ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το 27% των Ελλήνων ψωνίζει online και το 8% μέσω κινητού

Oι digital συναλλαγές αυξάνονται ταυτόχρονα με τους χρήστες smartphones και internet

Με σκοπό την ενημέρωση για την παρούσα κατάσταση και τις προοπτικές του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, την παρουσίαση βέλτιστων πρακτικών (case-studies) ηλεκτρονικού επιχειρείν, την ανάδειξη νέων επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και την ανάλυση των βασικών θεμάτων που σχετίζονται με την ανάπτυξη γενικά του ηλεκτρονικού επιχειρείν στη χώρα μας, πραγματοποιήθηκε το 11ο E-Business Forum.

Μιλώντας στο συνέδριο, ο Α΄αντιπρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Νικόλαος Κουγιουμτζής, παρατήρησε ότι, μετά από τους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls), υπερδιπλασιάστηκε η χρησιμοποίηση της πλαστικής κάρτας, χρεωστικής ή πιστωτικής, διευκρινίζοντας, ωστόσο ότι αυτό που λείπει από την αγορά είναι τα αντίστοιχα μηχανάκια POS. Ο κ. Κουγιουμτζής εκτίμησε ότι υπάρχει ανάγκη για περίπου 400 χιλιάδες καινούργια μηχανάκια, επισημαίνοντας ότι, αυτή τη στιγμή, λειτουργούν 150 χιλιάδες. Μεταξύ άλλων, ο Α΄ αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ σημείωσε ότι επιτακτική ανάγκη είναι η online σύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα τερματικά του υπουργείου Οικονομικών, για να αποδίδεται σε πραγματικό χρόνο ο ΦΠΑ, καθώς και η πάταξη της αδιαφάνειας και της γραφειοκρατίας.

Σε ερώτηση για το πως θα κινηθεί η αγορά την περίοδο των Χριστουγέννων, ο κ. Κουγιουμτζής είπε, μεταξύ άλλων: «Σαν επιχειρηματίες είμαστε φύσει αισιόδοξα άτομα. Πάντα βλέπουμε μισογεμάτο το ποτήρι, παρά τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες. Η αγορά έχει βάλει τα γιορτινά της και πιστεύω ότι η ψυχολογία θα αρχίσει σιγά σιγά να ανεβαίνει και ευελπιστώ ότι θα υπάρχει μια κινητικότητα, η οποία ουσιαστικά, πηγαίνοντας προς τα Χριστούγεννα, θα είναι ακόμα μεγαλύτερη». Ο κ. Κουγιουμτζής δήλωσε ότι η αγορά βιώνει μια τραγικότητα, «ύστερα από τα capital controls», επισημαίνοντας, παράλληλα ότι το αρνητικό πολιτικό σκηνικό, η μη σταθερότητα και η υπερφορολόγηση, δημιουργούν τρομακτικά προβλήματα, αυτή τη στιγμή. Επίσης, ο κ. Κουγιουμτζής τόνισε ότι πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να αρθούν τα capital controls, «γιατί αποτελούν τροχοπέδη για την επιχειρηματικότητα, την αγορά και την οικονομία».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του εμπορικού τμήματος του ΕΒΕΑ, Νίκος Βασιλείου, δήλωσε ότι οι πληρωμές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες είναι ένα μέτρο που πραγματικά θα πατάξει τη φοροδιαφυγή. «Παρόλα αυτά», όπως είπε, «από μόνο του το μέτρο αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει. Η υψηλή φορολογία είναι ένα αντικίνητρο για τη χρήση αποτυπωμάτων στις συναλλαγές. Αυτό πρέπει να αλλάξει» ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Βασιλείου τόνισε ότι αρκετά καταστήματα, κυρίως, εστίασης, δεν διαθέτουν σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών. Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την έλλειψη στην αγορά, ο κ. Βασιλείου πρότεινε να αναγράφεται μια ειδική σήμανση ότι το κατάστημα έχει σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών.

Ο Αθανάσιος Γεραμάνης, Country Manager της MasterCard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, εκτίμησε ότι, μέχρι το 2020, το 38% των συναλλαγών που θα πραγματοποιούνται στο εμπόριο, θα γίνονται μέσω digital καναλιών.

Στην τοποθέτησή της, η Ξένια Κούρτογλου, founder & managing partner της focus bari, υπογράμμισε ότι οι μεγάλες δυνάμεις της αλλαγής που εξελίσσονται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα (και παγκόσμια) είναι η καλπάζουσα διείσδυση της τεχνολογίας (ειδικά της mobile) στην καθημερινότητα, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, την κρίση αξιών και την ευρύτερη αλλαγή στο επιχειρηματικό μοντέλο πλειάδας κλάδων. Σαν αποτέλεσμα, όπως συμπέρανε, ο σημερινός Έλληνας καταναλωτής-πολίτης-άνθρωπος στοχεύει σε έξυπνες αγορές, που του προσφέρουν value for money, βρίσκονται μέσα στο budget του και πάνω απ’ όλα του χαρίζουν εξαιρετικές αγοραστικές εμπειρίες. «Αυτό που ορίζουμε σήμερα «Customer Experience» είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία που ξεκινά μέσα από κάθε οργανισμό, βασίζεται σε μια υγιή, ειλικρινή και αμφότερα επωφελή σχέση μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτή, δίνοντας προτεραιότητα στο αποτέλεσμα, στις παρεχόμενες λύσεις και στην πλήρη κάλυψη των αναγκών των πελατών» πρόσθεσε η κα Κούρτογλου. Ενδιαφέροντα ήταν τα στοιχεία που παρουσίασε, σύμφωνα με τα οποία το 74% είναι χρήστες ίντερνετ, το 58% έχουν κάποιον λογαριασμό στα social media, το 54% έχει smartphone, επτά στα 10 νοικοκυριά έχουν ευρυζωνικό ίντερνετ, το 27% των Ελλήνων ψωνίζει online, ενώ το 8% αγοράζει, μέσω κινητού.

Το E-Business Forum διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΙΠ) της ΕΕΔΕ και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν-ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την αιγίδα του Greca και του ΣΕΠΕ και με τη συνεργασία του ΣΕΚΕΕ.

Ειδικότερα, το 11ο E-Business Forum εστίασε το ενδιαφέρον του στους παρακάτω τομείς: Ηλεκτρονικά νομίσματα και ηλεκτρονικές πληρωμές, digital marketing, ελληνικά cases βέλτιστων πρακτικών, έρευνες on-line καταναλωτών, e-business integration, mobile commerce, digital media & publishing και νέα επιχειρηματικότητα στο διαδίκτυο.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.