ΚΟΣΜΟΣ

Ποιοι το αποκάλυψαν

Η Κομισιόν γνώριζε από το 2011 για το σκάνδαλο της VW

Δημοσίευμα «φωτιά».

Υπάλληλοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν εκείνοι που ενημέρωσαν μια αμερικανική μη κυβερνητική οργάνωση η οποία με τη σειρά της αποκάλυψε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen χρησιμοποιούσε ένα παράνομο λογισμικό στους ντιζελοκινητήρες της, υποστηρίζει η επικεφαλής της υπηρεσίας περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας CARB.

«Διοικητικοί υπάλληλοι της ΕΕ ενημέρωσαν την αμερικανική περιβαλλοντική οργάνωση ICCT για την ενδεχόμενη παραποίηση των αποτελεσμάτων από τους ελέγχους για την εκπομπή οξειδίου του αζώτου» (NΟx) είπε η Μαίρη Νίκολς στη γερμανική οικονομική επιθεώρηση WirtschaftsWoche.

Σύμφωνα με την επιθεώρηση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν ενήμερη από το 2011 για τη «χειραγώγηση» των εκπομπών καυσαερίων από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μια εταιρεία είχε ενημερώσει για το θέμα τις υπηρεσίες του τότε Επιτρόπου Βιομηχανίας, του Ιταλού Αντόνιο Ταγιάνι.

Οι υπάλληλοι που γνώριζαν το θέμα ήταν «τόσο εκνευρισμένοι με την αδράνεια της Επιτροπής» που στράφηκαν στην ICCT.
Με τη μεσολάβηση αυτής της περιβαλλοντικής οργάνωσης ενημερώθηκαν οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές για την υπόθεση του λογισμικού που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων των εκπομπών καυσαερίων. Στα τέλη Σεπτεμβρίου η Volkswagen παραδέχτηκε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατομμύρια οχήματα με αυτό το λογισμικό. Επί χρόνια, τα αυτοκίνητα αυτά εξέπεμπαν στην ατμόσφαιρα μεγαλύτερη ποσότητα οξειδίου του αζώτου απ' όση προβλεπόταν από τις τεχνικές προδιαγραφές.

«Εάν επιβεβαιωθεί αυτή η πληροφορία, αυτό σημαίνει ότι ο πρώην και η νυν Επίτροποι Βιομηχανίας, ο Αντόνιο Ταγιάνι και η Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, συγκάλυπταν τα γεγονότα και ψεύδονταν εν γνώσει τους ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», τόνισαν σε ανακοίνωσή τους δύο Γάλλοι ευρωβουλευτές των Πρασίνων, ο Γιανίκ Ζαντό και η Καριμά Ντελί.

Τον Οκτώβριο οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Volkswagen παρουσίασαν μείωση 5,3%, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, κάτι που εξηγείται εν μέρει από το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε τον προηγούμενο μήνα.

Οι παραδόσεις οχημάτων έπεσαν στις 490.000, από 517.400 τον Οκτώβριο του 2014. Η μεγαλύτερη πτώση παρατηρήθηκε στις αγορές της Βραζιλίας και της Ρωσίας ενώ στη Δυτική Ευρώπη οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,3%.

«Η μάρκα VW είναι αντιμέτωπη με τις προκλήσεις των καιρών. Όχι μόνο αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα των ντιζελοκινητήρων (σ.σ. την υπόθεση του παράνομου λογισμικού που είχε τοποθετηθεί σε οχήματα με κινητήρες ντίζελ) και του διοξειδίου του άνθρακα (σ.σ. την δεύτερη αποκάλυψη ότι χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ευρώπη εξέπεμπαν μεγαλύτερη ποσότητα CO2 απ' όση προβλεπόταν στις τεχνικές προδιαγραφές τους) αλλά και την τεταμένη κατάσταση στις παγκόσμιες αγορές», υποστήριξε ο διευθυντής πωλήσεων του ομίλου Γιούργκεν Στάκμαν.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ: ΕΙΧΑΜΕ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 2008 !

    Στο Eurogroup του 2008
    Σεισμό προκαλούν σήμερα,
    οι καλά ‘’φυλαγμένες’’ δηλώσεις του Αλογοσκούφη που είδαν το φως , στις οποίες ομολογεί, ότι ΔΕΝ τον άφησαν, από το 2007, να πάρει σκληρά και αναγκαία μέτρα για να μη χρεοκοπήσουμε .
    Ο Γιώργος Αλογοσκούφης αποκαλύπτει:
    ΔΕΝ πήραμε μέτρα γιατί φοβηθήκαμε το πολιτικό κόστος.
    =======================================
    Η εξομολόγηση Αλογοσκούφη,
    έστω και αργά, ‘’προϊδεάζει’’ τι θα επακολουθήσει σύντομα, αλλά δεν απενοχοποιεί όλους όσους και ήξεραν και ΔΕΝ ΜΙΛΗΣΑΝ !!!
    Σύμφωνοι, ο υπουργός δεν έκανε αυτό που έπρεπε, αλλά σίγουρα την κύρια ευθύνη την φέρουν πολλοί.
    Απεχώρησε γιατί βρήκε μεγάλη ΑΡΝΗΣΗ στην αποδοχή και εφαρμογή περιοριστικών μέτρων εξυγίανσης.
    Σύντομα όλοι θα μάθουν, όσοι δεν γνωρίζουν, ότι το ΔΝΤ ήταν στην Ελλάδα και από το 2007 ‘’συζητούσε’’ με τους Ευρωπαίους την δυνατότητα και την πιθανότητα να μην χρεοκοπήσει η Ελλάδα.
    Στο Eurogroup του 2008
    =================
    για τη αποφυγή της χρεοκοπίας της Ελλάδας, με τον Στρος-Καν, ως επικεφαλής του ΔΝΤ είχαν αποφασίσει να εφαρμόσουν το πρόγραμμα που εφάρμοσαν το 2010, αλλά υπερίσχυσε η σκοπιμότητα και το πολιτικό κόστος.
    Στο ίδιο μήκος κύματος απενοχοποίησης
    είναι και η συνέχεια της αποκάλυψης του Γ. Αλογοσκούφη για το τελευταίο Eurogroup όπου συμμετείχε και ο ίδιος, τον Δεκέμβριο του 2008. Εκεί οι Ευρωπαίοι
    συζητούν για πρώτη φορά κάτι που δεν θα μάθει κανείς: «Τότε είχε έρθει και ο Στρος-Καν ως επικεφαλής του ΔΝΤ και συζητήθηκε το θέμα του μηχανισμού ουσιαστικά. Και στην ουσία απορρίφθηκε γιατί οι Γερμανοί δεν έδειχναν διάθεση να το στηρίξουν».
    Τα πρώτα μηνύματα έρχονται…
    ===================
    Τα Χριστούγεννα του 2008 αρχίζει να διαφαίνεται στον ορίζοντα το ενδιαφέρον των διεθνών αγορών για το ελληνικό χρέος. Σημαίνον πολιτικό πρόσωπο που έπαιξε κατόπιν ρόλο στις κυβερνήσεις του Γιώργου Παπανδρέου δέχεται τότε ένα τηλεφώνημα φημισμένου διεθνούς «κερδοσκόπου» από το Σεντ Μπαρτς της Καραϊβικής, όπου έκανε τις διακοπές του. Το ενδιαφέρον του εστιαζόταν στην πορεία του χρέους και το κατά πόσον τα ελλείμματα βρίσκονταν υπό έλεγχο.
    Το πρώτο ημιεπίσημο ηχηρό μήνυμα
    =======================
    όμως δεν αργεί και έρχεται από το Σίτι του Λονδίνου. Με την είσοδο του καινούργιου έτους, ο οίκος αξιολόγησης Standards & Poor υποβαθμίζει την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας από Α σε Α- και η προσοχή των ήδη νευρικών από τη διεθνή κρίση αγορών στρέφεται τώρα για τα καλά στις χρόνιες αδυναμίες της χώρας.
    «Η Ελλάδα απέτυχε να φτιάξει τη στέγη, όταν ακόμη ο ήλιος έλαμπε» λέει χαρακτηριστικά ο αναλυτής της S&P Μάρκο Μίρσνικ.
    Ο Κώστας Καραμανλής
    ================
    σε μία από τις τελευταίες του προσπάθειες να διατηρήσει τον έλεγχο της κατάστασης κάνει ανασχηματισμό. Στο τιμόνι της ελληνικής οικονομίας βρίσκεται τώρα ο Γιάννης Παπαθανασίου.
    Την πρώτη μέρα που αναλαμβάνει ως υπουργός Οικονομικών, στις 7 Ιανουαρίου του 2009, δέχεται ένα τηλεφώνημα από τον Γιώργο Προβόπουλο. «Γιάννη, θέλω να μου αφιερώσεις μία ώρα σήμερα το απόγευμα οπωσδήποτε, για να σε ενημερώσω», ακούγεται από την άλλη πλευρά της γραμμής.
    ΥΓ.
    ΩΣΤΕ, ο Παπανδρέου έφερε το ΔΝΤ στην Ελλάδα ?
    ===================================

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.