ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Απελευθέρωση στο γιώτινγκ, αλλά «προστασία» σε 700 σκάφη αναψυχής

Του ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Πάνω από 10 χρόνια συζητούν οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Ναυτιλίας και των συναρμόδιων υπουργείων, Τουριστικής Ανάπτυξης και Οικονομικών για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας που διέπει τον θαλάσσιο τουρισμό και κυρίως τα σκάφη αναψυχής. Δέκα υπουργοί έχουν ανακοινώσει ισάριθμα σχέδια νόμου, αλλά τελικά κανένα από αυτά δεν ψηφίσθηκε από την Βουλή. Οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις έμειναν μόνο λόγια.

Τώρα, φαίνεται ότι κάτι έχει αλλάξει και επιτέλους θα δοθεί σε διαβούλευση το νέο σχέδιο νόμου. Το ενδέκατο σχέδιο νόμου. Θα αναρωτηθείτε γιατί δεν προχωρούν οι υπουργοί και οι κυβερνήσεις στην ψήφιση νέων διατάξεων για το γιώτινγκ. Ο λόγος είναι ότι υπήρχαν και υπάρχουν διιστάμενες απόψεις σχετικά με την απελευθέρωση ή όχι των υπηρεσιών. Με άλλα λόγια, αν θα μπορούν τα ξένα σκάφη αναψυχής να κάνουν περιηγήσεις στα ελληνικά λιμάνια με δικαίωμα επιβίβασης και αποβίβασης στα ελληνικά νησιά. Υπάρχει βέβαια και το θέμα των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής που πραγματοποιούν ναύλους σε βάρος των επαγγελματικών σκαφών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συναρμόδιοι υπουργοί κατέληξαν σε μια πρώτη συμφωνία. Να απελευθερωθούν οι πλόες για τα σκάφη που μεταφέρουν από 13 άτομα μέχρι και 49 άτομα, ενώ να διατηρηθεί το προνόμιο για τα σκάφη γυμνού πληρώματος μέχρι και 12 άτομα επιβαίνοντες. Όλοι ελπίζουν ότι τελικά θα προωθηθεί στη Βουλή το νέο σχέδιο νόμου, γιατί ο τομέας του γιώτινγκ δεν είναι ανταγωνιστικός έναντι των γειτόνων του.

Επισημαίνεται ότι η Ελλάδα, είναι τελευταία χώρα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΙCOMIA και του Πανεπιστημίου Πειραιά, τόσο σε αριθμό σκαφών αναψυχής, όσο και σε αριθμό μαρινών και θέσεων ελλιμενισμού. Όσο και αν φαντάζει φανταστικό τα στοιχεία αυτά έρχονται να «ταράξουν» την αδράνεια της Πολιτείας, αφού η ολιγωρία και τα αλλεπάλληλα λάθη οδηγούν στην πλήρη απαξίωση ενός συναλλαγματοφόρου κλάδου της εθνικής μας οικονομίας.

Αναλυτικότερα, να προσθέσουμε ότι η μέση αναλογία κατοχής σκαφών αναψυχής στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 1 σκάφος ανά 164 κατοίκους, ενώ στην Ελλάδα είναι 1 σκάφος ανά 621 κατοίκους.

Εξάλλου, η ανταγωνίστριά μας Τουρκία διαθέτει μ 35 μαρίνες χωρητικότητας 10.181 σκαφών, δημιουργεί έσοδα 3,5 δισ. δολαρίων τον χρόνο δηλαδή περί τα 344.000 δολάρια ανά θέση σκάφους. Η Ελλάδα, αντίστοιχα, διαθέτει 22 μόνο τουριστικές μαρίνες, στις οποίες ελλιμενίζονται 8.924 θέσεις ελλιμενισμού και έχουν 389 θέσεις εργασίας.

Υπενθυμίζεται ότι το 1981 άρχισε η εκπόνηση του σχεδίου εθνικού συστήματος λιμένων αναψυχής, το οποίο προέβλεπε ένα δίκτυο από 34 μαρίνες, 106 σκάλες και 250 αγκυροβόλια με συνολικά 15.000 θέσεις ελλιμενισμού, εντούτοις δεν εφαρμόστηκε, ενώ και άλλα προγράμματα δημιουργίας μαρίνων δεν ολοκληρώθηκαν εξαιτίας της έλλειψης των αναγκαίων κονδυλίων.
Τώρα, είναι η τελευταία ευκαιρία για τον θαλάσσιο τουρισμό. Ή θα ληφθούν μέτρα για να προλάβουμε τις εξελίξεις ή θα παρακολουθούμε τα πλοία με ξένες σημαίες να κυριαρχούν στο Αιγαίο...

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.