ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρουσία του πρωθυπουργού

Υπογράφεται σήμερα η συμφωνία για τον ΟΛΠ

Παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα...
cosco

Στις 12:00 στο Μέγαρο Μαξίμου θα πραγματοποιηθεί η υπογραφή της σύμβασης για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και της China COSCO Shipping Corporation.

3 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. ΤΟ 51% ΤΟΥ ΟΛΠ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΧΡΕΟΥΣ
    ===========================================
    Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει το ΤΑΙΠΕΔ, «η συναλλαγή διαρθρώνεται σε δύο στάδια: Στο πρώτο στάδιο η Cosco Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει ποσό ύψους 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ και θα καταστεί μέτοχος 51% του ΟΛΠ.».
    Όπως παραδέχεται το Ταμείο, τα άμεσα έσοδα από την πώληση του ΟΛΠ, που δεν
    ==============================================================
    εξαρτώνται από άλλους παράγοντες, είναι 280 εκατ. ευρώ. Αυτά τα χρήματα βέβαια δεν θα είναι διαθέσιμα για το ελληνικό κράτος.
    ** Υπενθυμίζεται ότι όλα τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι διαθέσιμα για την εκάστοτε ελληνική
    ============================================================
    κυβέρνηση, αλλά καταβάλλονται άμεσα για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους της χώρας.

    ** Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο του ΤΑΙΠΕΔ (ν.3986/2011, Αρθρο 2 παρ. 14), «το τίμημα που εισπράττει το
    ==========================================
    Ταμείο από την αξιοποίηση των περιουσιακών του στοιχείων μεταφέρεται το αργότερο μέσα σε 10 μέρες από την είσπραξη του σε πίστωση του ειδικού λογαριασμού… και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους».

    ** Ένα χρέος που η ελληνική κυβέρνηση αλλά και οργανισμοί όπως το ΔΝΤ θεωρούν μη βιώσιμο. Το ίδιο θα συμβεί και με τα υπόλοιπα χρήματα που θα εισπράξει το ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ, δήλαδή τα 88 εκατ. για το υπόλοιπο 16% μέσα στην επόμενη πενταετία.

    **Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2016 (Κεφάλαιο 3, «Δημόσιο Χρέος»), η Ελλάδα πρέπει να πληρώσει 6 δισ. ευρώ φέτος μόνο για την εξυπηρέτηση των τόκων του χρέους της.
    ========================================================================

    ***Δηλαδή με απλά λόγια,
    η Ελλάδα πούλησε το 51% του μεγαλύτερου λιμανιού της και εισέπραξε χρήματα με τα οποία θα πληρώσει τους τόκους του χρέους της για περίπου δύο εβδομάδες…
    =========================================================
    **Ερωτηματικά επίσης προκαλεί και το αν όντως ήταν «σημαντικά βελτιωμένη» η τελευταία προσφορά της COSCO, όπως υποστηρίζει στην ανακοίνωση του το ΤΑΙΠΕΔ. Το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορούσε εύκολα να απαντήσει σε αυτό, αν δημοσιοποιούσε αναλυτικά την προηγούμενη πρόταση της εταιρείας πριν από μία εβδομάδα όταν άνοιξαν οι φάκελοι, κάτι που απέφυγε να κάνει. Σύμφωνα πάντως με δημοσιεύματα διεθνών μέσων όπως η Wall Street Journal αλλά και μεγάλων κινεζικών ΜΜΕ όπως η China Daily, την προηγούμενη εβδομάδα η προσφορά της COSCO ήταν στα ίδια επίπεδα, δηλαδή συνολικά 700 εκατ. συμπεριλαμβανόμενων και των επενδύσεων ύψους 350 εκατ. Το πώς «βελτιώθηκε σημαντικά» η προσφορά δεν προκύπτει από πουθενά.
    ==========================================================
    ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ… ΕΣΠΑ
    Και μια που έγινε λόγος για τις επενδύσεις: To TAIΠΕΔ κάνει λόγο για «υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία» και όπως έχει γίνει γνωστό, τα 296 εκατ. από αυτά θα επενδυθούν μέσα στα πρώτα πέντε χρόνια. Όπως όμως τονίζει σε δήλωση του αμέσως μετά την οριστικοποίηση της συμφωνίας ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβριλης, «οι επενδύσεις που θα γίνουν στην πρώτη πενταετία θα ανέλθουν μόλις σε 162,9 εκατομ. € καθώς τα υπόλοιπα μέχρι τα 296 εκατ. προβλέπεται να εισπραχθούν από κοινοτικά προγράμματα». Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ είναι η περίπτωση της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας, η οποία αποτελεί μία δεσμευτική επένδυση που θα κάνει η COSCO. To έργο έχει συνολική αξία 120 εκατ. ευρώ, αλλά συμφωνημένο από το 2013 ότι θα χρηματοδοτηθεί κατά 95% από κοινοτικά ταμεία. Φαίνεται δηλαδή ότι ένα μέρος αυτών των επενδύσεων θα προχωρούσε, ακόμα και αν ο ΟΛΠ παρέμενε στα χέρια του Δημοσίου.

  2. ΝΒ. 10:07 08/04/2016

    Αναλυτική ενημέρωση ζητά ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
    ============================================================
    Εν τω μεταξύ, αναλυτική ενημέρωση σχετικά με την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, για την απόκτηση από την COSCO του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ζητά ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Θοδωρής Δρίτσας.
    Ο υπουργός -σύμφωνα με πληροφορίες- ζήτησε επίσης από το ΤΑΙΠΕΔ όλα τα σχετικά έγγραφα στα οποία βασίστηκε αυτή η απόφαση, ενώ όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δρίτσας ενημερώθηκε από το δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ για τη σημερινή απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου.

  3. ΝΒ 10:06 08/04/2016

    ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΨΩΜΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η COSCO ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΠ

    Το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να κάνει δεκτή τη μία και μόνο (!) προσφορά της κρατικής (!) κινέζικης εταιρείας CosCo για να εξαγοράσει έναντι εξευτελιστικού τιμήματος μόλις 368 εκατ. ευρώ (το οποίο ήταν και “βελτιωμένο”!) το 67% του ΟΛΠ. Στην ουσία η CosCo θα αναλάβει το 51% του ΟΛΠ, δηλαδή την πλειοψηφία, μόνο με 280 εκατ. ευρώ.
    Η απόφαση αυτή του ΤΑΙΠΕΔ, στην πραγματικότητα της κυβέρνησης, η οποία συνάντησε την ενθουσιώδη συναίνεση της ΝΔ του Κυρ. Μητσοτάκη, αποτελεί μέγα σκάνδαλο και συνάμα μέγα εθνικό έγκλημα.
    Όλοι όσοι αντιστέκονται στο ξεπούλημα της χώρας και ιδιαίτερα όλος ο Πειραιάς, βρίσκεται, μετά την εγκληματική απόφαση για το ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά, σε αναβρασμό.
    Η ιδιωτικοποίηση-ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά, του μεγαλύτερου στη χώρα, όπως μας έλεγαν πολιτικοί κύκλοι, επισύρει όχι μόνο πολιτικές αλλά και μεγάλες ποινικές ευθύνες.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.