ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αρθρο του τμήματος Επιτροπής της ΚΕ.

KKE: Που το πάει η κυβέρνηση στην Παιδεία;

Στο άρθρο επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση «συνεχίζει και πολλές φορές βαθαίνει και επεκτείνει την αστική στρατηγική για την εκπαίδευση».
kke

Σημειώνεται επίσης ότι το υπουργείο Παιδείας «έχει βαλθεί σε έναν «επικοινωνιακό αγώνα δρόμου» για να πείσει ότι όλα τα σχολεία θα ξεκινήσουν κανονικά και χωρίς ελλείψεις από τον Σεπτέμβρη του 2016», ενώ ταυτόχρονα διατυπώνεται εμπεριστατωμένη κριτική του ΚΚΕ ως προς το εκπαιδευτικά προγράμματα Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
Το άρθρο του Τμήματος Παδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, ολοκληρώνεται με την πρόταση του κόμματος για την σχολική εκπαίδευση.

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ

Που το πάει η κυβέρνηση στην Παιδεία;

Έχει συσσωρευθεί ήδη αρκετή πείρα για να βγουν κρίσιμα συμπεράσματα για την κατεύθυνση της κυβερνητικής πολιτικής στην παιδεία, συνολικά. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση έχει προχωρήσει α) σε μια σειρά νομοθετικές ρυθμίσεις β) στη δημοσιοποίηση των κατευθύνσεων που δίνονται ως βασικά πορίσματα του διαλόγου για την παιδεία και γ) κυρίως συνεχίζει και πολλές φορές βαθαίνει και επεκτείνει την αστική στρατηγική για την εκπαίδευση.
Φυσικά, για να μην ξεχνιόμαστε, η συνέχιση της αντιλαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής πατάει –ανάμεσα στα άλλα- στο 3ο Μνημόνιο που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ-ΑΝΕΛ στη βουλή, τον Αύγουστο του 2015. Σε αυτό λοιπόν ελέγχονται, όχι μόνο τα δημοσιονομικά της εκπαίδευσης αλλά και βασικές στρατηγικές επιλογές του κεφαλαίου στη βάση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ οι οποίες δεν αλλάζουν (δεν θα μπορούσαν άλλωστε γιατί αφορούν τον σκληρό πυρήνα της στρατηγικής του κεφαλαίου). Άλλωστε, η διαπραγμάτευση της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ για την παιδεία, καταλήγει τελικά στα ίδια. Δηλαδή, η αξιολόγηση με βάση τα κριτήρια της αγοράς, η αυτονομία των σχολικών μονάδων που δεν είναι άλλο πράγμα από την αναζήτηση χορηγών και την ανοιχτή πια κατηγοριοποίηση των σχολικών προγραμμάτων. Αυτό είναι το πραγματικό ταξικό περιεχόμενο των «μεταρρυθμίσεων» στην παιδεία που προβάλλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και συμφωνούν τα υπόλοιπα αστικά κόμματα.

Περιορισμός δαπανών…και όποιος αντέξει

Δεν χωρά αμφιβολία ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει βαλθεί σε έναν «επικοινωνιακό αγώνα δρόμου» για να πείσει ότι όλα τα σχολεία θα ξεκινήσουν κανονικά και χωρίς ελλείψεις από τον Σεπτέμβρη του 2016. Φυσικά το τι σημαίνει «κανονικά», έχει να κάνει με τις σοβαρές αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί ώστε να μην φαίνονται οι τρύπες, τα τεράστια κενά στα σχολεία. Γιατί μπορεί η προπαγάνδα του Υπουργείου να στοχεύει στο «κανένα σχολεία δεν θα κλείσει», όμως δεν λέει κουβέντα για την κατάσταση των αναγκαίων δομών που βρίσκονται εντός σχολείων. Δεν απαντά τελικά στο πώς θα λειτουργούν ουσιαστικά τα σχολεία;

Γιατί τα σχολεία-που σύμφωνα με την κυβέρνηση δεν θα κλείσουν- δεν είναι απρόσωπα κτίρια. Έχουν Τμήματα Ένταξης που επί της ουσίας κλείνουν και αφορούν τουλάχιστον 20.000 παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Έχουν ολοήμερα τμήματα από τα οποία αποκλείονται χιλιάδες παιδιά που οι γονείς τους είτε είναι άνεργοι είτε δουλεύουν σε καθεστώς «μαύρης» εργασίας. Έχουν εργαστήρια για τα οποία καταργείται ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός. Θα έπρεπε να έχουν Ενισχυτική διδασκαλία η οποία για φέτος λειτούργησε ούτε έναν μήνα... Και φυσικά μέσα στα σχολεία γίνονται διάφορα μαθήματα τα οποία πρέπει να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς με την αντίστοιχη επιστημονική ειδίκευση, κάτι που δια στόματος υπουργού Παιδείας δεν πρέπει να θεωρείται και δεδομένο, αφού προτείνει ότι τα Μαθηματικά και η Φυσική μπορούν να γίνονται από Μηχανολόγους και Ηλεκτρολόγους.

Άρα, η διαβεβαίωση του Υπουργείου ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά, επί της ουσίας ισοδυναμεί με την εξασφάλιση ότι θα γίνει αγιασμός και ότι θα υπάρχουν βιβλία…Όμως εκπαιδευτικοί δεν θα υπάρχουν.

Και η διακήρυξη για 20.000 διορισμούς εκπαιδευτικών, κύριε; Αυτοί τελικά μετατράπηκαν σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών, δηλαδή τουλάχιστον τρία εκατομμύρια διδακτικές ώρες χαμένες μέσα στον χρόνο! Τα αδιέξοδα που διαχειρίζεται αντιλαϊκά η κυβέρνηση είναι εκρηκτικά. Ενδεικτικό είναι ότι από τα 350 εκατομμύρια ευρώ του ΕΣΠΑ που προορίζονται για προσλήψεις αναπληρωτών έως το 2020, το υπουργείο Παιδείας χρησιμοποίησε τα 160 μόνο για το σχολικό έτος 2015-2016, χωρίς φυσικά να επιλύει με πληρότητα το πρόβλημα. Επιπρόσθετα βρίσκεται σε ισχύ η αναλογία 1 διορισμός προς 5 αποχωρήσεις που φυσικά ούτε καν αυτή εφαρμόζεται… (στα έτη 2014 και 2015 είχαμε 3000 συνταξιοδοτήσεις δασκάλων και νηπιαγωγών και ούτε έναν μόνιμο διορισμό). Η προσθαφαίρεση ωρών στα Δημοτικά, στο όνομα του «ενιαίου τύπου ολοήμερου» οδηγεί τελικά σε 3000 εκπαιδευτικούς λιγότερους. Η ρύθμιση για τα νηπιαγωγεία (στον νόμο για την Έρευνα) και η εφαρμογή της κατάργησης διθέσιων νηπιαγωγείων με λιγότερα από 14 νήπια απειλεί περίπου 800 αναπληρωτές νηπιαγωγούς, ανοίγει το δρόμο σε συμπτύξεις νηπιακών τμημάτων.

Συν τοις άλλοις, έχουμε και μια δρομολογημένη κυβερνητική πολιτική στην παιδεία που εκτός της αντιλαϊκής διαχείρισης κομμένων δαπανών, ήδη συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο. Για παράδειγμα, θυμίζουμε ότι παρά την αλλαγή στα Δημοτικά και την εξίσωση προς τα κάτω, (δηλαδή την εξίσωση της φτώχειας) με δήθεν παιδαγωγικό κριτήριο, το Υπουργείο Παιδείας διατηρεί και επεκτείνει ακριβώς εκείνα τα προβληματικά στοιχεία παιδαγωγικού χαρακτήρα τα οποία έγκαιρα είχαν επισημανθεί από το ΚΚΕ, όπως και από εκπαιδευτικούς φορείς και γονείς. Πιο συγκεκριμένα, την ξένη γλώσσα και την πληροφορική από την Α Δημοτικού που εντάσσονται ακριβώς στην ευρωενωσιακή στρατηγική της παροχής δεξιοτήτων. Επίσης οι αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ειδικά στο Γυμνάσιο, ουσιαστικά κρύβουν κάτω από το χαλί τα χιλιάδες κενά που έχουν δημιουργηθεί από την χρόνια πολιτική αδιοριστίας που συνεχίζει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα, η κοροϊδία της κυβέρνησης πάει σύννεφο γιατί με τις αλλαγές στις αναθέσεις των μαθημάτων, εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν μαθήματα για τα οποία δεν έχουν ειδικευτεί. Η εξέλιξη αυτή οδηγεί το σχολείο χρόνια πίσω. Στην εποχή που τέσσερις-πέντε καθηγητές δίδασκαν όλα τα μαθήματα.
Όσο δε για τις αλλαγές στο Λύκειο, όταν και αν έρθουν, αυτές επί της ουσίας γενικεύουν έναν ατέλειωτο εξεταστικό μαραθώνιο εντός Λυκείου (συνυπολογισμός βαθμών του Λυκείου για την πρόσβαση σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ), που θα λειτουργεί αποτρεπτικά στην επιλογή του Γενικού Λυκείου, φέρνοντας έτσι το «όνειρο» της κυβέρνησης για ελκυστικά ΕΠΑΛ πιο κοντά στην πραγματικότητα. Αν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν πραγματικά για τον πόνο και το άγχος των παιδιών της λαϊκής οικογένειας μπροστά στις πανελλαδικές εξετάσεις, τότε θα μπορούσε να ικανοποιήσει τα αιτήματα για δικαίωμα επανάληψης της διαδι­κασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι, για τη δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας. «Δόξα τον θεό», η τροπολογία πάει σύννεφο…
Υπάρχει δρόμος για τις ανάγκες του λαού κι όσο δεν τον επιλέγουμε θα χάνουμε κι άλλα!
Είναι ο δρόμος που σου προτείνει το ΚΚΕ και δίνει απάντηση στο σήμερα

Γιατί το ΚΚΕ προτείνει:
Ένα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, όταν όλοι «κλείνουν το μάτι» στους εμπόρους της γνώσης.
Ένα σχολείο ενιαίο που θα παρέχει την ίδια μόρφωση σε όλους τους μαθητές, χωρίς να χωρίζει τα παιδιά και τα σχολεία σε πολλές ταχύτητες, ανάλογα με την περιοχή και την τσέπη του καθενός.
Ένα σχολείο που θα είναι ασφαλές και με όλους τους βοηθητικούς χώρους που χρειάζονται οι μαθητές (εργαστήρια, χώρους άθλησης-γυμναστήρια, βιβλιοθήκη, θέατρα, χώρους μουσικής, τραπεζαρία, κτλ).
Ένα σχολείο που θα βοηθά όλα τα παιδιά με αναπηρίες και με μαθησιακές δυσκολίες.
Ένα πραγματικά ενιαίο και σύγχρονο σχολείο είναι αυτό που έχει διευρυμένη χρονική λειτουργία για να ολοκληρώνουν όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά στο σχολείο το μορφωτικό τους πρόγραμμα (μελέτη, εργασίες, αθλητικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες κ.ά. με παράλληλη δωρεάν σίτιση και ανάπαυση), ενώ θα μπορούν να αξιοποιούν τις δομές του στον ελεύθερο χρόνο τους για δραστηριότητες που θα παρέχει δωρεάν.

Καλή σχολική χρονιά με αγώνες!

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.