ΕΛΛΑΔΑ

Ριζικές αλλαγές

Έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο-Μπάρες στα Μέσα Μεταφοράς

Αλλάζει το τοπίο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική, με στόχο την καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης.

Έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο-Μπάρες στα Μέσα Μεταφοράς

Σε πλήρη εφαρμογή αναμένεται να τεθεί το 2016 το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών θα επιφέρει μείωση του κόστους των μετακινήσεων στις αστικές συγκοινωνίες

Παράλληλα, μετά  από δύο χρόνια θα μπει σε εφαρμογή και το ζωνικό σύστημα χρεώσεων στις αστικές συγκοινωνίες, δηλαδή θα υπάρχουν χρεώσεις στους επιβάτες ανάλογα με την απόσταση των διαδρομών. Μικρές διαδρομές χαμηλή τιμή εισιτηρίου, μακρινές διαδρομές ακριβότερη τιμή εισιτηρίου.

Όπως ανακοίνωσαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου οι υπουργοί Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών Μιχάλης  Χρυσοχοίδης το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα εφαρμοσθεί πλήρως εκ του μηδενός με την εγκατάσταση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ παράλληλα θα αξιοποιηθούν οι δυνατότητες και ο υφιστάμενος σχετικός εξοπλισμός του μετρό (κ0έντρο ελέγχου και αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων), που θα ενοποιηθεί με τα υποσυστήματα των υπολοίπων μέσων μαζικής μεταφοράς.

Θα χρειαστεί να τοποθετηθούν μπάρες   σε μετρό, ηλεκτρικό και προαστιακό (υπολογίζεται μεταξύ Ιανουαρίου - Αυγούστου 2016), αλλά και «τουρνικέ» σε 1750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ και 70 συρμούς του τραμ ενώ παρελθόν θα αποτελέσουν τα χάρτινα εισιτήρια.

Σε ότι αφορά το χάρτινο εισιτήριο αυτό θα αντικατασταθεί από ηλεκτρονικές «έξυπνες κάρτες» δύο τύπων, η επικύρωση των οποίων θα γίνεται εξ αποστάσεως, χωρίς ο επιβάτης να χρειάζεται να εισάγει την κάρτα του στο επικυρωτικό μηχάνημα. Ο ένας τύπος ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα υποκαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ο άλλος τις δεσμίδες εισιτηρίων.

Η επικύρωση των «έξυπνων καρτών» θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση. Οι επιβάτες θα επικυρώνουν την κάρτα τους με τη χρήση τερματικής συσκευής που θα είναι εγκατεστημένη εντός του οχήματος στην περίπτωση των οδικών μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ) ενώ στην περίπτωση των σιδηροδρομικών μέσων (μετρό, αστικός και προαστιακός σιδηρόδρομος) η επικύρωση θα γίνεται στις πύλες εισόδου και εξόδου( υποχρεωτική και κατά την έξοδο). Στην περίπτωση ελέγχου κομίστρου, ο επιβάτης θα επιδεικνύει την έξυπνη κάρτα που έχει επικυρώσει κατά την είσοδό του στο όχημα ή στο σταθμό. Ο έλεγχος θα γίνεται με τη χρήση ειδικής φορητής συσκευής ελέγχου έξυπνων καρτών.

Υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ

Το έργο, για το οποίο προσωρινός ανάδοχος επιλέχθηκε η κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή - LG CNS, θα πραγματοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (κατά 50%) καθώς το υπόλοιπο θα υλοποιηθεί με πόρους του ΕΣΠΑ, για μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 χρόνια ενώ με τη λήξη της 12ετίας η υποδομή θα επιστρέψει στον ΟΑΣΑ.

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.