• Εφιάλτης η «πρόταση Σόιμπλε» για το Μαξίμου

AUTO - MOTO

Driven : Mini Cooper SD Diesel 2.0 170ps Auto

Mini_Cooper_SD_Driven-2016-(13)_Top

Σχεδόν μία 2ετία πωλείται και στην ελληνική αγορά η 3η γενιά του κλασικού Mini, του Mini Hatch. Ωστόσο η μεγάλη διαφοροποίηση που μετρά κάτι περισσότερο από έναν χρόνο στη ζωή είναι αυτή του 5θυρου αμαξώματος. Ναι! Ένα Mini Hatch με πέντε πόρτες που είναι μικρό, ρετρό, trendy και όλα εκείνα που χαρακτηρίζουν το Mini αλλά παράλληλα έχει αυξημένη ευρυχωρία και πρακτικότητα.

Ξεκινώντας με αυτό το χαρακτηριστικό, δηλαδή την ύπαρξη πίσω θυρών, η προσωπική μου άποψη είναι ότι το σχήμα που αντικρίζω μου ξενίζει κάπως αλλά φαντάζομαι ότι στο πέρασμα των μηνών και των ετών θα το συνηθίσω περισσότερο. Πίσω οι επιβάτες θα έχουν περισσότερο χώρο αναμφίβολα από ότι στο 3θυρο Mini αλλά μην περιμένετε θαύματα. Οι χώροι είναι περιορισμένοι. Αυτό ωστόσο που γίνεται πιο εύκολα είναι η επιβίβαση - αποβίβαση καθώς και η τοποθέτηση κάποιου παιδικού καθίσματος και του μωρού βεβαίως... Ο χώρος των αποσκευών δεν διαφέρει από αυτόν του 3θυρου Mini προσφέροντας ??lt τα οποία είναι σαφώς βελτιωμένα από την προηγούμενη γενιά αλλά και πάλι είναι μικρή επίδοση για την κατηγορία.

Mini_Cooper_SD_Driven-2016-(11)

Όμως μιλάω για Mini και ανεξαρτήτως αμαξώματος, έκδοσης, κινητήρα ασχολήθηκα πολύ με τα της πρακτικότητας (μία ολόκληρη παράγραφο!) και λιγότερο με τα στοιχεία για τα οποία αγοράζει κάποιος ένα Mini, έστω και 5θυρο. Αυτά βεβαίως έχουν να κάνουν με την εμφάνιση που εκσυγχρονισμένη με στόχο την ασφάλεια και την κατανάλωση διατηρεί τα ξεχωριστά, ρετρό και μοδάτα στοιχεία. Αντίστοιχη και η εικόνα στο εσωτερικό που έχει απωλέσει κάποιες από τις ιδιαιτερότητες των προηγούμενων γενεών όπως οι διακόπτες για τα παράθυρα που πλέον έχουν μεταφερθεί στις πόρτες ή το ταχύμετρο που βρίσκεται στην αναμενόμενη - για αυτοκίνητο - θέση πίσω από τιμόνι. Στοιχεία που εργονομικά είναι ορθά αλλά είχαν αγαπήσει οι ιδιοκτήτες των Mini. Στο εσωτερικό έχει γίνει επιπρόσθετα σημαντική αναβάθμιση στον τομέα της ποιότητας των υλικών που πλέον θεωρείται κορυφαία. Επίσης μου αρέσουν τα νέα καθίσματα, το 3άκτινο τιμόνι του πακέτου Works αλλά και πολύ περισσότερο η θέση οδήγησης καθώς είναι πιο πολεμική.

Mini_Cooper_SD_Driven-2016-(10)

Στην εν λόγω περίπτωση βεβαίως είχαμε για δοκιμή το Mini Cooper SD. Πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοση με κινητήρα πετρελαίου που λόγω πολύ καλών επιδόσεων, περιορισμένης κατανάλωσης καυσίμου και... μόδας συγκεντρώνει αρκετούς αγοραστές που σε προηγούμενες συνθήκες θα επέλεγαν το βενζινοκίνητο Cooper S. Το μοτέρ είναι χωρητικότητας 1995cc, ενσωματώνει τεχνολογίες άμεσου ψεκασμού και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας αποδίδοντας ισχύ 170ps στις 4000rpm με τα αποθέματα ροπής να αγγίζουν τα πολύ καλά 36.6kg.m. στις 1500rpm. Τα τελευταία κατανέμονται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου ενώ στη δοκιμή μας στο High Octane συνδυάζονταν με το επίσης 6τάχυτο αυτόματο Steptronic.

Mini_Cooper_SD_Driven-2016-(9)

Το σύνολο, όπως και όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις της 3ης γενιάς του Mini, είναι πάρα πολύ καλό. Ο κινητήρας προσφέρει ζωηρές επιδόσεις από στάση (0-100km/h σε 7.3sec) υψηλή τελική ταχύτητα (232km/h) αλλά κυρίως πολύ καλές ρεπρίζ. Έχοντας και ενεργοποιημένο το sport πρόγραμμα λειτουργίας οι προσπεράσεις γίνονται στο άψε σβύσε και δίχως το παραμικτό κόμπιασμα. Έτσι μπορείς να καλύψεις πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο ή να παίξεις στην αγαπημένη σου επαρχιακή διαδρομή. Εκεί βεβαίως φαίνονται και οι αρετές της εξαιρετικής επιλογής στον πίσω άξονα των πολλαπλών συνδέσμων.

Αν έχεις ξαναοδηγήσει όμως Mini θα μείνεις κάπως παραπονεμένος. Το τιμόνι αν και γρήγορο δεν έχει εκείνο το σωστό βάρος και την τέλεια πληροφόρηση που είχαν οι προηγούμενες δύο γενιές. Οι αλλαγές πορείας δεν είναι τόσο ξυραφένιες και γενικά το σύνολο σου φαίνεται πιο soft, πιο all around και λιγότερο εκείνο το κουραστικό καθημερινό αυτοκίνητο με την φοβερή go-kart αίσθηση. Κοινώς το Mini Cooper SD είναι ένα πιο ολοκληρωμένο Mini σε όλους τους τομείς, ένα αυτοκίνητο που το ζεις πολύ πιο εύκολα καθημερινά, σε μεταφέρει γρήγορα και οικονομικά (μετρήσαμε κατανάλωση 7-8lt/100km) και βεβαίως όταν το κυνηγήσεις θα σε αποζημιώσει με αρκετή αλλά κάπως περιορισμένη αίσθηση πίσω από το τιμόνι του.

Mini_Cooper_SD_Driven-2016-(4)

Φυσικά δε θα χάσω την ευκαιρία να τονίσω για ακόμα μία φορά πόσο εκτός του χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι το αναχρονιστικό αυτόματο Steptronic. Αργές αλλαγές και καθυστέρηση στις εντολές του οδηγού είναι τα βασικά του χαρακτηριστικά και είναι κρίμα καθώς ο όμιλος διαθέτει εξαιρετικά και περισσότερο sport αυτόματα κιβώτια. Προτιμήστε το manual, θα γλιτώσετε χρήματα, θα τα προσθέσετε σε εξοπλισμό και οδηγική απόλαυση. Επίσης, αφού σας κάνω αγοραστικές προτάσεις, για όλους εσάς που αναζητάτε χώρους και πρακτικότητα σε ένα Mini θα πρότεινα να ρίξετε και μία ματιά στο νέο Mini Clubman το οποίο χωρίς να είναι ιδιαίτερο πιο ακριβό τα προσφέρει όλα αυτά σε καλύτερες δόσεις από το Mini Hatch 5dour.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mini Cooper SD Auto
Κυβισμός : 1995cc
Ισχύς : 170ps/4000rpm
Ροπή : 36.6kg.m/1500-2750rpm
Βάρος : 1325kg
Εκπομπές CO2 : 109/km
Επιτάχυνση 0-100km : 7.3sec
Τελική Ταχύτητα : 223km/h
Κατανάλωση (μέση) : 4.7lt/100km
Διαστάσεις : 4005x1727x1425mm
Τιμές & Εξοπλισμός Mini Cooper SD

Πηγή : www.highoctane.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.