• Τι ισχύει για την παράλληλη ασφάλιση

AUTO - MOTO

First Drive : Suzuki Baleno 2016

suzuki_balono_phtosfdrive-(2)

Το νέο Suzuki Baleno έκανε επίσημη πρεμιέρα στη χώρα μας στις 08/05 και θέλει να μπει δυναμικά στην κατηγορία του b-segment φτιάχνοντας ένα εξ’ ολοκλήρου νέο μοντέλο χρησιμοποιώντας όμως ένα όνομα από τα παλιά.

Οι «καρδιές» του νέου hatchback της Suzuki είναι δύο: ένας 1000άρης boosterjet 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 112ps/5500rpm και 17.3kg.m ροπής εντός του φάσματος 2000-3500rpm καθώς και ένας 1200άρης dualjet ατμοσφαιρικός κινητήρας (εξέλιξη αυτού που συναντάμε στο Swift) απόδοσης 90ps/6000rpm και ροπής 12.2kg.m στις 4400rpm με «σημαία» του την χαμηλή κατανάλωση (εργοστασιακά 4.2lt/100km). Η σημαντική εξέλιξη έχει γίνει στον κινητήρα του 1lt καθώς τόσο το βάρος όσο και οι διαστάσεις είναι μειωμένες. Σε αυτό έχει συμβάλλει το γεγονός ότι η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Επίσης, στον νέο κινητήρα υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακουφίσεως στο τούρμπο.

suzuki_balono_phtosfdrive-(8)

Στο νέο Suzuki Baleno συναντάμε και νέο πλαίσιο. Η ακαμψία του οχήματος έχει αυξηθεί κατά 10% ενώ το βάρος του έχει μειωθεί κατά 15% καθώς έχει γίνει αλλαγή τόσο στον αριθμό των απαραίτητων δοκών όσο και στο σημείο έδρασης του κινητήρα και της ανάρτησης πάνω στο πλαίσιο. Εκτός των αμιγώς μηχανικών υπάρχουν και τεχνολογικές καινοτομίες από την Suzuki.

suzuki_balono_phtosfdrive-(7)

Το νέο Suzuki Baleno (μόνο στην έκδοση 1.2) εφοδιάζεται προαιρετικά και με το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα του Ιάπωνα κατασκευαστή που φέρει την ονομασία Smart Hybrid Vehicle Suzuki (SHVS). Το εν λόγω σύστημα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Κατά την εκκίνηση του οχήματος η επιτάχυνσή του ενισχύεται από το SHVS κατά τρόπο ελαφρώς αντιληπτό. Ταυτόχρονα, κατά την πέδηση ή το «άφημα» του γκαζιού η μπαταρία επαναφορτίζεται και είναι έτοιμη να υποστηρίξει εκ νέου το όχημα. Το SHVS πέρα από τεχνολογική καινοτομία στο Suzuki Baleno συμβάλλει και στον οικολογικό χαρακτήρα του μοντέλου καθώς οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 93gr/km σε αντίθεση με το συμβατικό 1.2 μοντέλο που εκπέμπει 98gr/km και τον 1000άρη κινητήρα που εκπέμπει 103gr/km.

suzuki_balono_phtosfdrive-(6)

Οδηγικά το Suzuki Baleno σε αφήνει ικανοποιημένο στην πρώτη επαφή. Ο 1000άρης κινητήρας που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά την παρουσίαση του μοντέλου έδειχνε δυνατός, καθόλου τραχύς (δεδομένου των 3 κυλίνδρων) και με μία ευχάριστη χροιά στις υψηλές στροφές. Μία μικρή καθυστέρηση στην είσοδο του τούρμπο κρίνεται φυσιολογική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Το τιμόνι αφαιρεί λίγο από την ευχαρίστηση καθώς αφενός είναι λίγο βαρύ αφετέρου έχει ασάφειες στην πληροφόρηση προς τον οδηγό. Το πεντάλ του φρένου έχει καλή αίσθηση όμως από την απόδοση του συστήματος πέδησης μείναμε πολύ ικανοποιημένοι.

suzuki_balono_phtosfdrive-(5)

Το κιβώτιο ήταν η ενδιαφέρουσα νότα αναμφίβολα. Θετικό, με μέτριου μήκους διαδρομές, είχε σαφές κούμπωμα και σε «τσίγκλαγε» να οδηγήσεις ένα κλικ γρηγορότερα. Ακόμη, η ανάρτηση έχει ικανοποιητική ενδοτικότητα και απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος (παρά τις 16’’ ζάντες του μοντέλου που οδηγήσαμε). Όμως η ρύθμιση της είναι ένα κλικ πιο μαλακή από το δικό μας ιδεατό καθώς είναι μεν άνετη αλλά εντοπίζονται κλίσεις κατά την οδήγηση σε λίγο γρήγορους ρυθμούς. Η αρνητική νότα ήταν τα καθίσματα, που αν και άνετα, δεν προσφέρουν πλευρική στήριξη ακόμη και σε «νόμιμες» ταχύτητες. Να σημειώσουμε και την ηχομόνωση η οποία κινείται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα. Μόνο ο άερας κάνει έντονη την παρουσία του ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες για τα δεδομένα του μοντέλου. Τέλος, η κατανάλωση του κυμάνθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, ήτοι 6.8-7.0lt/100km που όμως δεν είναι ενδεικτική καθώς η κίνησή μας ήταν κυρίως σε ανοικτό δρόμο.

suzuki_balono_phtosfdrive-(4)

Ο σχεδιασμός του Suzuki Baleno είναι αναμφίβολα δυναμικός, ειδικά στο μπροστινό τμήμα του. Αντίθετα το οπίσθιο τμήμα μας αφήνει σχεδιαστικά αδιάφορους παρά το ότι είναι ένα hatchback μοντέλο. Σύμφωνα με την εταιρεία εφαρμόζεται η τεχνική «Liquid Flow Design» που δίνει την αίσθηση της κίνησης και αναδεικνύει το δυναμισμό του μοντέλου. Σε αυτό συμβάλουν και τα φώτα ημέρας τύπου LED με τα οποία είναι εφοδιασμένο το νέο hatchback της Suzuki. Πέραν του υποκειμενισμού της εμφάνισης, η Suzuki δεν αφήνει απ’έξω το αεροδυναμικό κομμάτι. Σύμφωνα με την εταιρεία ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι ο κορυφαίος που έχει πετύχει, ήτοι 0,299.

suzuki_balono_phtosfdrive-(3)

Στο εσωτερικό συναντάμε εκτεταμένη χρήση καλής ποιότητας πλαστικών, με ικανοποιητική συναρμογή. Ίσως η χρήση περισσότερο αφρώδους υλικού στο ταμπλό να έδινε έναν τόνο πολυτέλειας στο νέο μικρό ιάπωνα. Οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα είναι αρκετοί όμως όχι ευρύχωροι σε αντίθεση με το πορτ-μπαγκάζ που είναι δίπατο και το μεγαλύτερο της κατηγορίας (355lt). Στα κοντέρ εντοπίζουμε μία έγχρωμη οθόνη 4.2’’ που δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό (κατανάλωση, επιτάχυνση, g-meter, cruise control). Πέραν αυτής της οθόνης, στην κεντρική κονσόλα, των εκδόσεων GL+ & GLX εντοπίζουμε μία έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ η οποία εστιάζει σε 4 τύπους μενού (Call, Drive, Listen & Connect) υποστηρίζει κάμερα οπισθοπορείας και πλοήγηση. Πέραν αυτών, το νέο Baleno, στην κορυφαία έκδοσή του εξοπλίζεται και με Radar Brake (προειδοποίηση σύγκρουσης) και με Adaptive Cruise Control.

suzuki_balono_phtosfdrive-(1)

Πηγή : www.highoctane.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.