ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Περί όνων και προοπτικών της κρουαζιέρας

Θετικά στοιχεία εξήχθησαν από την ημερίδα που οργανώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στον ΟΛΠ με τη συμμετοχή και ομιλία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των εταιριών κρουαζιέρας όπως της Carnival, R. Carribean, MSC, Costa, NCL, Louis κ.ά.).

Κεντρικό θέμα της Ημερίδας ήταν οι Πολιτικές Κρουαζιέρας του 2014 με κεντρικό εισηγητή τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο του ΟΛΠ Α.Ε. Γιώργο Ανωμερίτη.

Στην ημερίδα αυτή, οι εκπρόσωποι της των εταιρειών της κρουαζιέρας διατύπωσαν σειρά προτάσεων για την βελτίωση των προϋποθέσεων για την εξυπηρέτηση των εταιρειών και των κρουαζιεροπλοίων που προσεγγίζουν στην Ελλάδα. Είπαν πολλά και ενδιαφέροντα. Όμως, αυτό που έκανε εντύπωση είναι ότι οι ιδιοκτήτες των γαϊδουριών στη Σαντορίνη, οι οποίοι μεταφέρουν τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων από τον προβλήτα μέχρι το Φυροστεφάνι αύξησαν τα κόμιστρα κατά 80%. Αυτό σε συνδυασμό με την αύξηση των εισιτηρίων του τελεφερίκ (διαχειριστικός φορέας είναι το ίδρυμα Νομικού) κατά 25%, δημιουργεί προβλήματα στο συνολικό κόστος της κρουαζιέρας αφενός και αφετέρου δεν μπορεί να αιφνιδιάζονται οι εταιρείες σε τέτοιου είδους αποφάσεις.

Η αντίδραση του υπουργού Μ. Βαρβιτσιώτη ήταν άμεση. Όσον αφορά τα γραφειοκρατικά, ανέθεσε στον γενικό γραμματέα Θανάση Μπούσιο να προωθήσει την επίλυσή τους. Για τα υπόλοιπα τους παρέπεμψε στους ιδιώτες και τους προέτρεψε να επιδιώξουν να ανοίξουν διάλογο μαζί τους για να μην έχουν στο μέλλον παρόμοιους αιφνιδιασμούς.

Κατά τα άλλα, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης παρουσίασε τα αποτελέσματα 9μήνου (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος) του 2013 του Λιμένα Πειραιά, βάσει των οποίων οι αφιξοαναχωρήσεις επιβατών σημείωσαν αύξηση 12,48%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 (Transit +17,28%, Home -11,57%) και εξέφρασε την εκτίμηση του ότι και το 2014 διαφαίνεται ότι θα είναι μία θετική χρονιά για τον τουρισμό κρουαζιέρας.

Ο Γιώργος Ανωμερίτης ανέπτυξε την πρότασή του για δημιουργία «Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Λιμένων Κρουαζιέρας» με μετόχους ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας και εταιρίες κρουαζιέρας, με κεντρικό στόχο την αναβάθμιση των υποδομών, την ανάπτυξη νέων ποιοτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ασφάλειας.

«Η κρουαζιέρα είναι ένα κυκλικό ταξίδι και πρέπει όλοι οι κρίκοι της καδένας που μας συνδέει να είναι χρυσοί και ισχυροί. Η κρουαζιέρα στα ελληνικά λιμάνια είναι υπόθεση συλλογική, αν θέλουμε κρουαζιέρα και λιμάνια να γίνουν μηχανές ανάπτυξης σε μία κρίσιμη περίοδο για την οικονομία της χώρας».

Ο Γιώργος Ανωμερίτης, χαρακτήρισε ως το σημαντικότερο γεγονός της χρονιάς την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας του Πειραιά με επιδότηση 95% της συνολικής δαπάνης του έργου (120 εκ. ευρώ) και κυρίως γιατί με το σκεπτικό της απόφασης δημιουργείται νέο θεσμικό καθεστώς στην ανάπτυξη και κατασκευή επιβατικών λιμένων. Ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρυχθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών για τους χερσαίους χώρους του νέου λιμένα έκτασης 130.000 τ.μ. εντός της οποίας με συμβάσεις παραχώρησης θα αναγερθούν οι νέες ανωδομές.

Ο Πρόεδρος της Med Cruise Σταύρος Χατζάκος, ο οποίος εκπροσώπησε τον ΟΛΠ Α.Ε. πρόσφατα στο Ευρωπαϊκό Seatrade στο Αμβούργο και στο Seatrade Asia Cruise στη Σιγκαπούρη, ανέφερε την αισιοδοξία του ότι το 2004 θα είναι θετικό για τη Μεσογειακή Κρουαζιέρα, παρά τα πολιτικά γεγονότα στη Μέση Ανατολή. Εξήγησε δε με πλήρη τεκμηρίωση γιατί η αναδυόμενη αγορά της Άπω Ανατολής, δεν αποτελεί κίνδυνο για τη Μεσογειακή Κρουαζιέρα, η οποία παραμένει παγκοσμίως ως δεύτερος προορισμός σε μικρή μάλιστα απόσταση από την Καραϊβική.

Στην Ημερίδα η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) παρουσίασε τη μελέτη που καταρτίσθηκε για τη «Χειμερινή Κρουαζιέρα» στην Ανατολική Μεσόγειο, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων μέσω της MedCruise με τις εταιρείες κρουαζιέρας, τα μεγάλα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και τις τοπικές κοινωνίες.

Στην Ημερίδα έλαβαν το λόγο οι εκπρόσωποι όλων των μεγάλων εταιρειών, φορέων και επαγγελματικών ενώσεων με επισημάνσεις και δημιουργικές προτάσεις, εκτιμώντας ότι και το 2014 θα είναι μία καλή χρονιά για τον κλάδο.

Τέλος, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης παρουσίασε τους μεγάλους στόχους προοπτικής για το Λιμάνι του Πειραιά σε σχέση με τις πολιτικές κρουαζιέρας, τονίζοντας ιδιαίτερα το γεγονός του εορτασμού των 2.500 χρόνων από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας το 2021, για το οποίο ο ΟΛΠ Α.Ε., η Περιφέρεια Αττικής, οι Δήμοι Πειραιά και Σαλαμίνας άρχισαν να προετοιμάζονται συστηματικά με τη συμπαράσταση των συναρμόδιων Υπουργείων και φορέων Πολιτισμού.

Το συμπέρασμα που βγήκε είναι ότι παρά την απελευθέρωση της κρουαζιέρας το Home Porting παρουσίασε μείωση, ενώ οι τουρίστες τράνζιτ είχαν αύξηση. Για το λόγο αυτό φαίνεται ότι κάτι λείπει από το πλαίσιο για να καταστούν τα ελληνικά λιμάνια ελκυστικά για να γίνεται από αυτά η επιβίβαση και η αποβίβαση τουριστών κρουαζιέρας. Θέλει παραπάνω μελέτη και ετοιμότητα το όλο θέμα.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.