ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ξεκινάει με τον θάνατο του τραμ

Η Ιστορία του ΟΑΣΘ από το 1954

Ενα ιστορικό αφήγημα για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, της δημοσιογράφου Κύας Τζήμου, που δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο του 2014 στο περιοδικό Parallaxi, ξεδιπλώνει την ιστορία του ΟΑΣΘ που ξεκινάει το 1954.
oasth_7

"Στις 8 Μαΐου 1954, ξηλώθηκε η γραμμή [τραμ] της Β. Όλγας, ενώ το 1957 διακόπηκε η λειτουργία του τραμ, και η εκμετάλλευση των αστικών συγκοινωνιών ανατέθηκε στο νεοσύστατο τότε ΟΑΣΘ που ιδρύεται με το Νομοθετικό Διάταγμα 3721 και αναλαμβάνει αποκλειστικά την εξυπηρέτηση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, με υπογραφή σχετικής μονοπωλιακής σύμβασης με το κράτος. Αυτήν την περίοδο ο Ο.Α.Σ.Θ. διαθέτει 283 λεωφορεία των 60 και 80 θέσεων.” Όλα αυτά επί υπουργίας, στο Υπουργείο Δημοσίων Έργων του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Άρα του χρωστάμε εκτός από την άνευ προηγουμένου καταστροφή της αρχιτεκτονικής ταυτότητας της πόλης μέσω του περίφημου νόμου της αντιπαροχής και την απώλεια ενός μεταφορικού μέσου που στην Ευρώπη την ίδια εποχή διαφύλασσαν και ενίσχυαν αδιαλείπτως οι κυβερνήσεις και οι δημοτικές αρχές.
oasth_9
Η ανακοίνωση του Συνδέσμου Τροχιοδρομικών Θεσσαλονίκης εκείνη τη μέρα έλεγε: «Πολυτέλεια για την εποχή του, γεννήθηκε τον καιρό της σκλαβιάς της πόλεως, γιόρτασε μαζί της την γλυκειά μέρα της λευτεριάς, την συντρόφεψε σε όλους τους πολέμους, γνώρισε μαζί της τον πόλεμο του 1940 και γεύτηκε τους πρώτους βομβαρδισμούς, αισθάνθηκε τη βαριά μπότα του κατακτητή και στάθηκε ενάντια α΄αυτόν, στην υπηρεσία του λαού της πόλεως, σ΄όλους στην κατοχή σαν πιστός στρατιώτης κι ύστερα γιόρτασε μαζί της τη λευθεριά και ξαναγεννήθηκε».Η ιστορία του ΟΑΣΘ ξεκινάει με τον θάνατο του τραμ και η διαταγή της εκτέλεσής του δίνεται από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Αν η κυβέρνηση Βενιζέλου παρέμενε στα πράγματα 20 χρόνια πριν, ίσως σήμερα τα πράγματα να ήταν τελείως διαφορετικά, με τα δυο μέσα μεταφοράς να συνυπάρχουν σε αρμονία".

Ολόκληρο το άρθρο εδώ
oasth_1

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.