ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Βουλή

Νόμος το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων και απαγόρευση στο παράπλευρο οδικό δίκτυο

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης νομοθέτησε την εφαρμογή πλήρους αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων για πραγματικές χρεώσεις, σύμφωνα με τη διανυόμενη απόσταση

Απαγορεύεται η διέλευση μεγάλων φορτηγών και βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο δίκτυο, δίνοντας οριστική λύση στην τριτοκοσμική κατάσταση που επικρατεί και στοιχίζει ακριβά σε ανθρώπινες ζωές

Καθιερώνεται βινιέτα (κάρτα διοδίων) για όλα τα οχήματα σε όλες τις εισόδους της χώρας, ώστε να αποφεύγεται η χρήση των παράπλευρων οδών

Ενοποιούνται τα ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινητοδρόμων και θεσπίζεται δημόσιος μηχανισμός ελέγχου

Η εφαρμογή πλήρους αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους για τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων όλων των κατηγοριών, απαγορεύοντας τη διέλευση βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, καθιερώνεται με τροπολογία του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη, που ψηφίστηκε σήμερα από τη Βουλή, διασφαλίζοντας πραγματικές και δίκαιες χρεώσεις για τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων.

Σύμφωνα με την ψηφισθείσα τροπολογία, η χρέωση διοδίων μπορεί να γίνεται: α) ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και β) αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια κ.α. με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.

Στην τοποθέτησή του επί της συγκεκριμένης τροπολογίας, ο υπουργός έδωσε αναλυτικές διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής του νέου μέτρου, υπογραμμίζοντας, ότι εφεξής θα υπάρχει βινιέτα (κάρτα διοδίων) σε όλες τις εισόδους της χώρας. Κατά συνέπεια, τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα θα πληρώνουν διόδια στις εισόδους της χώρας, ώστε τα μην διέρχονται με ανορθόδοξο τρόπο από τη χώρα μας και να υπάρχουν έσοδα για τη συντήρηση του δικτύου που σήμερα βαραίνει τον ελληνικό λαό

Παράλληλα, στην ίδια νομοθετική παρέμβαση θεσπίζεται η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και τη μείωση του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων που σήμερα μας κοστίζουν πολλές ανθρώπινες ζωές.

Σε ό,τι αφορά τις παραχωρήσεις και την ενιαία εφαρμογή του μέτρου και σε αυτά τα οδικά δίκτυα ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για επιμέρους συμφωνίες που έγιναν τους τελευταίους μήνες και τόνισε ότι με βάση αυτές τις συμφωνίες, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, είναι υποχρεωμένοι οι παραχωρησιούχοι να φέρουν μελέτες, προκειμένου να εγκαταστήσουν και αυτοί αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια με την ολοκλήρωση των έργων.

Με αυτήν τη ρύθμιση, που όφειλαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις να έχουν προβλέψει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, δίνεται ανάσα στις τοπικές κοινωνίες, ενισχύεται η οδική ασφάλεια και προστατεύεται το οδικό δίκτυο που είναι περιουσία του ελληνικού λαού. Ταυτόχρονα, προσφέρονται έσοδα στα κρατικά ταμεία από τη χρήση του κεντρικού οδικού δικτύου.

Ο υπουργός επεσήμανε ότι το κόστος για τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου το οποίο προτιμάται από τους οδηγούς των βαρέων οχημάτων, παρόλο που δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για τη χρήση αυτή, το επωμιζόταν τελικά ο πολίτης. «Η χρήση του παράπλευρου δικτύου πρέπει να εξυπηρετεί μόνο τις τοπικές κοινωνίες και τους πολίτες τους με ασφάλεια» υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.

Υπέρ της τροπολογίας ψήφισαν οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ

Κατά της τροπολογίας η ΝΔ, το ΚΚΕ και η Ενωση Κεντρώων. Παρών δήλωσαν το Ποτάμι και η Δημοκρατική Συμπαράταξη. Η Χρυσή Αυγή απουσίαζε.

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. Με την θεσμική ιδιότητα μου ως προέδρου της ΕΛΠΑ θεωρώ την παρέμβαση της Πολιτείας προς την σωστή κατεύθυνση, εντούτοις πρέπει αν επισημάνω ότι η πρακτική της εγκατάστασης «Μετωπικών Σταθμών Διοδίων» είναι αντίθετη από κάθε λογική οδικής ασφάλειας.
    Οι σταθμοί διοδίων θα πρέπει να εκδίδουν «Εισητήριο» κατα την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο καί είσπραξη ‘η χρέωση μεσω ηλεκτρονικού συστήματος των τελων κατα την έξοδο, όπως ακριβώς λειτουργούν και στην Ιταλία

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.