Μετρό. Στην μελέτη προβλέπεται ότι θα δημιουργηθεί χώρος πρασίνου σε έκταση 45 στρεμμάτων, ενώ σε 22 στέμματα θα κατασκευαστεί ο νέος σταθμός και το ξενοδοχείο που θα το συνοδεύει και σε 23 στρέμματα εμπορικά καταστήματα, σούπερ μάρκετ, τράπεζες, κ.ά.

Η κατασκευή του έργου θα ολοκληρωθεί σε 17 μήνες από την έναρξη των εργασιών, ενώ η καθημερινή κίνηση αναμένεται να διαμορφωθεί στα 35.000 άτομα. Βασικό πλεονέκτημα αποτελεί η απευθείας σύνδεση με τον σταθμό «Ελαιώνας» του Αττικό Μετρό, αλλά και η σύνδεση της περιοχής με κεντρικούς οδικούς άξονες.

Υπενθυμίζεται ότι ο κλάδος των υπεραστικών λεωφορείων επιθυμούσε, εδώ και χρόνια, την μετεγκατάσταση των ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων στην περιοχή του Ελαιώνα, καταλογίζοντας ευθύνες για την στασιμότητα στο πρώην υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.