• Έκρηξη σε λεωφορείο στο Παρίσι

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Και μιας και βρήκαμε… παπά

Είναι αυτό που λένε… «βρήκαμε παπά…»: Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης επιμένει όπως όλα δείχνουν στην ιδέα του για τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με την χρήση του οχήματος.

Το βασικό σχέδιο είναι να επιβληθούν κάποια περιορισμένα (… περίπου τα μισά σε σχέση με τα σημερινά θα έλεγε κανείς) ποσά τελών κυκλοφορίας σε κάθε ΙΧ και από εκεί και πέρα να μπει νέο «καπέλο» με την μορφή φόρου στην τιμή των καυσίμων, έτσι ώστε ο καθένας να πληρώνει τέλη ανάλογα με το πόσο χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του.

Υπό άλλες συνθήκες, ενδεχομένως και να μην ήταν κακή η ιδέα: Όμως όταν ήδη έχει προηγηθεί μια φορο-καταιγίδα που πλήττει φυσικά και τις τιμές των καυσίμων, πόσο εύκολα μπορείς να πείσεις κάποιον ότι «…κοίτα φίλε θα πληρώνεις το μισό των τελών κυκλοφορίας από ότι πληρώνεις σήμερα και από εκεί και πέρα αν δεν χρησιμοποιείς το ΙΧ για να πας για τσιγάρα στο περίπτερο … θα σου έρθει μία η άλλη»..

Ποιος μπορεί να ακούσει κάτι τέτοιο και να το κατανοήσει, πόσο μάλλον να πειστεί για αυτό, όταν οι μοναδικές ιδέες που ακούγονται από τα χείλη των Κυβερνώντων έχουν ως απαραίτητο συστατικό και την επιβολή ενός νέου φόρου;

Φόροι, φόροι, φόροι και η Κυβέρνηση παλεύει δικαίως ή αδίκως για την ελάφρυνση του χρέους, συμφωνώντας για αυτό το λόγο σε ένα νέο κοκτέιλ φόρων και περικοπών…

Το μεγάλο «αγκάθι» όμως ή για να ακριβολογούμε το πιο άμεσο και επιτακτικό έχει να κάνει με το …υπόλοιπο χρέος που συνεχίζει να συσσωρεύεται με επιταχυνόμενο ρυθμό και πνίγει την οικονομία.

Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των Ελλήνων προς το δημόσιο  έχουν φτάσει τα 87 δισ. ευρώ από 30 δισ. ευρώ που ήταν το 2010.

Η νέα φορο- καταιγίδα αναμένεται να επιταχύνει το ρυθμό αύξησης. Τα 87 δισ. ληξιπρόθεσμες οφειλές αθροίζουν περίπου  το διπλάσιο του συνόλου των ετήσιων κρατικών εσόδων.

Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία προσεγγίζουν τα 20 δισ. ευρώ όσα και τα ετήσια έσοδά τους.  Η αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών τους επόμενους μήνες αναμένεται να επιταχύνει τη συσσώρευση και αυτών των χρεών.

Στις τράπεζες οι Έλληνες χρωστάμε περί τα 220 δισ. ευρώ από τα οποία το 50% περίπου είναι κόκκινα δάνεια.

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην οικονομία είναι και η αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη ΔΕΗ που ξεπερνούν τα 2,7 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια τα ληξιπρόθεσμα αυξάνονται σχεδόν κατά 100 εκατ. το μήνα. Η ΔΕΗ πραγματοποιεί πωλήσεις περί τα 6 δισ. το χρόνο και έχει χρέη περί τα 4,8 δισ. ευρώ.

Όλα αυτά τα νούμερα αποτυπώνουν το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει αυτή την στιγμή στην πραγματική οικονομία: Και εφόσον με το καλό σφραγιστεί η συμφωνία με τους δανειστές εκεί πρέπει να πέσει το βάρος όλων: Η εικόνα μοιάζει αδιέξοδη, το μόνο που θα μπορούσε να το αντιστρέψει -αν και φαντάζει ουτοπικό να συμβεί με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα- είναι να πέσει στην αγορά «φρέσκο χρήμα», να ανοίξουν δουλειές και να μπορέσουν όσοι χρωστούν να εξοφλήσουν σιγά – σιγά τα χρέη τους… Αλλά δυστυχώς τα δείγματα και για το πώς αντιμετωπίζεται η επιχειρηματικότητα και οι επενδύσεις… δεν είναι ενθαρρυντικά..

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.