ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Το λιμάνι, η ΧΡΩΠΕΙ και οι δημοτικές εκλογές στον Πειραιά...

Ο Γιάννης Μώραλης δεν κατόρθωσε να εκλεγεί δημοτικός σύμβουλος το 1998, όταν είχε θέσει υποψηφιότητα με τον Χρήστο Φωτίου, όμως τώρα διεκδικεί με αξιώσεις την δημαρχία του Πειραιά με την στήριξη του Βαγγέλη Μαρινάκη και του Ολυμπιακού. Είναι γεγονός ότι οι συσχετισμοί άλλαξαν και το παιγνίδι της δημοτικής εξουσίας εξελίσσεται αμφίρροπο μεταξύ των τριών υποψηφίων: του Βασίλη Μιχαλολιάκου, του Θοδωρή Δρίτσα και του Γιάννη Μώραλη.

Πολλοί θα αναρωτιούνται τι ώθησε τον βασικό μέτοχο του Ολυμπιακού Βαγγέλη Μαρινάκη να ασχοληθεί με τον Δήμο Πειραιά και να προωθήσει τον Γιάννη Μώραλη. Οι υποψήφιοι της Αριστεράς έσπευσαν να επισημάνουν ότι το ενδιαφέρον του εφοπλιστή και προέδρου του Ολυμπιακού συσχετίζεται με το λιμάνι και με την Cosco και μάλιστα μίλησαν για την αντίθεση τους στη δημιουργία «μιας ιδιωτικής πόλης».

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης είναι εφοπλιστής και διαχειρίζεται ένα μεγάλο στόλο εμπορικών πλοίων, ενώ δύο εταιρείες του είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο πατέρας του επί σειρά ετών ήταν δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Πειραιά και ήταν γενικός αρχηγός του Ολυμπιακού. Ο πρόεδρος μεγάλωσε και έζησε όλα τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια στο Πασαλιμάνι. Δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς την αγάπη του για τον Πειραιά, ωστόσο μπορεί να τεθούν ορισμένα ερωτήματα για να διαφανούν πιθανώς άλλες δεύτερες σκέψεις του.

Το πρώτο επιχείρημα των αντιπάλων του Β. Μαρινάκη είναι ότι το ενδιαφέρον του περιορίζεται μόνο για το εμπορικό λιμάνι και επιθυμεί να ... εξοντώσει εκείνους που μιλούν κατά της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα και της παραχώρησης των μετοχών στην κινεζική εταιρεία.

Το δεύτερο επιχείρημα είναι ότι μέσα στις προθέσεις του είναι να δείξει την επιρροή του Ολυμπιακού και στα πολιτικά και δημοτικά πράγματα της χώρας. Παλαιότερα, οι πρόεδροι του Θρύλου όταν ήθελαν να διαμαρτυρηθούν ή να διεκδικήσουν κάτι οργάνωναν μόνο πορείες φανατικών φίλων στο κέντρο του πόλης.

Το τρίτο επιχείρημα είναι ότι αντιπαράθεση με τον Β. Μιχαλολιάκο δεν έχει μόνο σχέση με παλαιότερες μεταξύ τους κόντρες, αλλά συνδέεται και με την επιθυμία του να στείλει ένας σαφές μήνυμα προς την κεντρική εξουσία για τις διαρροές που τον ήθελαν χρηματοδότη της Χρυσής Αυγής. Ίσως και η επαγγελματική του συνεργασία με τον Ισίδωρο Κούβελο και η στενή του σχέση με την Ντόρα Μπακογιάννη να ενίσχυσαν την διάθεση του να ... ροκανίσει ένα προσωπικό και φανατικό υποστηρικτή του Αντώνη Σαμαρά.

Όμως, υπάρχει και ένα ακόμα επιχείρημα, που κατά την γνώμη μας ίσως ο κυριότερος λόγος που ο Β. Μαρινάκης ασχολείται με τον Δήμο Πειραιά. Πρόκειται για την αξιοποίηση των τριών οικοπέδων που γειτονεύουν με το Στάδιο Καραϊσκάκη και κατά καιρούς έχουν απασχολήσει τους προηγούμενους δημάρχους, Χρ. Αγραπίδη και Π. Φασούλα. Είναι γνωστό ότι για το παλαιό κτίριο και το οικόπεδο της ΧΡΩΠΕΙ που αγοράσθηκε από τον επιχειρηματικό όμιλο Χαραγκιώνη και έχει έκταση 33 στρεμμάτων, καθώς επίσης και για τα άλλα δύο εργοστάσια που ανήκουν σε γνωστούς εφοπλιστές υπάρχει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον. Όμως, για το πρότζεκτ αυτό ασχολήθηκε ακόμα και ο Σωκράτης Κόκκαλης πριν μερικά χρόνια. Ο Δήμος Πειραιά, κάτω από την πίεση των δημοτών του, αποφάσισε αυτός ο χώρος να μετατραπεί σε χώρο πρασίνου και αναψυχής και όχι εμπορικό κέντρο με πολλαπλές χρήσεις που θα αλλοίωναν την φυσιογνωμία του Πειραιά και θα μετέφεραν εκεί το κέντρο των εμπορικών δραστηριοτήτων. Είναι μια υπόθεση που ξεκίνησε το 1999 όταν ο όμιλος Χαραγκιώνης αγόρασε την ΧΡΩΠΕΙ από την Εθνική Τράπεζα έναντι 24 εκατ. Ευρώ, παρά το γεγονός ότι είχε χαρακτηριστεί χώρος πρασίνου! Το 2007 επί δημαρχίας Π. Φασούλα είχε αποφασιστεί ο Δήμος να απαλλοτριώσει το οικόπεδο και να συνάψει δάνειο για το σκοπό αυτό. Όμως, η υπόθεση δεν προχώρησε.

Το σχέδιο αξιοποίησης του οικοπέδου της ΧΡΩΠΕΙ προβλέπει εμπορική χρήση σε επιφάνεια 57.000 τ.μ. Αρχικά, η πρόταση του ομίλου Χαραγκιώνη έλεγε για εμπορική εκμετάλλευση 95.000 τ.μ., ενώ στη συνέχεια αντιπρότεινε και παραχώρηση 22 στρεμμάτων για χώρους πρασίνου. Πέρασαν τρεις δήμαρχοι και τα τρία οικόπεδα που συνορεύουν με το στάδιο Καραϊσκάκη και ένα μέρος του σήμερα χρησιμοποιείται για πάρκινκ των φιλάθλων που διαθέτουν κάρτες διαρκείας για τους αγώνες του Ολυμπιακού, μένουν αναξιοποίητα. Ούτε εμπορικό κέντρο έγινε, αλλά ούτε και χώρος πρασίνου. Φαίνεται ότι το θέμα αυτό θα κυριαρχήσει στην προεκλογική περίοδο και θα είναι τις επόμενες εβδομάδες το βασικό δίλημμα των Πειραιωτών που ίσως θα κρίνει και το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών στον Δήμο Πειραιά.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.