ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΒΟΥΤΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Δραματική μείωση, έως και κατά 60% σε σχέση με το «κακό» 2011, σημείωσε η αγοραστική κίνηση την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τον απολογισμό της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

Έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ σε 113 πόλεις της χώρας, δείχνει ότι η μείωση της αγοραστικής κίνησης ήταν 28,19%, ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων μειώθηκε κατά 1,1 δισ. ευρώ υποχωρώντας στα 4,4 δισ. ευρώ. Σε ποσοστό η μείωση του τζίρου ήταν 20,1%, ενώ αν γίνει σύγκριση και σε σχέση με το 2010 τότε η απώλεια του κύκλου εργασιών είναι της τάξης των 2,52 δισ. ευρώ, ήτοι 36,4%.

Σε επίπεδο αγοραστικής κίνησης, τη μεγαλύτερη πτώση κοντά στο 60% κατέγραψαν η  Λιβαδειά, η Σπερχειάδα, η Έδεσσα, το Αμύνταιο, η Κάρυστος και η Χαλκιδική. Κοντά στο 50% η μείωση της κίνησης, στην Αθήνα.

Σύμφωνα με την έρευνα:

Ø Για τη συντριπτική πλειοψηφία (88,4%) των επιχειρήσεων η κίνηση ήταν σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα από τα περυσινά. Μόλις σε ποσοστό 11,6% ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια ίσως και οριακά μεγαλύτερα επίπεδα από τις θερινές εκπτώσεις του 2011.

Ø Για το 37,4% των επιχειρήσεων η μείωση κυμάνθηκε μεταξύ 20-30% ενώ το 22,6% κατέγραψε πτώση μεγαλύτερη του 30-45%.

Ø Για το 17% των επιχειρήσεων οι μειωμένες πωλήσεις ξεκίνησαν από ένα ποσοστό της τάξεως του 45% και ξεπέρασαν το εξωπραγματικό ποσοστό του 60%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων.

Ø Τέλος, για το 23,4% ο πραγματοποιηθείς τζίρος ήταν είτε οριακά 0-10% (8,5%) είτε ελαφρώς 11-20% μειωμένος σε σχέση με πέρυσι.

Ø Για την πλειοψηφία (45,5%) οι δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων ήταν οι καλύτερες από άποψης εμπορικής κίνησης ενώ ακολουθεί (32,6%). το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Τέλος, μόλις το 14,4% εκτιμάει πως η πιο παραγωγική περίοδος των θερινών εκπτώσεων ήταν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου.

Ø Οι 7 στις 10 περιπτώσεις το πλέον σύνηθες μέσο πραγματοποίησης αγορών ήταν τα μετρητά ενώ σαν δεύτερη επιλογή εμφανίζονται οι επί πιστώσει αγορές (15,5%) ενώ ένα αξιοσέβαστο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού (12,4%) χρησιμοποίησε τόσο μετρητά όσο και πιστωτικές κάρτες. Τέλος, έντονη είναι η αποστροφή των καταναλωτών στο πλαστικό χρήμα καθώς μόλις το 2,3% πραγματοποίησε τις αγορές του με το συγκεκριμένο μέσο.

Η ΕΣΕΕ επισημαίνει ότι οι μειωμένοι τζίροι των καταστημάτων προκαλούν τρόμο και απόγνωση τόσο στο καταναλωτικό κοινό όσο και στον εμπορικό κόσμο, καθώς η καταρρέουσα ψυχολογία που διαμορφώνεται έχει σαν αποτέλεσμα την καλλιέργεια μίας τάσης παραίτησης και άρνησης, από την στιγμή που δεν παρατηρείται κανένα σημάδι ανάκαμψης της αγοράς  παρόλα τα κίνητρα που παρέχονται από τις εμπορικές επιχειρήσεις, με τις μελλοντικές προβλέψεις να είναι ιδιαίτερα δυσοίωνες όσον αφορά την ύφεση και τα λουκέτα στην αγορά.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.