• Πέθανε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης

AUTO - MOTO

Driven : Seat Leon 1.0 TSI 115ps

Seat_Leon_1000cc_TSI_Driven-(11)

Ο όμιλος VW αποσύρει σιγά σιγά τον 1.2 TSI και στη θέση του τοποθετεί τον καινούργιο 1.0 TSI. Έτσι το νέο μοτέρ τοποθετήθηκε και κάτω από το καπό του Seat Leon το οποίο είχαμε για δοκιμή.

Ας δούμε όμως πρώτα μερικά στοιχεία για τη νέα μηχανή του ισπανικού μοντέλου. Ο νέος κινητήρας έχει χωρητικότητα 999cc, διαθέτει 3 κυλίνδρους, ενσωματώνει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και διατίθεται σε ατμοσφαιρικές (MPI) και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις (TSI).

Seat_Leon_1000cc_TSI_Driven
Στην περίπτωση του Seat Leon 1.0 TSI που είχαμε για δοκιμή η ισχύς φτάνει τους 115ps μεταξύ 5000-5500rpm και η ροπή τα 20.3kg.m μεταξύ 2000-3500rpm. Τα τελευταία κατανέμονται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου. Για την ώρα τουλάχιστον δεν προσφέρεται το αυτόματο DSG.

Πως κινεί όμως το αμάξωμα των 1202kg του Seat Leon ο νέος 1.0 TSI; Η απάντηση με τη γλώσσα των αριθμών είναι πολύ καλά καθώς ο συνδυασμός σπάει το 10άρι για το 0-100km/h (9.6sec) και ξεπερνά τα 200km/h της τελικής (202km/h). Αλλά κυρίως αυτό που σε κερδίζει είναι ο τρόπος λειτουργίας με τον 1.0 TSI να είναι γεμάτος ροπή από χαμηλά, δίχως lag και διακυμάνσεις στην απόδοσή του.

Seat_Leon_1000cc_TSI_Driven-(12)

Τα 20.3kg.m εμφανίζονται λίγο πάνω από τις 1500rpm και κορυφώνονται κοντά στις 4000rpm. Ως αποτέλεσμα δε χρειάζεται ο οδηγός του Seat Leon 1.0 TSI να πιέζει το μοτέρ για να κινηθεί σε αξιοπρεπείς και σβέλτους ρυθμούς είτε μιλάμε για κίνηση εντός πόλης είτε για κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Παράλληλα θα πρέπει να ξεπεράσεις κατά το πολύ το σωστό φάσμα λειτουργίας για να καταλάβεις από τον ήχο ότι οδηγείς έναν 3κύλινδρο κινητήρα καθώς στις χαμηλές και μεσαίες rpm ο γνωστός ήχος αλλά και οι κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους.
Κάνοντας και μία σύγκριση με τους υπόλοιπους αντίστοιχους κινητήρες της αγοράς (Ford 1.0 EcoBoost, Opel 1.0 SIDI) μπορώ να πω ότι η Opel διαθέτει τον κινητήρα που κερδίζει όσον αφορά την απόδοση και τη λειτουργία στα σημεία αλλά χάνει ελαφρώς λόγω της αυξημένης κατανάλωσης.

Seat_Leon_1000cc_TSI_Driven-(8)

Εκεί το Seat Leon 1.0 TSI είναι εξαιρετικό πραγματικά καθώς εύκολα έχεις την κατανάλωση μεταξύ 5-6lt/100km ενώ με κάποια προσπάθεια (πχ cruise control με 90-110km/h) μπορείς να δεις και νούμερο που ξεκινά από 4lt/100km… Και όλα αυτά σε κινητήρα βενζίνης στην πράξη.

Seat_Leon_1000cc_TSI_Driven-(10)

Αφήνοντας στην άκρη τον κινητήρα το Seat Leon 1.0 TSI είναι αναμφίβολα είναι πολύ ολοκληρωμένο σύνολο. Όμορφο σχεδιαστικά αν και όχι τόσο ξεχωριστό όσο η προηγούμενη γενιά διαθέτει ένα ποιοτικό και άκρως λειτουργικό εσωτερικό με θήκες για αντικείμενα, χώρους για επιβάτες και αποσκευές (380lt) και καλή εργονομία.

Seat_Leon_1000cc_TSI_Driven-(2)

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και ολίγον σπορτίφ ενώ ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μικρές διαδρομές και σαφές κούμπωμα. Το τιμόνι μπορεί να είναι άμεσο ωστόσο η αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό αν και καλή δε μπορεί να χαρακτηριστεί κορυφαία. Στο δρόμο το αυτοκίνητο προσπαθεί επιτυχημένα να συνδυάσει την άνεση και να προσδώσει στον οδηγό του κάτι από σπορ οδήγηση. Σαφώς και δεν είναι σπορτίφ κατασκευή αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα αδιάφορο οδηγικά αυτοκίνητο.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Seat Leon 1.0 TSI
Κυβισμός : 999cc
Ισχύς : 115ps/5000-5500rpm
Ροπή : 20.3kg.m/2000-3500rpm
Βάρος : 1202kg
Εκπομπές CO2 : 99gr/km
Επιτάχυνση 0-100km : 9.6sec
Τελική Ταχύτητα : 202km/h
Κατανάλωση (μέση) : 4.3lt/100km
Διαστάσεις : 4263x1816x1459mm
Τιμές & Εξοπλισμός Seat Leon 1.0 TSI

Πηγή : www.highoctane.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.