ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Θα βρει κάτι να πει ο κ. Μητσοτάκης»

Μαξίμου: ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουν φεσώσει με 13 εκατ. ευρώ την Τράπεζα Αττικής!

«Θα βρει κάτι να πει ο κ. Μητσοτάκης για τα θαλασσοδάνεια που έχει πάρει το κόμμα του από την Τράπεζα Αττικής;», ρωτούν κυβερνητικές πηγές, στηλιτεύοντας τη στάση της ΝΔ και του προέδρου της, απέναντι στην κυβέρνηση.
maximoy 2

Συγκεκριμένα, πηγές της κυβέρνησης αναφέρουν σκωπτικά πως «όταν ο κ. Μητσοτάκης έλεγε στη ΔΕΘ ότι είναι αδιανόητο “μια Τράπεζα, με διοίκηση φιλική προς την κυβέρνηση, να δίνει δάνεια χωρίς τραπεζικά κριτήρια” προφανώς δεν αναφερόταν στα θαλασσοδάνεια που έχει πάρει το ίδιο του το κόμμα από την Τράπεζα Αττικής».

«Να, όμως, που όλα έρχονται στο φως», συμπληρώνουν, για να σημειώσουν πως «σύμφωνα με στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα από το πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος, η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ έχουν φεσώσει με 13 εκατ. ευρώ, την Τράπεζα Αττικής, για την οποία σήμερα υποτίθεται ότι κόπτονται».

Κατόπιν αυτών, οι ίδιες πηγές ρωτούν: «Έχει να απαντήσει κάτι ο κ. Μητσοτάκης για τις συνθήκες υπό τις οποίες χορηγήθηκαν αυτά τα θαλασσοδάνεια; Θα μας πει πότε και πώς προτίθεται να επιστρέψει τα χρήματα; Ή εφαρμόζει την «Συμφωνία Αλήθειας» όπου τον βολεύει;».

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. Νέα έργα με απευθείας ανάθεση

    Στη λεπτή γραμμή μεταξύ της νομιμότητας και… της απευθείας ανάθεσης κινείται η απόφαση του υπουργείου Υποδομών να αναθέσει σειρά νέων εργασιών στην κοινοπραξία «Μορέας». Οι εργασίες δεν σχετίζονται με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και Λεύκτρου – Σπάρτης, αλλά πρόκειται για μικρά οδικά έργα κοντά στους κόμβους του, αρμοδιότητας των τοπικών δήμων. Η απόφαση προσφέρει μεν επιπλέον έργο στον κατασκευαστή και… χαρά στους τοπικούς δημάρχους, επιβαρύνει όμως τον προϋπολογισμό του έργου με άγνωστο ποσό και θέτει «εκτός αγοράς» έργα σε μια δύσκολη περίοδο για τον κατασκευαστικό κλάδο.

    Σύμφωνα με τις 5 συμβάσεις παραχώρησης, με τις οποίες το 2007 ανατέθηκε σε ιδιώτες η ανακατασκευή και εκμετάλλευση του βασικού οδικού δικτύου της χώρας, το Δημόσιο μπορεί να αναθέσει στους παραχωρησιούχους την εκτέλεση κάποιων συμπληρωματικών εργασιών (με επιπλέον κόστος, φυσικά) που δεν μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί, όταν αυτές είναι αναγκαίες για την ολοκλήρωση των έργων.

    Μέχρι σήμερα σε γενικές γραμμές τέτοιες εργασίες αφορούσαν τη διάσωση αρχαιοτήτων (που ανακαλύφθηκαν κατά την κατασκευή του δρόμου) ή την επίλυση κάποιου σοβαρού προβλήματος (όπως η ανάθεση στην Ολυμπία Οδό της κατασκευής των «σημείων συνάντησης» δρόμου και σιδηροδρομικής γραμμής). Κατ’ εξαίρεση το 2012 ανατέθηκε στον «Μορέα» η επισκευή της παλαιάς εθνικής οδού Μεγαλόπολης – Καλαμάτας ύστερα από κατολίσθηση, καθώς δεν υπήρχε εύκολη εναλλακτική οδός.

    Πού όμως βρίσκεται το όριο; Προ δεκαημέρου ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης έδωσε εντολή στον «Μορέα» για την εκτέλεση σειράς νέων εργασιών. Οπως προκύπτει από την απόφαση, πρόκειται για έργα που ζήτησαν οι δήμοι:

    Στο τμήμα Λεύκτρου – Σπάρτης έναν επιπρόσθετο κόμβο (Φουνταίικα), τη γεφύρωση ενός παραπόταμου, προκειμένου οι κάτοικοι του Λογκανίκου να έχουν πρόσβαση στους ελαιώνες τους, τη διαπλάτυνση της παράπλευρης οδού προς Καστόρι.

    Στην Καλαμάτα, την ολοκλήρωση του δρόμου από το τέλος του έργου έως την οδό Αθηνών (355 μέτρα) με κυκλικό κόμβο, 250 μέτρα παράπλευρης οδού, την ασφαλτόστρωση 270 μέτρων αγροτικού δρόμου και την κατασκευή μιας πεζογέφυρας. Τα έργα αυτά θα έπρεπε να είχαν εκτελεστεί από τον Δήμο Καλαμάτας, ο οποίος σύμφωνα με την απόφαση δήλωσε «αδυναμία». Ακόμη, τη σύνδεση του κόμβου Λαίικων με τη συνοικία Πλακωτά (550 μέτρα) μέσω της εσωτερικής περιφερειακής οδού και την κατασκευή κυκλικού κόμβου στην παλαιά εθνική οδό, στον οικισμό Πηδήματος.

    Το επιχείρημα της απόφασης ανάθεσης είναι ότι τα έργα αυτά πρέπει να κατασκευαστούν από το Δημόσιο, καθώς είναι υποχρεωμένο από τη σύμβαση παραχώρησης να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο. Σύμφωνα, όμως, με τη λογική αυτή, οι συμβάσεις παραχώρησης θα μπορούσαν να μετατραπούν σε «δεξαμενές» απευθείας αναθέσεων για την κατασκευή ή βελτίωση τοπικών δικτύων οπουδήποτε κοντά σε παραχωρημένο αυτοκινητόδρομο (μετατρέποντας τον εκάστοτε υπουργό Υποδομών σε «τοπικό ήρωα» σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού).
    Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι από την απόφαση του υπουργείου Υποδομών απουσιάζει κάθε αναφορά σε εκτιμώμενο κόστος, αντίθετα με ό,τι συνέβη σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις (λ.χ. στην επισκευή του δρόμου στη Μεγαλόπολη).

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.