ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ

Στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων διατυπώθηκαν προτάσεις για δημιουργία ευρωπαϊκού νηολογίου, αλλά και θέσεις κατά της αλλαγής φορολογίας των πλοίων.

Καθολική είναι η αντίθεση των ανθρώπων της θάλασσας σε οποιαδήποτε σκέψη για τροποποίηση του καθεστώτος φορολόγησης των πλοίων, ωστόσο η ναυτιλιακή κοινότητα είναι έτοιμη να συζητήσει προτάσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της. Πολλές και ενδιαφέρουσες ήταν οι απόψεις που ειπώθηκαν στο φόρουμ που οργάνωσε το Economia Business Tank και το Business File στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων. Ο εφοπλιστής Θανάσης Μαρτίνος της «Eastern Mediterranean Ltd», πρότεινε να αντιμετωπισθεί σοβαρά η δημιουργία ευρωπαϊκού νηολογίου, με δεδομένο ότι χώρες όπως η Γερμανία ή η Ολλανδία γνωρίζουν τη φορολόγηση με βάση το τονάζ, όπως και η Ελλάδα, και διατύπωσε την άποψη ότι η καθιέρωση ευρωπαϊκού νηολογίου θα επέτρεπε σε κάθε ενδιαφερόμενο να επιλέξει μεταξύ της εθνικής του σημαίας ή της ευρωπαϊκής, χωρίς μεταβολή καθεστώτος.

Επίσης, ο εφοπλιστής  Γιώργος Γουρδομιχάλης της «G. Bros Maritime S.A.» τόνισε ότι είναι ριζικά αντίθετος σε οποιαδήποτε σκέψη αλλαγής τρόπου φορολόγησης της ναυτιλίας, ενώ θεωρεί ιδιαίτερα επικίνδυνη εξέλιξη την απροθυμία ενασχόλησης με τη ναυτιλία. Μάλιστα πρόσθεσε ότι σύμφωνα με εκτίμηση σπουδαστών, μόλις 15% των αποφοίτων της Σχολής του Ασπροπύργου δηλώνουν ότι θέλουν να δουλέψουν στη θάλασσα. Με τον προβληματισμό αυτόν συμφώνησε και ο Βασίλης Μπακολίτσας, της «Sea Pioneer Shipping Co», θεωρώντας πάντως ότι η όποια δημόσια παρέμβαση είναι απίθανο να παραβλέψει τις ιδιαιτερότητες της ναυτιλίας.

Ο Χάρης Βαφειάς, της «Stealth Gas», περιέγραψε μια δεκάδα προβλημάτων που αντιμετωπίζει το ελληνικό πλοίο όπως είναι η  πτώση ναύλων, η στενότητα χρηματοδότησης, οι προστριβές με ναυλωτές, η κρίση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, ωστόσο, όμως κύριο θεώρησε την απροθυμία των νέων, παρ’ όλη την ανεργία και παρά την προσφορά υψηλών μισθών, να έρθουν στο θαλάσσιο επάγγελμα.

Σε ερώτημα αν τίθεται ζήτημα αποχώρησης ναυτιλιακών επιχειρήσεων από την Ελλάδα σε περίπτωση που θα υπάρξει διαφορετική πολιτική, η άποψη Θ. Μαρτίνου ήταν ότι «όποια κυβέρνηση και να προκύψει, δεν θα αλλάξει το καθεστώς της ναυτιλίας, θα πρεσβεύσει η λογική» τόνισε χαρακτηριστικά. Ο  Γ. Γουρδομιχάλης, είπε ότι «όποια κυβέρνηση και να προκύψει (το πρόβλημα μόνον είναι μην δεν προκύψει κυβέρνηση) θα ακολουθήσει ευρωπαϊκή πορεία». Θύμισε άλλωστε τη ρήση πρωθυπουργού ότι «τα βαπόρια έχουν προπέλες και φεύγουν». «Οι 202.000 θέσεις εργασίας στο ναυτιλιακό cluster του Πειραιά, τα 140 δισ. ευρώ σε εισροές συναλλάγματος από τη ναυτιλία μέσα σε μια δεκαετία αρκούν ως επιχειρήματα», τόνισε με νόημα.

Σύμφωνα με τον Β. Μπακολίτσα, άν επιχειρηθεί οποιαδήποτε αλλαγή καθεστώτος, απλώς θα μετακινηθεί η έδρα εταιρειών σε άλλες jurisdictions, δεν θα υπάρξει όμως μαζική αποχώρηση εταιρειών από την Ελλάδα. Λιγότερο αισιόδοξος ο Χ. Βαφειάς, που υπογράμμισε ότι ορισμένες εταιρείες – ιδίως εισηγμένες – έχουν ήδη ρωτήσει τα στελέχη τους αν θα ακολουθήσουν άμα χρειαστεί να μετακινηθούν στο Ντουμπάι ή τη Σιγκαπούρη και έχουν λάβει θετική απάντηση.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.