ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπεγράφη η σύμβαση- Στα 1,5 δισ.ευρώ η αξία της συμφωνίας

Στα χέρια της COSCO και επισήμως το 67% του ΟΛΠ

Παρουσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της China COSCO Shipping Corporation, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης να σημειώνουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, αλλά η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές.

Σε 1,5 δισ. ευρώ ανέρχεται η συνολική αξία της συμφωνίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης, η συμφωνία για τη σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην China COSCO Shipping Corporation Limited που υπογράφηκε, είναι τιμήματος 368,5 εκατ. ευρώ, με τη συνολική αξία (της συμφωνίας) να ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ. Η συνολική αξία της οικονομικής συμφωνίας αναλύεται ως εξής:

- 368,5 εκατ. ευρώ προσφορά της COSCO για το 67% του ΟΛΠ.

- 350 εκατ. ευρώ υποχρεωτικές επενδύσεις την επόμενη δεκαετία.

- 410 εκατ. ευρώ τα αναμενόμενα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.

- 400 εκατ. ευρώ από τα αναμενόμενα μερίσματα για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7%, το οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να κατέχει, τόκους και εκτιμώμενες νέες επενδύσεις μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2052.

Επισημαίνεται, ότι η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ η συμφωνία θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή μεταβίβασης των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO.

«Το Λιμάνι δεν πωλείται, παραμένει στην ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου».

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου και προσθέτουν ότι πωλείται η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές, όχι ο λιμένας του Πειραιά, ιδιοκτήτης του οποίου είναι το ελληνικό Δημόσιο.

Επίσης, επισημαίνουν ότι ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένος μέχρι το 2052 (master concession) και όχι ιδιοκτήτης του και ότι ο ΟΛΠ έχει ουσιαστικά, ήδη, αποκρατικοποιηθεί με την είσοδό του στο ΧΑ το 2003, με την πώληση 26% των μετοχών σε ιδιώτες επενδυτές.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με αυτήν την εξέλιξη επιτυγχάνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Εκδήλωση στο Ζάππειο 

Ως σημαντική συμφωνία και μεγάλο βήμα για τη στρατηγική συνεργασία της COSCO με το λιμάνι του Πειραιά, χαρακτήρισαν ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας και ο πρόεδρος της COSCO Xu Lirong, τη συμφωνία που υπεγράφη στο Μέγαρο Μαξίμου για τη διάθεση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ και την παραχώρηση των εγκαταστάσεων του λιμανιού για τα επόμενα σαράντα χρόνια.

Στην εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο, που ακολούθησε την υπογραφή της συμφωνίας, ο πρόεδρος της COSCO τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η COSCO δεσμεύεται για αρμονική και αμοιβαία επωφελή ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά. Θα επενδύσουμε, είπε, στην αναβάθμιση των υποδομών και τον εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων του λιμανιού και θα διαχειριστούμε κάθε υπηρεσία με μοντέρνα νοοτροπία. Θα κάνουμε, προσέθεσε, τον Πειραιά τον μεγαλύτερο κόμβο κοντέινερ στη Μεσόγειο, θα αναμορφώσουμε τον χώρο αυτοκινήτων και θα ενισχύσουμε την εφοδιαστική αλυσίδα. Θα επενδύσουμε στη συντήρηση ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών, θα επιδιώκουμε μεγαλύτερο μερίδιο στην κρουαζιέρα και ομαλή διαχείριση της ακτοπλοΐας. Θα γίνει ο Πειραιάς το διεθνές κέντρο διανομής της ανατολικής Μεσογείου.

Σύμφωνα με τον Xu Lirong, η επένδυση της COSCO στην Ελλάδα είναι κάθε άλλο παρά πρόχειρη, είναι γεμάτη πεποίθηση για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. «Θα δώσουμε κεφάλαια, ακόμη και το αίμα μας, για αυτό το λιμάνι, θα κάνουμε τον Πειραιά ένα μαργαριτάρι της Μεσογείου. Το λιμάνι του Πειραιά είναι σαν την Αργώ, ας την αφήσουμε να ανοίξει τα πανιά, ας την αφήσουμε να φέρει το χρυσόμαλλο δέρας», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο πρεσβευτής της Κίνας Zou Xiaoli, μίλησε για επιπλέον συνεισφορά στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής και μετέφερε τα συγχαρητήρια του Κινέζου πρωθυπουργού. «Το αρχαίο λιμάνι του Πειραιά», είπε, «αποτελεί πεδίο διευρυμένης συνεργασίας μεταξύ των δυο χωρών. Μετά το χαλάζι και τη βροχή θα φανεί το ουράνιο τόξο. Όπως λέει ένα κινεζικό ρητό, η απόλυτη ειλικρίνεια και η πλήρης συνεργασία μπορεί να λιώσει μέταλλα και πετρώματα».

Επισήμανε ότι σήμερα το βλέμμα της COSCO στρέφεται στην Ελλάδα. Το έργο θα οδηγήσει στη ραγδαία αύξηση των κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα και των εμπορικών συναλλαγών. Το λιμάνι μαζί με τις σιδηροδρομικές γραμμές Ουγγαρίας και Σερβίας που έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται, θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των μεταφορών μεταξύ Κίνας, Ασίας και Ευρώπης. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει το κομβικό σημείο των νέων εμπορικών διαδρομών μεταξύ Ανατολής και Δύσης.

Ο ίδιος ανέφερε επίσης, ότι η σημερινή υπογραφή είναι ψήφος εμπιστοσύνης της Κίνας για την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας και ψήφος εμπιστοσύνης της Ελλάδας για την κινεζική επένδυση και το κοινό μέλλον. Ανυπομονούμε, πρόσθεσε, για επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα εφέτος σύντομα.

Παρόντες στην εκδήλωση είναι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης, η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας, ο διοικητής της Τραπέζηςς της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης, ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο επικεφαλής του κόμματος «Το Ποτάμι» Σταύρος Θεοδωράκης, η βουλευτής της ΝΔ Όλγα Κεφαλογιάννη, ο πρώην υπουργός Χάρης Παμπούκης και εκπρόσωποι παραγωγικών τάξεων.

7 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. ΤΙ ΔΕΞΙΑ ΤΗΣ ΡΕΜΟΥΛΑΣ, ΤΙ ‘’ΑΡΙΣΤΕΡΑ’’ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ?

    [[*Εκτίμησε δε ότι όντως θα το κάνει αυτό η κυβέρνηση και πως «θα το παρουσιάσει σαν μεγάλη επιτυχία, όπως έκανε με το «κούρεμα», καθώς, όπως υποστήριξε, «αυτή η κυβέρνηση εκφωνεί τα συμφέροντα των δανειστών ως δήθεν διεθνείς στόχους».]]
    Αλέξης Τσίπρας
    [[*Συνδέοντας την επάνοδο της τρόικα στη χώρα μας στις 24 Ιουλίου, με την επέτειο της πτώσης της Χούντας, ο κ Τσίπρας είπε ότι η τρόικα έρχεται «για να μας δώσει τη δυνατότητα να διαλέξουμε το σκοινί για να κρεμαστούμε».]]
    Αλέξης Τσίπρας
    ΤΙ ΣΑΜΑΡΑΣ ΤΙ ΤΣΙΠΡΑΣ ?
    Ο Σαμαράς δεν ψηφίζει μέτρα και νέο μνημόνιο – όχι σε εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας!
    Στενοί συνεργάτες του Αντώνη Σαμαρά δήλωσαν πριν από λίγο:
    – Η ΝΔ δεν θα ψηφίσει την δανειακή σύμβαση αν την πάνε στην Βουλή μαζί με τα μέτρα.
    – Η ΝΔ θα ψηφίσει τη δανειακή σύμβαση μόνο αν πάει στην Βουλή χωρίς μέτρα και νέα μνημόνια
    – Η ΝΔ δεν θα ψηφίσει την δανειακή σύμβαση με την διαδικασία των 180 επειδή αυτό σημαίνει εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας.

    antinews Σάββατο, 5 Νοεμβρίου 2011
    Α. Τσίπρας.
    Σε 2 χρόνια αφού έχουν ξεπουλήσει την Ελλάδα θα μας γυρίσουν στη δραχμή και θα το παρουσιάσουν ως επιτυχία.
    *Ο κ. Τσίπρας ανέφερε για την τρικομματική κυβέρνηση: «Έχει ήδη αποφασίσει να εκποιήσει, ό,τι έχει απομείνει στο Δημόσιο από προηγούμενα κύματα ιδιωτικοποιήσεων.
    *Φως, *νερό, *τηλέφωνο,* οικόπεδα με θέα – το παραλιακό μέτωπο της Αττικής από το Φάληρο έως το Σούνιο.
    * ΟΛΠ και κάθε κερδοφόρα δημόσια επιχείρηση
    *Στην ουσία: “πωλείται η Ελλάς” στους δανειστές της.
    Και με θατσερική μεθοδικότητα προσπαθεί πρώτα να κάμψει τις αντιστάσεις», ενώ συμπλήρωσε: «Δημαγωγεί κατά συνδικαλιστών για να χτυπήσει τον συνδικαλισμό. *Δυσφημεί ανθρώπους για να ξεπουλήσει την περιουσία του ελληνικού λαού και να υποθηκεύσει τις επόμενες γενιές»
    *Με αφορμή το ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων και τον προσδιορισμό των επικείμενων μέτρων, ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι «η επιπλέον λιτότητα, τουλάχιστον 15 δισ. ευρώ, σημαίνει ότι το πρόγραμμα δεν βγαίνει, η εξίσωση δεν έχει λύση και σημαίνει ότι στο τέλος της επόμενης διετίας, αν η τρικομματική κυβέρνηση συναινέσει στις παράλογες απαιτήσεις των δανειστών τότε η εξασθενημένη και χρεωκοπημένη θα αναγκαστεί οικειοθελώς και παρακαλώντας να βγει από την Ευρωζώνη».

  2. ΝΒ 16:32 08/04/2016

    ΤΟ 51% ΤΟΥ ΟΛΠ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΧΡΕΟΥΣ
    =======================================
    Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει το ΤΑΙΠΕΔ, «η συναλλαγή διαρθρώνεται σε δύο στάδια: Στο πρώτο στάδιο η Cosco Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει ποσό ύψους 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ και θα καταστεί μέτοχος 51% του ΟΛΠ.».
    Όπως παραδέχεται το Ταμείο, τα άμεσα έσοδα από την πώληση του ΟΛΠ, που δεν
    ==============================================================
    εξαρτώνται από άλλους παράγοντες, είναι 280 εκατ. ευρώ. Αυτά τα χρήματα βέβαια δεν θα είναι διαθέσιμα για το ελληνικό κράτος.
    ** Υπενθυμίζεται ότι όλα τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι διαθέσιμα για την εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση, αλλά καταβάλλονται άμεσα για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους της χώρας.
    ** Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο του ΤΑΙΠΕΔ (ν.3986/2011, Αρθρο 2 παρ. 14), «το τίμημα που εισπράττει το Ταμείο από την αξιοποίηση των περιουσιακών του στοιχείων μεταφέρεται το αργότερο μέσα σε 10 μέρες από την είσπραξη του σε πίστωση του ειδικού λογαριασμού… και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους».
    ** Ένα χρέος που η ελληνική κυβέρνηση αλλά και οργανισμοί όπως το ΔΝΤ θεωρούν μη βιώσιμο. Το ίδιο θα συμβεί και με τα υπόλοιπα χρήματα που θα εισπράξει το ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ, δήλαδή τα 88 εκατ. για το υπόλοιπο 16% μέσα στην επόμενη πενταετία.
    **Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2016 (Κεφάλαιο 3, «Δημόσιο Χρέος»), η Ελλάδα πρέπει να πληρώσει 6 δισ. ευρώ φέτος μόνο για την εξυπηρέτηση των τόκων του χρέους της.
    ***Δηλαδή με απλά λόγια,
    η Ελλάδα πούλησε το 51% του μεγαλύτερου λιμανιού της και εισέπραξε χρήματα με τα οποία θα πληρώσει τους τόκους του χρέους της για περίπου δύο εβδομάδες…
    =========================================================

  3. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ)
    Γιώργος Γεωργακόπουλος τόνισε: «Η πώληση του λιμανιού του Πειραιά με τη μέθοδο του Χρηματιστηρίου, την στιγμή που το Χρηματιστήριο Αθηνών βρίσκεται στα ιστορικά χαμηλά του είναι πράξη θλιβερή από θλιβερούς ανθρώπους. Όταν μάλιστα το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ όριζε την καθαρή παρούσα αξία της παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ σε 530 εκατομ. και εν συνέχεια με την επέκταση της προβλήτα ΙΙΙ σε ένα δισ. Το λιμάνι του Πειραιά ενσωματώνει ανεκτίμητες αξίες που δεν αποτιμώνται σε ένα κατακρεμνησμένο Χρηματιστήριο. Όσα φτιασιδώματα και εάν επιχειρήσουν η αλήθεια δεν πρόκειται να σκεπαστεί. Η κυβέρνηση επιτελούς πρέπει να αντιληφθεί ότι τέτοιο ξεπούλημα δεν γίνεται ανεκτό από την ελληνική κοινωνία».

  4. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ)
    Γιώργος Γεωργακόπουλος τόνισε: «Η πώληση του λιμανιού του Πειραιά με τη μέθοδο του Χρηματιστηρίου, την στιγμή που το Χρηματιστήριο Αθηνών βρίσκεται στα ιστορικά χαμηλά του είναι πράξη θλιβερή από θλιβερούς ανθρώπους. Όταν μάλιστα το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ όριζε την καθαρή παρούσα αξία της παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ σε 530 εκατομ. και εν συνέχεια με την επέκταση της προβλήτα ΙΙΙ σε ένα δισ. Το λιμάνι του Πειραιά ενσωματώνει ανεκτίμητες αξίες που δεν αποτιμώνται σε ένα κατακρεμνησμένο Χρηματιστήριο. Όσα φτιασιδώματα και εάν επιχειρήσουν η αλήθεια δεν πρόκειται να σκεπαστεί. Η κυβέρνηση επιτελούς πρέπει να αντιληφθεί ότι τέτοιο ξεπούλημα δεν γίνεται ανεκτό από την ελληνική κοινωνία».

  5. ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ: Η ‘’ΧΡΥΣΑΛΟΙΦΗ’’ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ !!!!

    Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Η σημερινή εξέλιξη για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, δικαιώνει τη σταθερή πολιτική επιλογή των Κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας για προσέλκυση επενδυτών και γεωπολιτική αναβάθμιση της χώρας ως πύλης εισόδου στην Ευρώπη. Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αφού επί ένα χρόνο καθυστέρησε και κωλυσιέργησε, σύρεται στην προώθηση αυτής της σημαντικής αποκρατικοποίησης, όπως σύρθηκε και στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Δυστυχώς, εν τω μεταξύ, χάθηκε πολύτιμος χρόνος, με κόστος για την οικονομία, την κοινωνία και τη χώρα».

  6. NB 15:44 08/04/2016

    Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟ 1,5 ΔΙΣ.
    ==============================
    Ίσως όμως το πιο ενδιαφέρον σημείο της ανακοίνωσης του Ταμείου να είναι το πώς υπολογίζει τη «συνολική αξία της συμφωνίας». Αυτή, όπως τονίζεται «ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ.
    Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2052.»

    Αν εξαιρεθούν τα δύο πρώτα και βασικά στοιχεία της προσφοράς, που αθροιστικά σημαίνουν 718,5εκατ. (με όλους τους προαναφερόμενους αστερίσκους), το ΤΑΙΠΕΔ προχωράει σε αυθαίρετες εκτιμήσεις, προσθέτοντας «αναμενόμενα έσοδα» και υπολογίζοντας μερίσματα και τόκους για τις μετοχές του ΟΛΠ, όταν παραμένει άγνωστο αν θα είναι κερδοφόρες η όχι.

    Ασχέτως της τελευταίας επισήμανσης, «τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ» σημαίνει χρήματα που θα πάνε ξανά για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω.
    Το τέλος της παραγράφου ωστόσο είναι ακόμα πιο αόριστο.
    ================================================
    Το ΤΑΙΠΕΔ κάνει λόγο για «εκτιμώμενες επενδύσεις», στις οποίες θα προχωρήσει η COSCO μέσα στα επόμενα 36 χρόνια, χωρίς φυσικά η εταιρεία να έχει δώσει κάποια δέσμευση γι αυτές.
    ——————————————————————————————-
    Να σημειωθεί επίσης ότι στην προσπάθεια του να εκτιμήσει (και να ωραιοποιήσει) την οικονομική κατάσταση μέχρι το 2052,
    ————————–
    το ΤΑΙΠΕΔ αποκρύπτει ότι αγοράζοντας το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΠ, ηCOSCO θα μπορεί να πληρώνει
    ———————————————————————————————————————————————
    ενοίκιο στον εαυτό της, για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που ήδη κατέχει στο λιμάνι του Πειραιά. Τα τελευταία
    ———————————————————————————————————————————–
    χρόνια το ετήσιο ενοίκιο που πληρώνει η κινεζική εταιρεία στον ΟΛΠ υπερβαίνει τα 35 εκατ., ένα ποσό που σε
    ——————————————————————————————————————————–
    μεγάλο ποσοστό θα καταλήγει πλέον πίσω σε αυτήν. Δηλαδή κατέχοντας πρώτα το 51% κι έπειτα το 67% η
    ————————————————————————————————————————————
    COSCO θα εισπράττει πίσω ένα ποσό, που με βάση τα τελευταία δεδομένα θα είναι πρώτα περίπου 18 εκατ.
    ————————————————————————————————————————————–
    κι έπειτα περίπου 24 εκατ. Αν θελήσουμε να υπολογίσουμε το συνολικό ποσό που θα εξοικονομήσει η
    ————————————————————————————————————————
    εταιρεία μέχρι το 2052, όπως ακριβώς κάνει το ΤΑΙΠΕΔ για τα υποτιθέμενα έσοδα του Δημοσίου, τότε αυτό
    είναι πολύ πιθανό να ξεπερνάει τα700 εκατ. ευρώ.
    ——————————————

    Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ KUMPORT
    =========================

    Ο Πειραιάς πάντως δεν είναι το μόνο λιμάνι που περνάει στην κατοχή της COSCO το τελευταίο εξάμηνο. Τον περασμένο Σεπτέμβριο οι Κινέζοι αγόρασαν τον λιμάνι του Kumport, στην Τουρκία, πληρώνοντας άμεσα 813,62 εκατ. ευρώ για το 64,5%. Το Kumport, βρίσκεται στο Αμπαρλί στην ευρωπαϊκή ακτή της Προποντίδας και είναι ο 3ος μεγαλύτερος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων της Τουρκίας.
    Σε σχέση με το Kumport ο Πειραιάς είναι «ένα λιμάνι τρεις φορές μεγαλύτερο στο εμπορικό του τμήμα και με πολύ μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης, τόσο στα εμπορευματοκιβώτια όσο και στις άλλες δραστηριότητες όπως το car terminal και η κρουαζιέρα.» Αυτό τουλάχιστον υποστήριζαν τον Σεπτέμβριο πηγές του ΤΑΙΠΕΔ μιλώντας στην «Καθημερινή». Μάλιστα γινόταν τότε κατανοητό ότι η εξαγορά του τουρκικού λιμανιού δεν σήμαινε ότι η COSCO δίνει μικρότερη σημασία στον Πειραιά, αντίθετα τονιζόταν ότι ανοίγει μια νέα αγορά για το διαμετακομιστικό εμπόριο.

    Το πώς όμως το Kumport πουλήθηκε με υπερδιπλάσιο κόστος από τον ΟΛΠ είναι μόνο ένα από ταπολλά
    ====================================================
    ερωτήματα στα οποία το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να απαντήσει. Αν θέλει βέβαια, γιατί πάντα το σημαντικότερο πρόβλημα με το Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων είναι ότι δεν λογοδοτεί πουθενά…

  7. NB 15:35 08/04/2016

    ΕΘΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ: ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ ΕΚΑΝΕ ΔΕΚΤΟ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΟΛΠ ΣΤΗΝ CosCo

    Αναλυτική ενημέρωση ζητά ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
    Εν τω μεταξύ, αναλυτική ενημέρωση σχετικά με την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, για την απόκτηση από την COSCO του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ζητά ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Θοδωρής Δρίτσας.
    Ο υπουργός -σύμφωνα με πληροφορίες- ζήτησε επίσης από το ΤΑΙΠΕΔ όλα τα σχετικά έγγραφα στα οποία βασίστηκε αυτή η απόφαση, ενώ όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δρίτσας ενημερώθηκε από το δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ για τη σημερινή απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου.

    ΤΟ 51% ΤΟΥ ΟΛΠ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΧΡΕΟΥΣ
    Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει το ΤΑΙΠΕΔ, «η συναλλαγή διαρθρώνεται σε δύο στάδια: Στο πρώτο στάδιο η Cosco Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει ποσό ύψους 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ και θα καταστεί μέτοχος 51% του ΟΛΠ.».
    Όπως παραδέχεται το Ταμείο, τα άμεσα έσοδα από την πώληση του ΟΛΠ, που δεν
    ==============================================================
    εξαρτώνται από άλλους παράγοντες, είναι 280 εκατ. ευρώ. Αυτά τα χρήματα βέβαια δεν θα είναι διαθέσιμα για το ελληνικό κράτος.
    ** Υπενθυμίζεται ότι όλα τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι διαθέσιμα για την εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση, αλλά καταβάλλονται άμεσα για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους της χώρας.
    ** Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο του ΤΑΙΠΕΔ (ν.3986/2011, Αρθρο 2 παρ. 14), «το τίμημα που εισπράττει το Ταμείο από την αξιοποίηση των περιουσιακών του στοιχείων μεταφέρεται το αργότερο μέσα σε 10 μέρες από την είσπραξη του σε πίστωση του ειδικού λογαριασμού… και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους».
    ** Ένα χρέος που η ελληνική κυβέρνηση αλλά και οργανισμοί όπως το ΔΝΤ θεωρούν μη βιώσιμο. Το ίδιο θα συμβεί και με τα υπόλοιπα χρήματα που θα εισπράξει το ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ, δήλαδή τα 88 εκατ. για το υπόλοιπο 16% μέσα στην επόμενη πενταετία.
    **Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2016 (Κεφάλαιο 3, «Δημόσιο Χρέος»), η Ελλάδα πρέπει να πληρώσει 6 δισ. ευρώ φέτος μόνο για την εξυπηρέτηση των τόκων του χρέους της.
    ***Δηλαδή με απλά λόγια,
    η Ελλάδα πούλησε το 51% του μεγαλύτερου λιμανιού της και εισέπραξε χρήματα με τα οποία θα πληρώσει τους τόκους του χρέους της για περίπου δύο εβδομάδες…
    =========================================================
    **Ερωτηματικά επίσης προκαλεί και το αν όντως ήταν «σημαντικά βελτιωμένη» η τελευταία προσφορά της COSCO, όπως υποστηρίζει στην ανακοίνωση του το ΤΑΙΠΕΔ. Το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορούσε εύκολα να απαντήσει σε αυτό, αν δημοσιοποιούσε αναλυτικά την προηγούμενη πρόταση της εταιρείας πριν από μία εβδομάδα όταν άνοιξαν οι φάκελοι, κάτι που απέφυγε να κάνει. Σύμφωνα πάντως με δημοσιεύματα διεθνών μέσων όπως η Wall Street Journal αλλά και μεγάλων κινεζικών ΜΜΕ όπως η China Daily, την προηγούμενη εβδομάδα η προσφορά της COSCO ήταν στα ίδια επίπεδα, δηλαδή συνολικά 700 εκατ. συμπεριλαμβανόμενων και των επενδύσεων ύψους 350 εκατ. Το πώς «βελτιώθηκε σημαντικά» η προσφορά δεν προκύπτει από πουθενά.
    ==========================================================
    ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ… ΕΣΠΑ
    Και μια που έγινε λόγος για τις επενδύσεις: To TAIΠΕΔ κάνει λόγο για «υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία» και όπως έχει γίνει γνωστό, τα 296 εκατ. από αυτά θα επενδυθούν μέσα στα πρώτα πέντε χρόνια. Όπως όμως τονίζει σε δήλωση του αμέσως μετά την οριστικοποίηση της συμφωνίας ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβριλης, «οι επενδύσεις που θα γίνουν στην πρώτη πενταετία θα ανέλθουν μόλις σε 162,9 εκατομ. € καθώς τα υπόλοιπα μέχρι τα 296 εκατ. προβλέπεται να εισπραχθούν από κοινοτικά προγράμματα». Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ είναι η περίπτωση της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας, η οποία αποτελεί μία δεσμευτική επένδυση που θα κάνει η COSCO. To έργο έχει συνολική αξία 120 εκατ. ευρώ, αλλά συμφωνημένο από το 2013 ότι θα χρηματοδοτηθεί κατά 95% από κοινοτικά ταμεία. Φαίνεται δηλαδή ότι ένα μέρος αυτών των επενδύσεων θα προχωρούσε, ακόμα και αν ο ΟΛΠ παρέμενε στα χέρια του Δημοσίου.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.