ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

Το παραπάνω αξίωμα ορισμένοι τείνουν να το αμφισβητήσουν, όμως θα τους φέρω ως παράδειγμα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ένα σύγχρονο αεροδρόμιο αλλά ακριβό για να αναπτυχθεί ο τουρισμός στην πρωτεύουσα, ένα εξαιρετικό προϊόν που προκαλεί όμως βρόχο στο λαιμό του τουρισμού των Αθηνών, μη επιτρέποντας την ανάπτυξη εταιρειών χαμηλού κόστους που είναι και το trend της εποχής.

Όχι δηλαδή ότι θα ερχόταν εύκολα κάποιος στην Αθήνα με ένα κέντρο που εντός του, παρά την επιχείρηση «Ξένιος Ζεύς», επιχωριάζουν φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας, αλλά και με μια πολιτεία που αφενός δεν προβάλει τον προορισμό αλλά αφετέρου δεν προωθεί και την κρουαζιέρα.

Αφορμή για το άρθρο μου αποτέλεσε το ρεζιλίκι προ ολίγων ημερών στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο το οποίο βρέθηκε εκτός λειτουργίας, εξαιτίας ενός μπλακ-άουτ που δεν επέτρεπε την ομαλή διαχείριση των πτήσεων, με αποτέλεσμα τα αεροσκάφη να κατευθύνονται προς τα Χανιά και άλλα αεροδρόμια, ενώ στον αερολιμένα επικρατούσαν σκηνές χάους, σε μια ιδιαίτερα φορτωμένη ημέρα λόγω των δεκάδων πτήσεων τσάρτερ.

Το πρόβλημα αφορούσε το σύστημα τηλεπικοινωνιών του πύργου ελέγχου του αερολιμένα με αποτέλεσμα να μην είχαν καμία επαφή με τα αεροσκάφη που είχαν προορισμό το Ηράκλειο. Όπως αντιλαμβάνεσθε χιλιάδες τουρίστες τόσο στο έδαφος όσο και στον αέρα ταλαιπωρήθηκαν. Οι συνήθεις τρίωρες ουρές έγιναν εξάωρες και το ρεζιλίκι της χώρας συνεχίσθηκε ακόμη μια φορά.

Τα ίδια έγραφα και πριν 15 έτη για το ίδιο αεροδρόμιο το οποίο κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο έχει μεγαλύτερη κίνηση από το αεροδρόμιο της Αθήνας, ένας αερολιμένας όπου οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι απλά επιδερμικές.

Η λύση είναι απλή, και φυσικά δεν έχει να κάνει με τη κατασκευή ενός υπερσύγχρονου αεροδρομίου στο Καστέλλι το οποίο απέχει 80 χλμ. από το Ηράκλειο, όπου θα χρειαστεί η κατασκευή νέου δρόμου, ενώ σε χαλεπούς οικονομικά καιρούς ένας ακόμη διαγωνισμός θα κηρυχθεί άγονος.  Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως στο νέο αεροδρόμιο θα είναι το κόστος των τελών αφού οι επενδυτές θα θέλουν να «βγάλουν τα σπασμένα» και ο τουρισμός θα πληγεί θανάσιμα.

Φυσικά χρήζει ριζικής ανακαινίσεως και επεκτάσεως το «Νίκος Καζαντζάκης»  αφού το γειτνιάζον οικόπεδο που ανήκει στο δήμο πρέπει να δοθεί για το συγκεκριμένο σκοπό, ενώ δεν υπάρχει λόγος να λειτουργεί και πτέρυγα της αεροπορικής αεροπορίας στον αερολιμένα. Έξυπνες και φθηνές λύσεις από τα λεφτά για το σπατόσημο, αλλά και από τους ιδιώτες που θα κληθούν να αναβαθμίσουν τα ελληνικά αεροδρόμια, αν ποτέ προχωρήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις των 37 περιφερειακών αεροδρομίων. Ίδωμεν...

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.