ΕΛΛΑΔΑ

Μνημόσυνα για τα θύματα

Εννέα χρόνια από την αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό

Εννέα χρόνια συμπληρώθηκαν από τη συντριβή του αεροσκάφους της εταιρείας «Ήλιος» στο Γραμματικό.

Οι συγγενείς των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας τίμησαν τη μνήμη τους με μνημόσυνα στην Κύπρο και το σημείο της συντριβής του αεροσκάφους.

Οι περισσότεροι συγκεντρώθηκαν στις εκκλησίες της Αγίας Παρασκευής και της Παναγίας Ελευθερώτριας στην κοινότητα Μοσφιλωτής, κοντά στη Λευκωσία, όπου τελέστηκε θρησκευτικό μνημόσυνο χοροστατούντος του μητροπολίτη Τριμιθούντας, Βαρνάβα.

Μικρότερος αριθμός συγγενών μετέβη στο Γραμματικό, όπου τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση στο εκκλησάκι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που ανεγέρθη κοντά στο χώρο της συντριβής του αεροσκάφους.

Εκεί προέστη ο μητροπολίτης Κηφισιάς, Κύριλλος και παρέστη ο πρέσβης της Κύπρου στην Ελλάδα, Κυριάκος Κενεβέζος.

Ο πρόεδρος της επιτροπής των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας, Νικόλας Γιασουμής, δήλωσε ότι οι συγγενείς δεν έχουν τίποτα πια να διεκδικήσουν, τονίζοντας πως δεν θεωρεί ότι έχει αποδοθεί δικαιοσύνη.

«Η δικαιοσύνη στην Ελλάδα εξαγοράστηκε, ενώ στην Κύπρο μερίμνησε να ηττηθεί» είπε χαρακτηριστικά. Επίσης, ο κ. Γιασουμής ανέφερε ότι οι συγγενείς των θυμάτων έχουν δεθεί μεταξύ τους και αποτελεί παρηγοριά γι' αυτούς να συναντώνται και να μοιράζονται τον πόνο τους.

Το χρονικό της τραγωδίας

Στις 14 Αυγούστου του 2005 το αεροσκάφος ξεκίνησε από την Λάρνακα της Κύπρου με προορισμό την Πράγα (Τσεχία) με ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα. Η αναχώρηση έγινε στις 09:07 από την Λάρνακα. Στις 10:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών αλλά δεν μπόρεσε να έρθει σε επαφή με τον πύργο ελέγχου. Αφού διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει επαφή με το αεροπλάνο ενεργοποιήθηκε η διαδικασία σύμφωνα με το σχέδιο για ανάλογες περιπτώσεις και διατάχτηκε από τον Α-ΓΕΕΘΑ να απογειωθούν αεροσκάφη για να βρουν το αεροπλάνο.

Στις 11:05 απογειώθηκαν από την Νέα Αγχίαλο δύο μαχητικά F-16 τα οποία ήρθαν σε οπτική επαφή με το αεροπλάνο στις 11:18 και διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στην θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες. Το αεροπλάνο μέχρι εκείνη την στιγμή πετούσε με τον αυτόματο πιλότο. Κατευθυνόμενο προς Εύβοια σε κάποια στιγμή έστριψε νότια και στις 11:41 οι πιλότοι των μαχητικών είδαν τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου που είχε πτυχίο πιλότου να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου. Μετά από λίγο τα καύσιμα του αεροπλάνου τελείωσαν, σταμάτησε ο αριστερός (11:50) και ο δεξιός κινητήρας (12:00) και στις 12:05 συνετρίβη στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού στην βόρεια Αττική.

Το αεροσκάφος μετέφερε 115 επιβάτες και 6μελές πλήρωμα. Από τους επιβάτες 67 θα αποβιβάζονταν στην Αθήνα και οι υπόλοιποι θα συνέχιζαν για την Πράγα. Οι επιβάτες ήταν 93 ενήλικες και 22 άτομα κάτω τον 18.

Οι 103 ήταν Κύπριοι (οι περισσότεροι Έλληνες και λίγοι Αρμένιοι) και 12 Έλληνες υπήκοοι. Από το σημείο συντριβής ανασύρθηκαν 118 πτώματα στο μεγαλύτερο μέρος τους απανθρακωμένα από την πυρκαγιά που ξέσπασε μετά την συντριβή. Από τις νεκροψίες προέκυψε ότι όλοι τους ήταν ζωντανοί κατά την ώρα της συντριβής, χωρίς όμως να είναι γνωστό αν διατηρούσαν τις αισθήσεις τους, και οι τοξικολογικές εξετάσεις δεν έδειξαν να υπήρχε κάποια ουσία που μπορεί να ανέπνευσαν ή να κατάπιαν. Η αναγνώριση των πτωμάτων έγινε κυρίως μέσω σύγκρισης του DNA τους με δείγματα από συγγενείς πρώτου βαθμού. Όσα αναγνωρίστηκαν μεταφέρθηκαν και τάφηκαν στην Κύπρο.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.