ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε είδη πρώτης ανάγκης και δάνεια
Που ξοδεύουν τα χρήματά τους οι Έλληνες
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen για την Ελλάδα αυξήθηκε κατά 8 μονάδες φτάνοντας τις 53 μονάδες.

«Ο δείκτης αυτός αποτελεί τον υψηλότερο δείκτη που έχει σημειώσει η Ελλάδα τα τελευταία 4 χρόνια και πιθανότατα αντικατοπτρίζει την αισιοδοξία των καταναλωτών που προέρχεται από 2 κυρίως γεγονότα: την εμφάνιση πρωτογενούς πλεονάσματος πέραν του αναμενόμενου, η οποία επιτρέπει στην κυβέρνηση την παροχή επιδόματος «κοινωνικού μερίσματος» στις κοινωνικές ομάδες, που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση, καθώς και την επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές για πρώτη φορά, έπειτα από 4 περίπου χρόνια», σχολίασε η Βίκη Γρηγοριάδου, διευθύνουσα σύμβουλος για την Nielsen Ελλάδας.
Παραμένει η ανησυχία για τα εργασιακά
Πάντως, παρά τη βελτίωση του δείκτη, η ανησυχία για την εργασιακή ασφάλεια παραμένει για το 52% των ερωτώμενων η μεγαλύτερή τους ανησυχία, ενώ ακολουθείται σε ποσοστό 30% από την ανησυχία για την γενικότερη οικονομική συγκυρία.
Ενδεικτικό είναι επίσης το γεγονός ότι 8 στους 10 εξακολουθούν να αμφιβάλουν για το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να ανακάμψει από την οικονομική ύφεση σύντομα, ενώ στην μεγάλη πλειοψηφία τους (79%) πιστεύουν ότι τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες η γενικότερη οικονομική συγκυρία θα παραμείνει ως έχει.
Που διαθέτουν τα χρήματά τους οι Έλληνες
Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα, που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το 27% των Ελλήνων εξακολουθεί να δηλώνει ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ωστόσο το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό του πρώτου τριμήνου του 2013 κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες.
Επίσης, παρ’ όλο που 3 στους 10 δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα, είναι προφανές, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ότι οι Έλληνες έχουν πλέον αρχίσει να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες, καθώς όλο και περισσότεροι έχουν αρχίσει να ισχυρίζονται ότι αποταμιεύουν περισσότερο ή διαθέτουν περισσότερα χρήματα για προσωπική ευχαρίστηση (π.χ. για διακοπές, αγορές νέων ρούχων κτλ).
Στα προ κρίσης επίπεδα ο παγκόσμιος δείκτης
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης επανήλθε στα προ κρίσης επίπεδά του φτάνοντας τις 96 μονάδες. Ο δείκτης αυτός είναι ο υψηλότερος που έχει σημειωθεί από το πρώτο τρίμηνο του 2007.

e-πιλογές

Παρουσίασε μέσω του TikTok τις προτεραιότητες της κυβέρνησης
Χατζηδάκης: Το 2025 κάνουμε πράξη 5 βασικές δεσμεύσεις μας
Τον βασικό προγραμματισμό του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το ...
Χτίστηκαν με ελαφρά τούβλα
Με υλικά από τη Ρόδο είναι κατασκευασμένοι οι τρούλοι της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη
Με υλικά από τη Ρόδο έχουν κατασκευαστεί οι τρούλοι του ναού της Αγίας Σοφίας στην ...
Στεγαστικό, αγορά εργασίας και ενέργεια
Έτος σταθμός για το Ταμείο Ανάκαμψης το 2025 - Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις
Σε δύο μεγάλα μέτωπα θα κριθεί η πορεία της ελληνικής οικονομίας το 2025. Το πρώτο ...
Νέος ακαδημαϊκός χάρτης
Τρίμηνο εξελίξεων για την Παιδεία
Περίοδος σημαντικών εξελίξεων αναμένεται να είναι το πρώτο τρίμηνο του 2025 για τον ...
Πόσο έχουν μεταβληθεί από το 2008 έως σήμερα
Εξοχικά δυο ταχυτήτων - Προκλήσεις, προοπτικές και στρατηγικές ανάπτυξης στις χειμερινές κατοικίες
Η ελληνική αγορά χειμερινών εξοχικών κατοικιών εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ...