AUTO - MOTO

Περισσότερη ισχύς και ροπή χάρη στην αύξηση του κυβισμού

HONDA CBR300R : Η εξέλιξη των ειδών

Βασίζεται σχεδιαστικά CBR1000RR με πιο γωνιώδες σχήμα, δυναμικό ολόσωμο φέρινγκ, καρίνα βαμμένη στο ίδιο χρώμα, διπλούς προβολείς και κεκλιμένη ουρά

Αποτελώντας ένα σημαντικό βήμα στην οικογένεια Super Sport, η CBR300R αποκτά περισσότερη ισχύ και ροπή χάρη στην αύξηση του κυβισμού κατά 37 κ.εκ. με καλύτερη απόκριση στο γκάζι, επιθετικό στυλ CBR1000RR και ABS στο βασικό εξοπλισμό.Η εξέλιξη της CBR300R κινήθηκε προς δύο κατευθύνσεις: την επίτευξη μεγαλύτερης ροπής και ισχύος και τη διαμόρφωση μιας ισχυρότερης ταυτότητας CBR, με πιο έντονες οπτικές ομοιότητες με τις μεγαλύτερες αδερφές, δίνοντας μία πιο μεστή γεύση στο όνομα CBR.

Πρώτον, ο υδρόψυκτος κινητήρας έχει τώρα χωρητικότητα 286 κ.εκ. χάρη στην αύξηση της διαδρομής του εμβόλου. Η μοτοσυκλέτα έχει βελτιωθεί περαιτέρω για καλύτερη εκμετάλλευση της αυξημένης ισχύος και ροπής αλλά και εξισορρόπηση των κραδασμών που συνεπάγεται ο μεγαλύτερος κυβισμός. Η δουλειά των μηχανικών επικεντρώθηκε στην απόκριση του γκαζιού και την απόδοση της ισχύος, ενώ η νέα εξάτμιση σε στυλ CBR500R δεν συνιστά μόνο αισθητική αλλά και λειτουργική αναβάθμιση.

Η CBR1000RR ενέπνευσε το σχεδιασμό της CBR300R. Οι διπλοί προβολείς αντιγράφουν εκείνους της μεγάλης CBR ενώ το επιθετικό σχήμα του φέρινγκ, του ρεζερβουάρ και της σέλας είναι αναμφίβολα CBR στυλ. Το κάτω μέρος του φέρινγκ είναι ομοιόμορφα βαμμένο προσδίδοντας αίσθηση κύρους στο σύνολο.

Σε σύγκριση με μεγαλύτερες δικύλινδρες μοτοσυκλέτες, η CBR300R είναι πιο συμπαγής και πιο ευέλικτη ως σύνολο τόσο για το νέο όσο και για τον πεπειραμένο αναβάτη και επιπλέον έχει σημαντικά χαμηλότερο κόστος απόκτησης και συντήρησης.

Ο 4βάλβιδος με 2ΕΕΚ κινητήρας της CBR300R διατηρεί διάμετρο κυλίνδρου 76 χλστ. αλλά με μεγαλύτερη διαδρομή εμβόλου κατά 8 χλστ. (63 χλστ.) ανεβαίνει στα 286 κ.εκ. Η σχέση συμπίεσης παραμένει στο 10,7:1 ενώ η μέγιστη ισχύς είναι πλέον στους 38 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή στα 27 Nm στις 7.250 σ.α.λ., τιμές σημαντικά βελτιωμένες σε σχέση με της CBR250R (31 @ 8.500 σ.α.λ., 23,8 Nm @ 7.000 σ.α.λ.).

Για την εξισορρόπηση των κραδασμών από τη μεγαλύτερη διαδρομή εμβόλου, τοποθετήθηκαν ένας βαρύτερος αντικραδασμικός άξονας και πιο στιβαρές βάσεις κινητήρα. Το ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού PGM-FI - με πεταλούδα γκαζιού διαμέτρου 38 χλστ. - έχει νέα χαρτογράφηση που χαρίζει άμεση απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα στροφών. Το νέο τελικό εξάτμισης είναι παρόμοιο με της CBR500R. Έχει μεγαλύτερο εσωτερικό όγκο, χαρίζει ευχάριστο ήχο και προσδίδει στυλ μεγάλης μοτοσυκλέτας.

Η CBR300R του 2014 βασίζεται σχεδιαστικά στην CBR1000RR με πιο γωνιώδες σχήμα, δυναμικό ολόσωμο φέρινγκ, καρίνα βαμμένη στο ίδιο χρώμα, διπλούς προβολείς και κεκλιμένη ουρά.

Η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς τροποποιημένη - ενώ το ύψος της σέλας παραμένει στα 785 χλστ., χάρη στη νέα, πιο λεπτή σχεδίαση, τα πόδια του αναβάτη φτάνουν πιο εύκολα στο έδαφος. Οι καθρέπτες έχουν πιο κοντές βάσεις διαμορφώνοντας μία κομψότερη εμφάνιση.

Ένα ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι, διπλής δοκού, είναι η ραχοκοκαλιά της CBR300R. Η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου έχει μελετηθεί τόσο για σπορ συμπεριφορά στις στροφές όσο και για σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Η γωνία κάστερ είναι 25°05′, το ίχνος 98 χλστ. και το μεταξόνιο 1.380 χλστ. Το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι το χαμηλότερο στην κατηγορία, 164 κιλά.

Τηλεσκοπικό πιρούνι 37 χλστ εμπρός και πίσω μονό αμορτισέρ με Pro-Link, εξασφαλίζουν άριστη απορρόφηση κραδασμών που μεταδίδουν όλη την πληροφορία από το δρόμο και επαρκή αίσθηση στον αναβάτη. Οι τροχοί είναι από χυτό αλουμίνιο με διαστάσεις 17” x 2,75” εμπρός και 17” x 4” πίσω - φορούν ελαστικά 110/70-17 εμπρός και 140/70-17 πίσω, τα οποία συνδυάζουν ιδανικά πρόσφυση και ευελιξία.

Για το 2014, η CBR300R είναι εφοδιασμένη με στάνταρ, ελαφρύ, δικάναλο ABS το οποίο συνεργάζεται με δίσκο 296 χλστ. και διπίστονη δαγκάνα εμπρός και με δίσκο 220 χλστ. και μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, εξασφαλίζοντας ισχυρό αλλά ελεγχόμενο φρενάρισμα.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.