ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Κυβέρνηση ταχυδακτυλουργών. Μειώνουν τα τέλη, αυξάνοντας τα έσοδα

Είναι άκρως εντυπωσιακό. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ υπό τον πανικό  της συνεχόμενης πτώσης των εσόδων λόγω της ύφεσης που έφεραν τα capital controls στην Ελληνική οικονομία αύξησε τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Τώρα. Φέτος. Μόλις πριν 20 ημέρες. Προχθές ο αρμόδιος υπουργός επί των εσόδων Τρύφων Αλεξιάδης προανήγγειλε  φόρο κατανάλωσης στην βενζίνη ώστε να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας και να εξισορροπηθούν οι αδικίες με όσους πληρώνουν υπέρμετρα τέλη για παλιά αυτοκίνητα ή χρησιμοποιούν το όχημα τους ελάχιστα.

Με μια γρήγορη σκέψη όλα μοιάζουν σωστά και προς  την κατεύθυνση της απονομής κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι όμως έτσι ή υποκρύπτονται με τον επικοινωνιακό αυτό τρόπο, νέες αυξήσεις για όλους  που δεν θα γίνουν αντιληπτές;

Τι λέει ο αρμόδιος υπουργός; Μείωση σε συμβολικό επίπεδο των τελών κυκλοφορίας. Ακούγεται ευχάριστο ίσως και αναπάντεχο μέσα στον ορυμαγδό των φόρων. Δεν μιλά όμως για κατάργηση του τέλους παρότι θα αντικατασταθεί από άλλο φόρο. Άρα εύκολα αργότερα το συμβολικό θα γίνει ελάχιστο, μικρό ή όσο ήταν δυνατόν λόγω της έκτακτης οικονομικής κατάστασης. Υπενθυμίζω πως ξεκίνησε η έκτακτη εισφορά στα εισοδήματα, το περίφημο χαράτσι στα ακίνητα, η έκτακτη εισφορά στις ασφαλιστικές εισφορές υπέρ των ανέργων και τον κουμπαρά του ΑΚΑΓΕ. Όλα προσωρινά και συμβολικά που έγιναν τελικά μόνιμα και ασήκωτα.

Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας αποδίδουν συγκεκριμένα ποσά στο κράτος εφόσον βέβαια εισπραχθούν. Και τελευταία οι εισπράξεις έχουν δυσκολέψει.  Αντίθετα μέσω των καυσίμων η είσπραξη είναι δεδομένη ενώ ο τζίρος μπορεί να αποφέρει πολύ μεγαλύτερα ποσά στα κρατικά ταμεία καθώς οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για επιβολή φόρου 10 λεπτών ανά λίτρο βενζίνης ή πετρελαίου.  Δεν θα πει τότε ο επικοινωνιολόγος-υπουργός να επιστραφούν στους πολίτες –πελάτες οι υπερβάλλοντες φόροι. Είναι ποσά που μπορούν να καλύψουν και καμιά τρύπα του προυπολογισμού ή να δώσουν στην κυβέρνηση την δυνατότητα να ασκήσει πολιτική χωρίς την έγκριση των δανειστών. Και δεν είναι μόνο αυτά. Τα χαμηλότερα τέλη θα φέρουν πίσω όσους κατέθεσαν τις πινακίδες άρα ακόμη μεγαλύτερα έσοδα και αυξημένη κατανάλωση ακριβών καυσίμων. Δεν είναι τέλειο;

Συνεπώς και έσοδα από τα τέλη που παραμένουν έστω και μειωμένα ( αφού προηγήθηκε φυσικά αύξηση) και φόρος κατανάλωσης που θα αποδίδει πολλαπλάσια έσοδα. Και νέοι πελάτες από την επιστροφή οχημάτων στους δρόμους. Αυξημένα τέλη για το 2016, αυξημένα έσοδα με κόλπο αλά  λογαριασμών ΔΕΗ το 2017.

Τελικά  μου φαίνεται τα στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν ήθελαν να κάνουν καριέρα  πολιτικού, επικοινωνιολόγοι ήθελαν να γίνουν!

* Ο Γιάννης Αργυρός είναι δημοσιογράφος. Εκπρόσωπος Τύπου της Δημοκρατικής Αριστεράς.

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.