LIFESTYLE

Σισέ, Μπαρτζώκας στους διάσημους πελάτες του

Ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος φέρνει τη Savile Row στην Κηφισιά

Ο νέος σχεδιαστής ανδρικών κοστουμιών ανανεώνει το ατελιέ του και εξηγεί τι σχέση έχουν τα μανικετόκουμπα με τους... χειρούργους του 19ου αιώνα.

Ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος φέρνει τη Savile Row στην Κηφισιά

Τις παραδόσεις των φημισμένων ραφτών της Savile Row του Λονδίνου φέρνει στο ανανεωμένο ατελιέ του στην Κηφισιά ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος, ο νέος σχεδιαστής ανδρικών κοστουμιών που έχει δώσει φρέσκο αέρα στην κλασσική συνήθεια του κοστουμιού επί παραγγελία.

Έχοντας ήδη γίνει ένα από τα γνωστότερα ονόματα στο χώρο του ανδρικού κοστουμιού τα τελευταία χρόνια και με τον κατάλογο των πελατών του να περιλαμβάνει τους πιο καλοντυμένους άνδρες από το χώρο των επιχειρήσεων, του αθλητισμού και της τέχνης ο Παπαδόγαμβρος ανανέωσε πρόσφατα το χώρο του στην Κηφισιά (Κυριαζή 9).

Στο ανακαινισμένο του ατελιέ μαζί με τα υφάσματα, τα αξεσουάρ και τα κοστούμια φιλοξενείται πλέον και το εργαστήριο, όπου κάθε κοστούμι προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του πελάτη.

Πρόκειται για το ίδιο σύστημα που εφαρμόζουν οι φημισμένοι Άγγλοι ράφτες της Savile Row, της ιστορικής συνοικίας στο Λονδίνο που στεγάζονται οι κορυφαίοι οίκοι κοστουμιού επί παραγγελία (bespoke).

papadogneoatelier

 

 

Διάσημοι πελάτες

Στο εργαστήριο του Παπαδόγαμβρου, προστίθενται οι ξεχωριστές “πινελιές” σε κάθε ρούχο, ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη. Είτε πρόκειται για ένα διακριτικό μονόγραμμα, για ένα ξεχωριστό μανικετόκουμπο ή μια πρόσθετη τσέπη για το κινητό.

Άλλωστε, η κατασκευή του κοστουμιού είναι ολόκληρη ιεροτελεστία για τον Παπαδόγαμβρο, ο οποίος μελετά το σωματότυπο του πελάτη, το ιδιαίτερο στιλ του και ράβει κοστούμια με το αγγλικό ή το ιταλικό στιλ ανάλογα με τις προτιμήσεις και τον τύπο κάθε πελάτη του.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια τον προτιμούν πολλοί αθλητές για τα κοστούμια τους, από τον Τζιμπρήλ Σισέ, ο οποίος ακόμα έρχεται δύο φορές το χρόνο στην Αθήνα για να πάρει τα κοστούμια του από τον Παπαδόγαμβρο, τους μπασκετμπολίστες Μάρκο Κέσελ και Σοφοκλή Σκορτσιανίτη, τον ποδοσφαιριστή Αλέν Μπουμσόνγκ ή, ακόμα, το Νίκο Λυμπερόπουλο και το Γρηγόρη Μάκο.

papadogamvros4

Στον Παπαδόγαμβρο ράβεται ακόμα ο προπονητής μπάσκετ του Ολυμπιακού Γιώργος Μπαρτζώκας αλλά και όλη η τεχνική ομάδα μπάσκετ της ΚΑΕ Ολυμπιακός τις επίσημες εμφανίσεις της οποίας έχει αναλάβει ο Γιώργος τα τελευταία χρόνια.

mparzokas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τρίτη γενιά στο κοστούμι

Πελάτες του είναι αρκετοί εφοπλιστές, βιομήχανοι και επιχειρηματίες από διάφορους χώρους, άνθρωποι της τέχνης αλλά και των media, οι οποίοι σε συνεργασία με τον Παπαδόγαμβρο βρίσκουν το στιλ τους.

Στο ατελιέ του Γιώργου επίσης ράβονται αμέτρητοι γαμπροί, οι οποίοι τον προτιμούν για το κοστούμι του γάμου τους.

Με παππού και πατέρα ράφτη, ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος μεγάλωσε μέσα σε τόπια με υφάσματα και ψαλίδια, καθώς αποτελεί την τρίτη γενιά μιας οικογενειακής παράδοσης που γράφει ιστορία στο ανδρικό ρούχο επί δεκαετίες.

Σπούδασε μόδα στο Μιλάνο και το 1998 επέστρεψε στην Αθήνα για να ανοίξει στο κέντρο της Κηφισιάς το δικό του κατάστημα.

Ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος εισάγει υφάσματα ο ίδιος ώστε να προσφέρει στους πελάτες του υλικό πρώτης ποιότητας με την υπογραφή οίκων όπως Ermenegildo Zegna, Vitale Barbelis Canonico, Loro Piana, Scabal και πολλές άλλες .

Στο ατελιέ του άλλωστε βρίσκει κάποιος επιλεγμένα πουκάμισα, παπούτσια και όλα τα αξεσουάρ τα οποία χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο ντύσιμο.

Από τον Κάρολο Β’ στους Κοζάκους και στο σύγχρονο ανδρικό κοστούμι

Ο Γιώργος, άλλωστε, είναι φανατικός μελετητής του ανδρικού κοστουμιού και της ιστορίας του, που δεν είναι “παίξε-γέλασε”.

Όπως του αρέσει να εξηγεί, η παράδοση ξεκινά από τα μέσα του 17 αιώνα, όταν ο βασιλιάς Κάρολος ο Β΄ καθιέρωσε τα τρία βασικά συστατικά του: Υποχρέωσε τους αυλικούς του να ντύνονται “απλά”, μόνο με χιτώνα, πουκάμισο και βράκα και να αποφεύγουν τα περίτεχνα ρούχα και τις υπερβολές, ως ένδειξη μετριοπάθειας και συγκράτησης μετά το ξέσπασμα της πανούκλας του 1665 και της Μεγάλης Πυρκαγιάς του Λονδίνου το 1666.

Η ανερχόμενη αστική τάξη τον 18ο αιώνα υιοθέτησε το καινούριο «λουκ» που στην πορεία των αιώνων συγκέρασε τις ανάγκες της βρετανικής αριστοκρατίας για ρούχα κυνηγιού με τη λειτουργικότητα της στολής του ιππικού.

Η ακριβής στιγμή που η βράκα έδωσε τη θέση της στο παντελόνι δεν είναι γνωστή αλλά είναι βέβαιο ότι προέρχεται από τους Δραγόνους ή τους Κοζάκους ιππείς οι οποίοι «εφηύραν» το παντελόνι.

Όσο για τη γραβάτα, αυτή προήλθε από τα χρωματιστά μαντίλια που φορούσαν στο λαιμό οι Κροάτες μισθοφόροι που πολέμησαν στον 30ετή πόλεμο.

Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι τα πρώτα κουμπιά στα μανίκια του σακακιού τοποθετήθηκαν από τους Λονδρέζους ράφτες της Savile Row, κατ’ απαίτησιν των χειρουργών πελατών τους, οι οποίοι ήθελαν να σηκώνουν εύκολα τα μανίκια όταν χειρουργούσαν για να μην τα λερώνουν... με αίμα.

Ίσως γι'αυτό ο Παπαδόγαμβρος, όπως και οι ράφτες της Savile Row, αφήνει πάντα ανοιχτή την τελευταία κουμπότρυπα στα μανίκια στα σακάκια του.

Αποτίει φόρο τιμής στην ένδοξη ιστορία του ανδρικού κοστουμιού.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.