AUTO - MOTO

Για να κινούνται πιο άνετα τα αυτοκίνητα

Η Καλκούτα εξορίζει τα ποδήλατα

Στην Ευρώπη προωθούν τη μετακίνηση με τα ποδήλατα και στην Καλκούτα των Ινδιών απαγορεύεται πλέον η χρήση τους σε πολλούς κεντρικούς δρόμους, επειδή δυσχεραίνουν την κυκλοφορία των οχημάτων.

Η Καλκούτα εξορίζει τα ποδήλατα

Η κυκλοφορία στους δρόμους της Καλκούτας γίνεται με ρυθμούς χελώνας, συχνά μάλιστα επικρατεί η απόλυτη στασιμότητα. Σε καμία άλλη πόλη των Ινδιών δεν κινούνται τα οχήματα πιο αργά από ό,τι στην Καλκούτα, όπου η μέση ταχύτητα κίνησης των οχημάτων δεν ξεπερνά τα 18 χλμ./ώρα. Στις ώρες αιχμής και στις διάφορες θρησκευτικές γιορτές μπορεί να μείνεις μέχρι και δύο ώρες ακινητοποιημένος στο ίδιο σημείο, χωρίς να κουνηθείς…ρούπι από τη θέση σου. Ο διοικητής της Αστυνομίας της μεγαλούπολης των πέντε εκατομμυρίων κατοίκων αποφάσισε να δώσει λύση στο πρόβλημα της κυκλοφορίας. Αντί όμως να προσπαθήσει να περιορίσει τον αριθμό των κυκλοφορούντων οχημάτων, έλαβε μέτρα κατά των…ποδηλάτων!

Πρόκειται σίγουρα για μία κίνηση κόντρα στην παγκόσμια τάση για υποστήριξη του ποδηλάτου απέναντι στο αυτοκίνητο. Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες διευρύνεται συνεχώς το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων και εφαρμόζονται αντικίνητρα για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων (π.χ. με τη μορφή δακτυλίων και διοδίων για την πρόσβαση στα κέντρα των μεγάλων πόλεων). Στην Καλκούτα συμβαίνει όμως το αντίθετο, αν και τα ποδήλατα δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον, καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο από τα οχήματα και κάνουν και καλό στην υγεία, αφού οι δικυκλιστές αθλούνται κάνοντας πεντάλ.

Όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα για τον διοικητή της Αστυνομίας της Καλκούτας, Σουραγίτ Καρ Πουρκαγιάστα, που απαγόρευσε από τον Ιούνιο την κυκλοφορία των ποδηλάτων σε 174 κεντρικούς δρόμους της πόλης. Η απαγόρευση αφορά όλα τα ποδήλατα, τα ποδήλατα-ταξί ρίκσα και τα δίκυκλα και τρίκυκλα χωρίς κινητήρες, που χρησιμοποιούνται για επαγγελματικές μεταφορές.

Η αιτιολογία είναι ότι δεν υπάρχει αρκετός χώρος για ποδήλατα και οχήματα και ότι τα δίκυκλα κινούνται πολύ αργά και δυσχεραίνουν τη ροή της κυκλοφορίας.

Οι αστυνομικοί σχίζουν τα λάστιχα

Πολλοί κάτοικοι της Καλκούτας αγνοούν ωστόσο την απαγόρευση και εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ποδήλατα και τρίκυκλα στους δρόμους, αρκετοί από τους οποίους είναι στενοί και έχουν κατασκευαστεί τον 18ο αιώνα. Δεν το κάνουν βεβαίως για ψυχαγωγία, αλλά μεταφέρουν γάλα, τόπια υφασμάτων, μοιράζουν εφημερίδες, μεταφέρουν πελάτες ή απλά πηγαίνουν στις δουλειές τους, γιατί δεν έχουν χρήματα για το λεωφορείο ή το μετρό.

«Γι' αυτούς τους ανθρώπους δεν υπάρχει άλλη επιλογή και οι μετακινήσεις με ποδήλατα αποτελούν μονόδρομο», αναφέρει εκπρόσωπος της κίνησης πολιτών Cycle Satyagraha, που έχει υιοθετήσει το όνομα του κινήματος ειρηνικής ανυπακοής του Μαχάτμα Γκάντι.

Οι αστυνομικοί επιβάλουν στους παραβάτες 100 έως 300 ρουπίες πρόστιμο (αντιστοιχούν σε ένα έως τρία ευρώ) και σε όσους δεν πληρώνουν απειλούν να σχίσουν με μαχαίρια τα λάστιχα των ποδηλάτων τους.

Διαδηλώσεις κατά της απαγόρευσης

Η απειλή έχει πιάσει μέχρι σήμερα τόπο και οι περίπου 20.000 μεταφορείς εμπορευμάτων με ποδήλατα και οι 50.000 γαλατάδες, πληρώνουν τα πρόστιμα προκειμένου να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους. Αν συνεχιστούν όμως οι έλεγχοι της αστυνομίας, τότε θα υποχρεωθούν να βάλουν λουκέτο στις μεταφορικές «επιχειρήσεις τους» αφού δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντικαταστήσουν τα ποδήλατα με επαγγελματικά βανάκια.

Έτσι οργανώνουν διαδηλώσεις κατά της απαγόρευσης, ενώ κατέθεσαν και αίτημα ακύρωσής της με 20.000 υπογραφές στην τοπική Βουλή. «Τα ποδήλατα αποτελούν το μεταφορικό μέσον των φτωχών, γιαυτό και δεν τους υπολογίζουν», ισχυρίζονται οι ακτιβιστές Σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία, η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών της Καλκούτας χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικών Μεταφορών, το 11% των διαδρομών μέσα στην πόλη πραγματοποιείται με ποδήλατα και μόνον το 8% με Ι.Χ. Παρόλα αυτά, οι υποστηρικτές των ποδηλάτων κατηγορούν την ινδική κυβέρνηση ότι υποστηρίζει με την πολιτική της τα αυτοκίνητα. «Αν οδηγούσε η μεσαία τάξη ποδήλατα, τότε δεν θα είχε υπάρξει ποτέ μία τέτοια απαγόρευση», συμπληρώνουν χαρακτηριστικά.

Από το autoreport.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.