ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Να επενδύσουμε στην εικόνα μας

Μέχρι πού φτάνουν τα όρια της Επικοινωνίας στην εποχή μας;

Αυτή είναι μία ερώτηση η οποία σε μία πραγματικότητα όπου κυριαρχούν οι εικόνες και οι εντυπώσεις μηνυμάτων και ιδεών βρίσκεται στα χείλη όλων όσοι καλούνται να διαχειρίζονται την Επικοινωνία και να ξεκλειδώνουν τους κάθε φορά πρόσφορους επικοινωνιακούς κώδικες για να προωθήσουν τις ιδέες, τις επιχειρήσεις, την πολιτική τους στρατηγική. Η απάντηση που δίνω εγώ στην πολύπλοκη αυτή ερώτηση περιγράφει με απλό τρόπο μία σύνθετη κατάσταση: Η επικοινωνία κάθε φορά ξεπερνά τα όρια αναδιαμορφώνοντάς τα. Εκτεινόμενη πλέον πολύ πέρα από τα νοητά πλαίσια της διαφήμισης ή των Μ.Μ.Ε., η έννοια της επικοινωνίας διαχέεται σε και επηρεάζει πλέον το σύνολο της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την επικοινωνία μίας χώρας, και τον στρατηγικό χειρισμό της εικόνας της.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, που βυθίστηκε στην οικονομική κρίση το 2009, βλέποντας τα επόμενα χρόνια τον κοινωνικό της ιστό και τις πολιτικές της δομές να αποσυντίθενται, η επικοινωνία της χώρας συνδέθηκε άρρηκτα με την οικονομική της ζωή. Η Επικοινωνία αποτελεί τώρα το εργαλείο, την ευκαιρία, το «διαβατήριο» για μία έξοδο από την εσωστρέφεια και την μεμψιμοιρία προς την διεκδίκηση του νέου οικονομικού μας μέλλοντος: Την διεκδίκηση επενδυτών, που θα ανοίξουν ένα νέο οικονομικό μονοπάτι για τη χώρα μας, δημιουργώντας ευκαιρίες εργασίας σε χιλιάδες ανέργους. Οι επενδυτές πέρα από τα οικονομικά δεδομένα που έχουν στα χέρια τους, στηρίζουν τις επιλογές τους και στις εντυπώσεις που έχουν για τη χώρα μας, τρανταχτή απόδειξη ότι η διαχείριση εντυπώσεων πρέπει να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της ατζέντας για την οικονομική μας στρατηγική.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η προβολή της χώρας και η ταυτότητά της επηρεάζουν καθοριστικά την τουριστική βιομηχανία, που αποτελεί και έναν από τους σημαντικότερους τομείς οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα μας. Μπορεί κανείς εύκολα να το κατανοήσει, ανακαλώντας στην μνήμη του την αρνητική εικόνα της Ελλάδας στην αρχή της κρίσης και των καταστροφικών συνεπειών της στον τουρισμό με την καταγραφή μεγάλων απωλειών στον αριθμό των επισκεπτών στη χώρα μας αλλά και συγκρίνοντας τις ευεργετικές επιδράσεις που έχει στον τουρισμό η συστηματική και επιθετική επικοινωνιακή πολιτική του υπουργείου πολιτισμού τα 2 τελευταία χρόνια, όσον αφορά στην τουριστική εικόνα της χώρας.

Επιπλέον η επικοινωνία επηρεάζει καθοριστικά την λειτουργία της οικονομίας στο εσωτερικό της χώρας. Η εικόνα που έχουν οι πολίτες για την λειτουργία του κράτους και των θεσμών, αλλά και για τις δυνατότητες της χώρας να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της νέας εποχής, επιδρούν στο μέγεθος των αποταμιεύσεων στις τράπεζες, στην απόφαση για μετακίνηση ή μη των κεφαλαίων στο εξωτερικό, ή ακόμη και στην ψυχολογία που θα έχουν ως καταναλωτές. Η καλλιέργεια της εικόνας μίας χώρας δυνατής, με κυρίαρχες τις αρχές της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, επηρεάζει επιπροσθέτως και την απόδοση των εργαζομένων εμπνέοντας για δράση και για ανάληψη πρωτοβουλιών και παρέχει σιγουριά στους νέους μορφωμένους ανθρώπους πείθοντάς τους να παραμείνουν στον τόπο τους και να προσφέρουν σε αυτόν. Και μην ξεχνάμε τον παράγοντα χρηματιστήριο. Η επικοινωνία πάει χέρι χέρι με την ψυχολογία, που τελικά διαμορφώνει την πορεία των χρηματιστηριακών συναλλαγών και η οποία με τη σειρά της αντανακλά στην εικόνα της χώρας κλείνοντας τον κύκλο των αλληλεπιδράσεων.

Στην μεταμοντέρνα οπτική των πραγμάτων η αντίληψη της πραγματικότητας υπερβαίνει την ίδια την πραγματικότητα. Κρατώντας στο μυαλό μας δυνατή αυτή την παραδοχή μπορούμε να αντιληφθούμε ότι πέρα από το χειρισμό των αδυναμιών της οικονομίας μας, η εικόνα της κατάστασης στην Ελλάδα είναι το κλειδί για την αναστροφή του οικονομικού κλίματος και γιʼ αυτό αποτελεί επιτακτική ανάγκη το να επενδύσουμε σε αυτή, εφαρμόζοντας δημιουργικές και έξυπνες επικοινωνιακές στρατηγικές και αξιοποιώντας το ανθρώπινο κεφάλαιο που διαθέτουμε στην Ελλάδα, πολλών νέων επιστημόνων εξειδικευμένων στην Επικοινωνία με πλούσιες ιδέες και ανεξάντλητη αγάπη για την πατρίδα τους.

*Ανδρέας Κατσανιώτης, Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας, υποψήφιος για την Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.