ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Υποψήφιος για… Νόμπελ ο Στουρνάρας και λόγω diesel

Η πολιτική για τις  ιδιωτικοποιήσεις αναζητεί τώρα νέα «φόρμα», μετά την εμφανή αδυναμία του οικονομικού επιτελείου «να πιάσει» τους στόχους για τα δημόσια έσοδα, στην Ελλάδα του τρίτου μνημονίου.

Οι φορολογικές αρχές έχουν υπερβεί από καιρό το σημείο ισορροπίας στο θέμα επιβολής και είσπραξης φόρων ενώ και η επικοινωνιακή πρακτική με τις διώξεις επωνύμων οφειλετών του Δημοσίου ή μελών της επιχειρηματικής κοινότητας, δεν φαίνεται  να λύνει  το ζήτημα της φοροδιαφυγής.

Το δόγμα  κελιά υπάρχουν,  δεν φαίνεται να αποδίδει δημοσιονομικά.

Δικαιώνει απλώς όσους συνεχίζουν να πληρώνουν αλλά τα λεφτά δεν φτάνουν.

Το θέμα όμως είναι -κυρίως- η παταγώδης  αποτυχία της οικονομικής πολιτικής με επίκεντρο  το diesel θέρμανσης.  Είναι άκρως αποκαλυπτική αλλά και διδακτική,  και ως πανεπιστημιακή διατριβή, αφού η εξομοίωση του φόρου με εκείνο του diesel κίνησης, καθιστά υποψήφιο για το Νόμπελ ανικανότητας – και όχι μόνο- τον γνωστό και ως Στουρνάρα, υπουργό Οικονομικών αφού  κατάφερε:

  • Να υπερδιπλασιασθεί τελικά  το 2013, η τιμή του καυσίμου για τη θέρμανση .
  • Να μειωθεί η κατανάλωσή του σε επίπεδα άνω του 70% σε σύγκριση με τις πωλήσεις των προηγουμένων ετών.
  • Να περιορίσει και με τον τρόπο αυτό δραματικά τα δημόσια έσοδα.
  • Να μην μπορεί να σταθεί ο κόσμος από το κρύο
  • Να «σκοτώνονται» ενοικιαστές και ιδιοκτήτες στις πολυκατοικίες για τα κοινόχρηστα
  • Να έχει αυξήσει κατακόρυφα τις ιώσεις και όλα παρεπόμενα.
  • Να συνεχίζεται με την ίδια άνεση το παραεμπόριο, αν όχι λαθρεμπόριο, στα καύσιμα.

Αναλυτικά η  εξέλιξη στη λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης  ήταν τα τελευταία χρόνια

-2010, 0,578 ευρώ το λίτρο

 -2011,  0,783 ευρώ το λίτρο

 -2012  0,974  ευρώ το λίτρο

 -18 Φεβρουαρίου 2013 (τελευταία τιμοληψία). 1,332 ευρώ το λίτρο

Η δημοσιονομική …εξυγίανση της τιμής του πετρελαίου ήταν άλλωστε μέσα στις υποδείξεις των… σοφών του ΙΟΒΕ, απ΄ όπου μετακόμισε ο κ. καθηγητής αρχικά ως υπουργός Ανάπτυξης και μετά στο θώκο της Οικονομίας.

Το καταπληκτικότερο όμως είναι ότι το μνημόνιο, αυτές οι πολιτικές και οι χειρισμοί του επιτελείου Στουρνάρα, έφεραν στη ζωή μας και ένα νέφος-εφιάλτη με τα επικίνδυνα σωματίδια από τα τζάκια και τις ξυλόσομπες, το οποίο στέλνει τον κόσμο στα νοσοκομεία ή σε σπρέι από γενόσημα, για να ξαναβρούν την αναπνοή τους.

Έφερε όμως στο φως και τεράστιες σκανδαλώδεις κατασκευαστικές ατέλειες, και κομπίνες στις οικοδομές της τελευταίας 15ετίας. Με πρωτοφανές θράσος  κατασκευαστές πολυκατοικιών ανακοίνωσαν ότι τα τζάκια στις οικοδομές αυτές είναι κυρίως διακοσμητικά και όχι για χρήση θέρμανσης.

Και δεν ανοίγει μύτη.

Την ίδια ώρα βέβαια συντελείται και ένα πρωτοφανές έγκλημα σε βάρος του φυσικού περιβάλλοντος, με την επιδρομή «ξυλοκόπων» σε δάση και καλλιέργειες, οι οποίοι κόβουν  πεύκα και ελιές και τα κάνουν καυσόξυλα.

Είναι όμως και οι νταλίκες από γειτονικές βαλκανικές χώρες, που μεταφέρουν ξύλα εισαγωγής τα οποία στη διαδρομή «βαφτίζονται» εγχώρια  για να πουληθούν με καπέλο στην τιμή και δίχως παραστατικά.

Υπάρχει επίσης και η κόντρα στην αγορά ανάμεσα στους εμπόρους που χαρακτηρίζουν τα εισαγόμενα καυσόξυλα, ως δήθεν μολυσμένα για να σπρώξουν δικά τους που μάλλον είναι τα ίδια ή μισά-μισά.

Όσο για τιμολόγια, απόδειξη και ΦΠΑ είναι μάλλον περιττές λεπτομέρειες.

Αλλά η υπόθεση του diesel με τον τρόπο που έγινε, ήρθε γάντι και στο ξαναμοίρασμα της τράπουλας από τους  μεγάλους παίκτες της εσωτερικής ενεργειακής αγοράς, οι οποίοι διαθέτουν ταυτόχρονα, διυλιστήρια, τράπεζες, δίκτυα διανομής και γκαζάδικα.

Μετά τα υγρά καύσιμα όμως  ακολουθεί η ηλεκτρική ενέργεια.

Με γεμάτες τις λίμνες στα υδροηλεκτρικά της, η ΔΕΗ θα μπορούσε να κρατήσει χαμηλά τα τιμολόγια της και να διευρύνει τη χρήση κοινωνικού τιμολογίου και του νυκτερινού για τους αγρότες.

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, όμως επιβάλλει αναδρομικά αυξήσεις στις τιμές του ρεύματος, τις οποίες συνεχίζει με δόσεις  μέσα στο 2013 ώστε η τιμή του ρεύματος να φθάσει σε τέτοια ύψη  έτσι ώστε να έχουν κίνητρο να μπουν στην αγορά, με υψηλά τιμολόγια, οι ιδιώτες παραγωγοί και να μη βγουν χαμένα τα μεγάλα φωτοβολταϊκά συγκροτήματα.

Άλλωστε είναι και η μεγάλη στροφή του κόσμου σε θερμοπομπούς, σώματα ηλεκτρικά καλοριφέρ και πάνελ.

Κάπως έτσι γίνεται κόλαση με «by pass» στους μετρητές της ΔΕΗ και έχει γεμίσει η αγορά  «πατέντες»…

Η μεγάλη στιγμή όμως είναι η ανάθεση σε ιδιώτες εργασιών του στενού δημόσιου τομέα και της κοινής ωφέλειας.

Μερικά χτυπητά παραδείγματα:

  • Ο Καλλικράτης στις ΔΟΥ  ανοίγει το δρόμο για εργασίες, φορολογικού ελεγκτικού χαρακτήρα σε πιστοποιημένα φοροτεχνικά γραφεία (με εξαίρεση τη Νάξο και τη Χίο και καταλαβαίνουμε όλοι το λόγο…)
  • Διαδικασίες που αφορούν ίδρυση και λειτουργία επιχειρήσεων  στα επιμελητήρια, που με τη σειρά τους αναθέτουν εργασίες υποστήριξης σε ιδιώτες...

Με δυο λόγια, η πολιτική  χρησιμοποιεί την κρίση για να αλλάξει  το περιβάλλον.

Τα καίει όλα και μας επιβάλλει να αναπνέουμε και τo…άρωμα που αναδίδει.

Ευτυχώς που έχουμε στη ζωή μας τον κ. Στουρνάρα,  όπως μας είπε και ο Επίτιμος.

Υ.Γ.

Και προς Θεού μην αφήσετε τον κ. Μέργο να φύγει.

Πώς θα μάθουμε την αλήθεια ότι δεν είμαστε ανταγωνιστικοί επειδή, λέει, φταίει  ό,τι έχει  απομείνει από τον  μισθό-ψίχουλα.

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.