• Δημοσκόπηση ΠΑΜΑΚ: Μπροστά με 16 μονάδες η ΝΔ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

69o Φεστιβάλ Καννών – Ένας πανκ που τον Λένε Ποπ

Όσο περνούν οι μέρες και πλησιάζει το φινάλε, τόσο περισσότερο νομίζεις ότι βρίσκεσαι στον πλανήτη των γυναικών. Σχεδόν, ορισμένοι τίτλοι συμμετέχουν θαρρείς στο διαγωνιστικό και σ’ άλλα τμήματα, μόνο και μόνο επειδή φέρνουν μαζί τους τις πρωταγωνίστριές τους, απολύτως απαραίτητες για τις καθημερινές επιδείξεις μόδας στην είσοδο του PALAIS. Ιδού, λοιπόν, η Ιζαμπέλ Ιπέρ ως «ELLE», για λογαριασμό του Πολ Βερχόφεν, ιδού και οι δύο μούσες του Πέδρο Αλμοδόβαρ, η Αντριάνα Ντουάρτε και η Έμμα Σουάρεθ, που μοιράζονται τον ρόλο της «JULIETA», σε νεαρή και ώριμη, αντιστοίχως, ηλικία

Η όμορφη 25χρονη που ερωτεύεται κι αποκτά μιαν κόρη, από την μια, η μεσήλικη γυναίκα που προσπαθεί να πλησιάσει την απομακρυσμένη έφηβη, από την άλλη. Θάνατος, χωρισμός, εγκατάλειψη και πικρία, τα παιχνίδια της μοίρας κι οι ανατροπές της στιγμής, σ’ ένα ακόμα μελόδραμα που νοσταλγεί τα αριστουργήματα του μετρ του είδους Ντάγκλας Σερκ, κλείνει το μάτι στη σινεφιλική παράδοση και στ’ αρχέτυπα του Χόλιγουντ και πασχίζει ν’ αποκαταστήσει την εικόνα του Ισπανού σκηνοθέτη.

Στα 66 του πια, ο Αλμοδόβαρ ξαναβρίσκει την καλή του φόρμα, ξεχασμένη από τις «Ραγισμένες αγκαλιές», όμως δεν διαλύει την πικρή επίγευση, ότι όλα έχουν επαναληφθεί στο παρελθόν, σαν το μεγαλύτερο κομμάτι της αφήγησης. Στον εξώστη, πάντως, για τους φωτογράφους, το παιχνίδι μοιάζει κερδισμένο, όταν ειδικά ο Πέδρο στέκει άγαλμα για να τον ασπάζονται οι δύο ηθοποιοί.

Με διαφορά ενός μόλις 24ωρου, η παραλλαγή του ευρήματος. Ο Ζαν Πιερ κι ο Λυκ Νταρντέν τοποθετούν ανάμεσά τους και ασπάζονται ασταμάτητα την Αντέλ Χενέλ, νεαρή πρωταγωνίστρια του «LA FILLE INCONNUE», με μιαν γιατρό να σοκάρεται όταν στο αστυνομικό τμήμα μαθαίνει πως η άγνωστη που βρέθηκε νεκρή στη γειτονιά, ήταν η άγνωστη που της χτύπησε την πόρτα, το προηγούμενο βράδυ.

Αδιαφορία, δειλία, προκατάληψη, ενοχή, ηθικά διλήμματα; Οι Νταρντέν, εξερευνητές του μικρού, μοντέρνου (κινηματογραφικού) δάσους που μας αποκάλυψαν 20 χρόνια πριν με την «Ροζέτα», βάζουν σε κίνηση τον γνώριμο μηχανισμό, αλλ’ ο ακαδημαϊσμός δεν κρύβεται πλέον, σαν τις προβλέψιμες μεθόδους. Ήρωες και έγκλειστοι, ταυτόχρονα, της φεστιβαλικής αριστοκρατίας, με δύο Χρυσούς Φοίνικες κι άλλες τρεις διακρίσεις στο ενεργητικό τους; Τους λείπει το νεύρο, η ενέργεια, ο κίνδυνος τους δάσους.

Να βλέπεις το δέντρο, να χάνεις το δάσος, να το κυρίαρχο αίσθημα παρακολουθώντας το «AMERICAN HONEY», την πρώτη επίσκεψη της Αντρέα Άρνολντ στην αμερικανική ενδοχώρα, με την έφηβη ηρωίδα της ν’ ακολουθεί το ένστικτό της και μιαν ομάδα περιπλανώμενων, πουλώντας συνδρομές περιοδικών σε σπίτια το πρωί κι αναζητώντας ψευδαισθήσεις τη νύχτα. Ηλιόλουστο κενό, η νεότητα που θυσιάζεται στον βωμό της υποκουλτούρας και του περιθωρίου; Χωρίς απάντηση, η ταινία δρόμου διαρκεί σχεδόν τρεις ώρες, γιατί όχι άλλες τόσες.

Μιαν θέση πίσω από την κάμερα διεκδικούν, επίσης, τρεις Γαλλίδες ηθοποιοί, η Λετισιά Κάστα, η Σαντρίν Κιμπερλέν κι η Κλοέ Σεβινί, περιορίζοντας πάντως τις φιλοδοξίες τους σε μικρού μήκους ιστορίες. Ύστερα από την κομεντί «Στο κρεβάτι με την Βικτόρια» της Ζυστίν Τριέ (στην «Εβδομάδα της κριτικής») και το ντοκιμαντέρ για την Μαίρη Πίκφορντ, την πρώτη διασημότητα του βωβού σινεμά («Η γυναίκα που γέννησε το Χόλιγουντ») η ανεπίσημη κυρία Προέδρου παρουσιάζεται ως Παραγωγός στην ταινία «Grave» της Τζούλια Ντεκορνό. Πέφτει πάνω μου στην είσοδο της σάλας Μπουνιουέλ. Παρντόν, λέμε ταυτοχρόνως.

Άχρωμη κι ευγενική η εκλεκτή του προέδρου Ολάντ. Χρειάζεται να την συστήσουν, μαζί με τους συντελεστές, ώστε ν’ αντιληφθείς ότι πρόκειται για την Ζυλί Γκαγιέ, πέτρα ενός παρ’ ολίγον σκανδάλου προ μηνών. Σκάνδαλο δεν συνιστά, πλέον, ούτε η σκηνή ομοφυλοφιλικού σεξ στο ερωτικό δράμα εποχής «MADEMOISELLE» του Τσενγκ-Χου-Παρκ, με φόντο την Κορέα του μεσοπολέμου. Μια πλούσια κληρονόμος, η υπηρέτρια, το μασάζ, ο φιλόδοξος εραστής, ένας σκηνοθετημένος γάμος και δύο ανατροπές, μ’ αποτέλεσμα την απόδραση των δύο γυναικών. Πέρυσι η «Κάρολ», στυλιζαρισμένη υπερβολικά. Προ τριετίας, η «Αντέλ» να πυρπολεί την οθόνη και την λεσβιακή επικράτεια, φεύγοντας με το χρυσό βραβείο.

Φέτος, μια ασιατική εκδοχή κι η εύλογη απορία: ποιάν απ’ τις δύο ερωτευμένες υπαινίσσεται ο τίτλος;
Γυναίκες και στο πάρτι του GOTHA CLUB, γύρω από τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο και τον Τόμπι Μαγκουάιρ. Παρών κι ο Ίγκι Ποπ, χάρη στο ντοκιμαντέρ του Τζιμ Τζαρμούς «GIMME DANGER» για το είδωλο της πανκ. Ποτέ, κανένα μουσικό φιλμ δεν κατάφερε να συλλάβει την δόνηση μιας ζωντανής συναυλίας, ούτε συμβαίνει εδώ. Σημασία έχει να προστεθούν αφίξεις διασημοτήτων, ως την τελευταία στιγμή. Τα περίπτερα έχουν κλείσει κιόλας, τα συμβόλαια κι οι συμφωνίες έχουν υπογραφεί. Στα κότερα, οι επίδοξες στάρλετ κάνουν συντροφιά σε κροίσους κάθε λογής, φυλής και γλώσσας. Κάτω οι διακρίσεις, ζήτω η τέχνη του σινεμά.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.