ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Όπερα

«Ζωντανεύει» ξανά ο διεθνής διαγωνισμός «Μαρία Κάλλας»

Επανέρχεται ο διεθνής διαγωνισμός Grand Prix Μαρία Κάλλας έπειτα από δύο χρόνια παύσης, αφού εξασφάλισε, τουλάχιστον για εφέτος και την επόμενη χρονιά, τα απαραίτητα κονδύλια από Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ και την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού.

Για πρώτη φορά στο Ίδρυμα Κακογιάννη, διεξάγεται, από τις 4 έως τις 11 Οκτωβρίου, ο διαγωνισμός όπερας και τα βραβεία θα απονεμηθούν το Σάββατο 11 Οκτωβρίου στο θέατρο Ολύμπια της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενώ από τις 14 έως τις 23 Μαΐου 2015 θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός πιάνου, συνεχίζοντας την παράδοση της σαραντάχρονης λειτουργίας του, να διοργανώνεται εναλλάξ κάθε έτος για την Όπερα και το Πιάνο, με εξαίρεση το 2012 και 2013, χρονιές που το Grand Prix Μαρία Κάλλας σίγησε λόγω των οικονομικών συνθηκών.

Στο Διεθνές Καλλιτεχνικό Κέντρο Atheneum, ιδρυτή του θεσμού Grand Prix Μαρία Κάλλας, έφτασαν εφέτος 74 αιτήσεις συμμετοχής νέων λυρικών τραγουδιστών απ’ όλο τον κόσμο, από τις οποίες δεκτές έγιναν οι 52.

Την κριτική επιτροπή συγκροτούν διάσημοι ερμηνευτές, καθηγητές και συντελεστές της Όπερας όπως οι Αμερικανίδες σοπράνο Σέριλ Στιούντερ και Μαρτίνα Αρρόγιο, ο Κρίστιαν Κάρλστεντ (υπεύθυνος κάστινγκ στην Κρατική Όπερα της Βαυαρίας), η Ουαλή υψίφωνος Ντέιμ Γκουίνεθ Τζόουνς, ο Πίτερ Κάτονα (καλλιτεχνικός διευθυντής της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου), ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, αρχιμουσικός Μύρων Μιχαηλίδης, ο αρχιμουσικός Μίλτος Λογιάδης, ο βαρύτονος Σέριλ Μιλνς, και ο Γκι Μονταβόν, γενικός διευθυντής της Όπερας της Ερφούρτης, στη Γερμανία.

«Στην εποχή που ζούμε οι θεσμοί καταργούνται εύκολα και είναι τόσο δύσκολο να τους επαναφέρεις», χαιρέτησαν τον 38ο Διαγωνισμό Grand Prix Μαρία Κάλλας και το Κέντρο Atheneum, τα μέλη της επιτροπής.

Ο αριθμός αιτήσεων «δεν είναι μικρός, αλλά σκεφτείτε πόσο μεγαλύτερος θα ήταν αν το λυρικό τραγούδι είχε την υποστήριξη που θα έπρεπε από τους μηχανισμούς των κρατών, σε επίπεδο εκπαίδευσης, ενίσχυσης λυρικών ερμηνευτών και μουσικών», σχολίασαν οι ίδιοι, αναφερόμενοι στο αρνητικό παράδειγμα των πρόσφατων απολύσεων στην Όπερα της Ρώμης, καθώς και στη συρρίκνωση της όπερας στη Γερμανία, τις δύο χώρες-φυτώρια λυρικών τραγουδιστών.

Για τους οπαδούς της όπερας, το φαινόμενο Μαρία Κάλλας ποτέ δεν υπήρξε μια υπόθεση «παλιά και ξεχασμένη», αντίθετα λειτουργεί σαν παράδειγμα έμπνευσης, από το οποίο πρέπει να αντλούν οι νέοι λυρικοί τραγουδιστές.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.