ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έπεσε ο τζίρος τους κατά 7%

Η κρίση χτύπησε και την κατανάλωση των βιολογικών προϊόντων

Φθίνουσα πορεία ακολουθεί τα τελευταία δύο χρόνια η αγορά βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα, λόγω του ότι οι καταναλωτές προσανατολίζονται σε φθηνά προϊόντα, αφού η οικονομική κρίση έχει κάνει το πορτοφόλι τους πολύ ...ελαφρύτερο.

Παρά το γεγονός ότι οι βιοκαλλιεργητές έχουν ρίξει σημαντικά τις τιμές των προϊόντων τους - έως και 30%, όπως λέει το μέλος του Δ.Σ. του Δικτύου Βιολογικών Προϊόντων Πέτρος Δασόπουλος - οι καταναλωτές παραμένουν διστακτικοί και δείχνουν με την αγοραστική τους συμπεριφορά ότι οι προτεραιότητές τους έχουν άρδην σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των χρημάτων τους. Με τα εν λόγω δεδομένα, ο τζίρος της αγοράς των βιολογικών προϊόντων στη χώρα μας υπολογίζεται, σήμερα - σύμφωνα με τον κ. Δασόπουλο - στα 93 εκατ. ευρώ, μειωμένος σε ποσοστό έως και 7% έναντι των δύο περασμένων χρόνων, οπότε και κυμαινόταν στα 100 εκατ. ευρώ.

Η διστακτικότητα των καταναλωτών φαίνεται, όπως λέει ο ίδιος, και από το γεγονός ότι είναι ιδιαίτερα πεσμένες οι πωλήσεις βιολογικών προϊόντων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες μέχρι πριν από μια διετία αντιπροσώπευαν το 60% του ετήσιου συνολικού τζίρου της αγοράς. Επισημαίνοντας ότι, η ψαλίδα στις τιμές των βιολογικών προϊόντων έναντι των συμβατικών κλείνει διαρκώς, σημείωσε ακόμη ότι τα πρώτα είναι ακριβότερα από τα δεύτερα κατά 20% με 30% (στα περισσότερα προϊόντα). Ανέφερε δε ότι, την τελευταία διετία έχει γίνει ξεσκαρτάρισμα στην αγορά των βιολογικών, με αποτέλεσμα οι απασχολούμενοι να μην υπερβαίνουν πλέον τις 23.000 άτομα.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Δασόπουλος επεσήμανε ότι, δυστυχώς, δεν τρέχει ακόμη ικανοποιητικά το βιολογικό μενού στα εστιατόρια της Θεσσαλονίκης που επιχείρησαν να το ενσωματώσουν στις υπηρεσίες τους και σημείωσε πως αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι επιχειρηματίες δεν καταφέρνουν να βρουν την ποσότητα των πρώτων υλών που χρειάζονται, στις τιμές που έχουν υπολογίσει ότι μπορούν να δαπανήσουν, έτσι ώστε να μην βγουν εντελώς ζημιωμένοι. Ωστόσο, ο κ. Δασόπουλος παραμένει αισιόδοξος για το μέλλον της αγοράς, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι έχει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης, αρκεί βέβαια, όπως διευκρίνισε, να υιοθετηθεί επιτέλους μια ενιαία στρατηγική στην τιμολόγηση των βιολογικών προϊόντων και να θεσπιστεί ένας διαφανής μηχανισμός ελέγχου, που να εγγυάται για την ποιότητά τους.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.