Neo

Σύροι πρόσφυγες-επενδυτές: Κι όμως! Υπάρχουν!

Την ίδια ημέρα (26 Μαρτίου) που ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Μάρδας έκανε τις γνωστές δηλώσεις για τους πρόσφυγες-επενδυτές των 250.000 ευρώ, ο Neo διάβαζε ένα ενδιαφέρον άρθρο στην εφημερίδα "Καθημερινή" με τίτλο "Οι «άλλοι» Σύροι πρόσφυγες στον Πειραιά είναι... εφοπλιστές".
_00tanker

Δεν γνωρίζουμε αν ο υφυπουργός είχε διαβάσει το άρθρο της εφημερίδας πριν κάνει τις δηλώσεις που ξεσήκωσαν κύματα αντιδράσεων, τα στοιχεία όμως παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

Οπως γράφει ο Ηλίας Μπέλλος "Μια μάλλον ασήμαντη αγοραπωλησία φορτηγών πλοίων και μια μικρή αναφορά της στον διεθνή ναυτιλιακό Tύπο έρχεται να ρίξει φως σε μια άλλη πλευρά του προσφυγικού. Συγκεκριμένα, αρκετές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, που συνδέονται με συριακά συμφέροντα, έχουν τα τελευταία λίγα χρόνια μετακομίσει στην Ελλάδα αλλά και στην Κύπρο".

Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής: "Το όλο θέμα ήρθε στο προσκήνιο με την προ ολίγων ημερών φημολογούμενη αγορά του φορτηγού πλοίου «Global Island», χωρητικότητας εκτοπίσματος 53.600 τόνων και ναυπήγησης του 2004, έναντι μόλις 3,7 εκατ. δολ. από την εδρεύουσα στον Πειραιά LA Maritime. Η LA Maritime συνδέεται, σύμφωνα με δημοσίευμα της διεθνούς ναυτιλιακής επιθεώρησης TradeWinds, με τη Shehadah Maritime Co Ltd, που έχει έδρα στο Ταρτούς, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Συρίας μετά τη Λαττάκεια. Η Shehadah έχει ιδρύσει ναυτιλιακή από το 2002 στον Πειραιά, με την επωνυμία Shehadah Maritime Co (SMC), η οποία διέκοψε όμως τη λειτουργία της τον Ιανουάριο του 2014, λίγους μήνες μετά την ίδρυση της LA Maritime στον Πειραιά τον Ιούλιο του 2013, με έδρα στην ίδια ακριβώς διεύθυνση, αναφέρει το Tradewinds. Η LA Maritime ελέγχει ένα ακόμα φορτηγό πλοίο. Εξαιτίας αυτού του πλοίου όμως, η συριακή ναυτιλιακή φέρεται να σχετίζεται και με τη λιβανέζικων συμφερόντων, που η έδρα της είναι επίσης στον Πειραιά, Blue Fleet Group. Επικεφαλής της Blue Fleet εμφανίζεται μέλος της οικογένειας Khoury, χωρίς να διευκρινίζεται κατά πόσον συνδέεται συγγενικά με τη γνωστή οικογένεια Khury, η οποία μαζί με την οικογένεια Sabbagh ελέγχουν μία από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές του κόσμου, την εδρεύουσα στο Μαρούσι Consolidated Contractors Corp. (CCC). Ειδικότερα το δεύτερο πλοίο της LA Maritime εμφανίζεται και στον υπό διαχείριση στόλο της Blue Fleet".

Σε άλλο σημείο του άρθρου, ο συντάκτης θυμίζει ότι "τον ίδιο δρόμο, πολύ πριν από τους Σύρους εφοπλιστές, είχαν πάρει και Λιβανέζοι ομόλογοί τους, στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν ο εμφύλιος μαινόταν στους δρόμους της Βηρυτού. Με τον Πειραιά αδιαμφισβήτητο διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και τις παραδοσιακά καλές ελληνοαραβικές σχέσεις, η επιλογή της Ακτής Μιαούλη, ως έδρας συριακών εφοπλιστικών συμφερόντων, δεν μοιάζει παράξενη. Είναι όμως εντελώς άγνωστη στο ευρύ κοινό".

Αραγε, αυτά είναι κατά νου ο κ. Μάρδας; Κι αν, ναι, τότε γιατί δεν έφερνε αυτό ή παρόμοια παραδείγματα, αντί να δώσει τροφή για τρολάρισμα;

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. Τι σχέση έχει η εγκατάσταση μίας διαχειρίστριας εταιρείας πλοίων στον Πειραιά, με επενδύσεις στην Ελλάδα;
    Καλό είναι και σεις και ο Μπέλλος – που, σημειωτέον, κάνει ναυτιλιακό ρεπορτάζ – να ενημερώνεστε πρώτα λίγο καλύτερα…

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.