ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Τάσεις φυγής και αποφυγής της ελληνικής σημαίας

Μέσα σε ένα δωδεκάμηνο, από τον Μάρτιο του 2013 μέχρι και τον Μάρτιο του 2014, τα ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία αυξήθηκαν κατά 234, ενώ τα υπό ελληνική σημαία μειώθηκαν κατά δέκα.

 

Η τάση φυγής και κυρίως αποφυγής της ελληνικής σημαίας όλο και περισσότερο ενισχύεται με αποτέλεσμα να υπάρχει προβληματισμός στα κυβερνητικά κλιμάκια για ποιους λόγους οι εφοπλιστές προτιμούν τις ξένες σημαίες.

Τα στοιχεία που ανακοινώνει κάθε χρόνο η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), είναι αποκαλυπτικά για τις τάσεις της ελληνόκτητης ναυτιλίας. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία αυτά, τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, τα ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία ανήλθαν σε 3.901 με συνολική μεταφορική ικανότητα 290.847.132 τόνων ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2013 ανέρχονταν σε 3.677, με συνολική μεταφορική ικανότητα 265.336.529 τόνων.

Ταυτόχρονα, τα υπό ελληνική σημαία πλοία μειώθηκαν και από 829 τον Μάρτιο του 2013 περιορίστηκαν στα 819. Με άλλα λόγια, τα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία αντιστοιχούν μόλις στο 20.9% των ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων.
Δηλαδή, ένα στα πέντε πλοία μόνο φέρει την ελληνική σημαία.

Στην έκθεση που συνοδεύει τα στατιστικά στοιχεία αναφέρεται ότι η αποφυγή των πλοίων αποδίδεται στην ρευστότητα που υπάρχει στο φορολογικό καθεστώς στην Ελλάδα, στις υπαναχωρήσεις της κυβέρνησης σε συμφωνίες που είχε κάνει με τον εφοπλισμό. Πάντως, στην έκθεση υπάρχει η διατύπωση ότι η τάση αυτή που καταγράφεται «δεν θα οδηγήσει σε σοβαρές απώλειες στο μέλλον».

Σημαντική εξέλιξη είναι ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, εκτός από την ελληνική σημαία αποφεύγουν πλέον και την κυπριακή σημαία, στην οποία έχουν νηολογήσει μόνο 242 ποντοπόρα πλοία.. Αντίθετα, οι Έλληνες εφοπλιστές επιλέγουν τη σημαία της Λιβερίας (678 πλοία) των Νήσων Μάρσαλ (642 πλοία), της Μάλτας (519 πλοία) και του Παναμά (393 πλοία).

Πάντως, ιδιαίτερα πρέπει να προσεχθεί το γεγονός ότι ο ελληνόκτητος στόλος έχει μέσο όρο ηλικίας τα 9,9 έτη και είναι περίπου κατά 2,5 χρόνια νεότερος από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου, που είναι τα 12,4 έτη.

Αντίθετα, ο μέσος όρος ηλικίας του υπό ελληνική σημαία στόλου έχει αυξηθεί ελαφρώς, στα 11,5 έτη από τα 11,3 που ήταν πέρυσι, αλλά είναι νεώτερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.