ΕΛΛΑΔΑ

Διεθνής προβολή για το Βασ. Δημητρίου

Πρωτοσέλιδο στους NY Times ο ζωγράφος του «Αθήναιον»

Μέχρι τη Νέα Υόρκη και τους Times έφτασε η δουλειά του Βασίλη Δημητρίου του ζωγράφου του κινηματογράφου «Αθήναιον» στους Αμπελόκηπους.

Πρωτοσέλιδο στους NY Times ο ζωγράφος του «Αθήναιον»

Στον κόμβο Αλεξάνδρας, τέλος Βασιλίσσης Σοφίας, βρίσκεται ο κινηματογράφος «Αθήναιον» που ξεχωρίζει για τον πρωτότυπο τρόπο που διαφημίζει τις ταινίες όπου προβάλλονται.

Αντί για τις συνηθισμένες αφίσες έξω από τον κινηματογράφο υπάρχουν πίνακες ζωγραφικής για την κάθε ταινία.

«Το πρόσωπο του Λεονάρντο Ντι Κάπριο λάμπει σε μια μεγάλη ταμπέλα στον κινηματογράφο Αθήναιον όπου παίζεται η νέα ταινία “Wolf of Wall Street”. O κύριος Βασίλης Δημητρίου τον έχει ζωγραφίσει σε γιγαντιαίες διαστάσεις, μαζί με ένα χρυσό αγαλματίδιο δίπλα του, δίνοντας του ένα μυστηριώδες στυλ που θυμίζει τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ».

Ο 78χρονος κ. Δημητρίου, δεν έχει γνωρίσει ποτέ κανέναν σταρ του Χόλιγουντ αλλά έχει ζωγραφίσει χιλιάδες. Κάθε εβδομάδα από τα 15 του, έχει απαθανατίσει σταρ του σινεμά σε στιγμές αγάπης, πόθου, θυμού, περηφάνιας και πειρασμού, πολλές φορές με τρομερή ομοιότητα, πάντα όμως με σκέρτσο.

Οι ήρωες του είναι σαν να βγαίνουν από σελίδες κόμικς, αποπνέοντας μια ατμόσφαιρα μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Σήμερα είναι ο τελευταίος εν ζωή ζωγράφος ταμπέλας κινηματογράφου στην Ελλάδα, και ένας από τους ελάχιστους της Ευρώπης, καθώς το επάγγελμα του εξαφανίζεται.

Όταν ξεκίνησε ο βωβός κινηματογράφος το 1920, τα στούντιο του Χόλιγουντ προσλάμβαναν γραφίστες για να φτιάξουν όλο το διαφημιστικό υλικό και χειροποίητες αφίσες φτιάχνονταν στα σινεμά όλου του κόσμου.

Πλέον ο κ. Δημητρίου έχει ελάχιστους συναδέλφους.

«Η ζωγραφική είναι πάντοτε μέσα στο μυαλό μου» λέει στην δημοσιογράφο ο 78χρονος. «Όταν τελειώνω ένα πόστερ και το βάζω στον κινηματογράφο είναι ένα καταπληκτικό συναίσθημα γιατί ξέρω ότι οι άνθρωποι θα το κοιτάξουν και θα νιώσουν τη μαγεία του κινηματογράφου».

«Το ένα χέρι του είναι σκληρό λόγω της ασθένειας του Πάρκινσον, αποτέλεσμα από το μποξ που έπαιζε νέος του είπαν οι γιατροί. Δεν μπορεί πια να ανέβει σε σκαλωσιές εύκολα για να ζωγραφίσει και το χέρι του κουράζεται όταν κρατά το πινέλο για ώρες. Αλλά τίποτα δεν σταματάει τον μαχητή κ. Δημητρίου».

Οι Αθηναίοι κάθε ηλικίας βλέπουν την δουλειά του αν και δεν τον γνωρίζουν. Αθηναίοι σχολιάζουν στην δημοσιογράφο ότι «ενώ σήμερα όλα μοιάζουν ίδια, η δουλειά του ξεχωρίζει και μας θυμίζει τα παιδικά μας χρόνια». Πολλοί θυμούνται αφίσες του Ρότζερ Μουρ ως James Bond, άλλοι ταινίες ελληνικές.

Ο κ. Δημητρίου, έχει ένα πολύ σκληρό πρόγραμμα. Κάθε ταμπέλα του παίρνει περίπου τέσσερις μέρες για να ολοκληρωθεί και φτιάχνει δύο την εβδομάδα για τον εργοδότη του τον κινηματογράφο Αθήναιον για τον οποίο δουλεύει εδώ και σαράντα χρόνια.

Με ένα μάλλινο κασκέτο, ένα μαύρο πουλόβερ, κινείται στο μικρό του ατελιέ. Μια κροπαρισμένη φωτογραφία του κεφαλιού του Λεονάρντο Ντι Κάπριο βρίσκεται δίπλα σε κουτιά μπογιάς και δίπλα η Penelope Cruz, σουφρώνει το χείλι της, σε μια τρομερά σέξι πόζα από την ταινία Blow του 2001. «Αυτή είναι η κοπέλα μου» αστειεύεται ο κ. Δημητρίου. Δίπλα του υπάρχουν τετράδια με σκίτσα από τα έργα που φτιάχνει μετά. Ο Δημητρίου μεγάλωσε στην φτωχή γειτονιά της Κυψέλης. Ο πατέρας του αντάρτης. Το παιδί χωρίς χρήματα για μπογιές, σχεδίαζε με κιμωλία σε πεζοδρόμια. Και όταν οι Ναζί πήραν τον πατέρα του, η ζωγραφική έγινε το καταφύγιο του.

Σαν πολλά παιδιά της εποχής που δεν μπορούσαν να πληρώσουν το εισιτήριο του κινηματογράφου, σκαρφάλωνε δέντρα για να δει δωρεάν ταινίες. Ώσπου μια μέρα τον έπιασαν και τους πρότεινε να βοηθάει στην προβολή, αρκεί να βλέπει δωρεάν ταινίες. Το ζωγραφικό του ταλέντο δεν έμεινε απαρατήρητο, οπότε στα 15 του ξεκίνησε να ζωγραφίζει.

«Μετέφερα τις σκηνές με τον δικό μου τρόπο. Και οι ηθοποιοί που μου άρεσαν ήταν και αυτοί που έβγαιναν καλύτεροι» . Σε λίγα χρόνια, δέκα θέατρα της Αθήνας του έδιναν δουλειά. Οι χρυσές εποχές του κινηματογράφου. «Τότε πήγαινες με κοστούμι στο σινεμά. Οι γυναίκες φορούσαν καταπληκτικά φορέματα. Υπήρχε διάλειμμα, έπινες ένα ποτάκι και συζητούσες την ταινία. Αυτά τώρα χάθηκαν».

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.