ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

ΤΟ ΔΗΛΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΦΙΛΗ...

Το δήλιο πρόβλημα, δηλαδή ο διπλασιασμός του κύβου απασχόλησε τους αρχαίους Έλληνες γεωμέτρες και η αναζήτηση λύσεων, οδήγησε σε μια έντονη ανάπτυξη της Γεωμετρίας.

Στην αρχαιότητα το δήλιο πρόβλημα απόκτησε δημοσιότητα όταν το ανέφερε, σε μια τραγωδία o βασιλιάς της Κρήτης Μίνως διαμαρτυρόμενος γιατί το κενοτάφιο, που προοριζόταν για το γυιό του Γλαύκο, ήταν πολύ μικρό για βασιλικό μνημείο και απαιτούσε το διπλασιασμό του όγκου του χωρίς να αλλάξει το κυβικό του σχήμα.

Πανελλήνια γνωστό όμως έγινε το πρόβλημα αυτό όταν αναφέρθηκε από το μαντείο του Δήλιου Απόλλωνα, όταν δηλαδή ρωτήθηκε το μαντείο, τι πρέπει να κάνουν για να απαλλαγούν από το λοιμό που μάστιζε το νησί Δήλο, απάντησε ότι τούτο θα συμβεί αν διπλασιάσουν τον κυβικό βωμό του Απόλλωνα. Έτσι το πρόβλημα του διπλασιασμού του κύβου πέρασε στην ιστορία με το όνομα "Δήλιο πρόβλημα".

Οι Δήλιοι αναγκάστηκαν να συμβουλευτούν ακόμα και τον Πλάτωνα για να δώσουν λύση στο πρόβλημα, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Ιδιαίτερη αναφορά είχε κάνει και ο Ερατοσθένης σε γράμμα, που έστειλε στο Βασιλικό προστάτη, Πτολεμαίο ΙΙΙ, στο οποίο περιέγραφε το μεσολάβο, ένα ειδικό όργανο που κατασκεύασε για την επίλυση του προβλήματος.

Μέχρι και τον 19o αιώνα απασχόλησε άπαντες τους μαθηματικούς και όχι μόνο. ΄Έγινε αντικείμενο ιδιαίτερης μελέτης και τελικά χαρακτηρίστηκε ως άλυτο, αφού η λύση του με την χρήση αποκλειστικά του κανόνα και του διαβήτη είναι αδύνατη. Μαζί με τον τετραγωνισμό του κύκλου και την τριχοτόμηση τυχαίας γωνίας κατατάσσονται στα λεγόμενα άλυτα γεωμετρικά προβλήματα.

Τα αναφέρω αυτά γιατί χθες στη Βουλή είχαμε συζήτηση, σε επίπεδο αρχηγών, για την Παιδεία, η οποία όντως έχει μετατραπεί σε δήλιο πρόβλημα. Όλοι υπόσχονται ότι θα διορθώσουν τα κακώς κείμενα και τελικά το μόνο που κάνουν είναι να τη βυθίζουν διαρκώς στην ανυποληψία.

Ο κάθε υπουργός Παιδείας κάνει κι από μία μεταρρύθμιση φροντίζοντας ο νόμος να παίρνει τ' όνομά του. Τώρα έχουμε τη μεταρρύθμιση και το νόμο Φίλη, πριν ήταν της Διαμαντοπούλου, πιο πριν της Γιαννάκου, του Αρσένη και πάει λέγοντας.

Έρμη Παιδεία. Κάθε φορά που οι πολιτικάντηδες ασχολούνται μαζί σου κατεβαίνεις και ένα επίπεδο. Κάθε φορά που τσακώνονται για το ποιός σε προσέχει καλύτερα χάνεις σε γνώση, έρευνα και κονδύλια. Κάθε φορά που οι πολιτικοί αρχηγοί διασταυρώνουν τα ξίφη τους για σένα το κάνουν για να σε ματώσουν και να σε τραυματίσουν με τις αρλούμπες που εκστομίζουν και την ημιμάθεια που τους διακρίνει.

Άπειρα τα παραδείγματα με πλέον πρόσφορο το χθεσινό. Ο Τσίπρας προσπάθησε να τετραγωνίσει τον κύκλο του ψέμματος για να μας πείσει ότι αυτά τελειώνουν μαζί με την ανάπτυξη που ...νάτη πετιέται από τη γωνία. Ο Μητσοτάκης επεδίωξε να τριχοτομήσει τη νεοφιλελεύθερη και μνημονιακή γωνία μήπως και τον εμπιστευθούν,για να γίνει πρωθυπουργός, πολίτες και πέραν της Δεξιάς. Και οι λοιποί αρχηγοί, στην αγωνία τους να διπλασιάσουν τον όγκο των οπαδών τους ώστε να βρίσκονται και στην επόμενη Βουλή, έκαναν άλλος τον Ερατοσθένη και άλλος τον Αρχύτα.

Αυτό που τελικά έμεινε από τη συζήτηση ήταν η παραπολιτική διαμάχη του Τσίπρα με τον Μητσοτάκη για τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία. "Δεν έχεις περάσει ούτε απέξω από δημόσιο σχολείο" ήταν η κατηγορία που απηύθυνε ο πρωθυπουργός στον αρχηγό,της αξιωματικής αντιπολίτευσης κι αυτός να του ανταπαντήσει: "Μιλάς συνέχεια για τα δημόσια σχολεία, αλλά στέλνεις τα παιδιά σου σε ιδιωτικό". Φοβερή και υψηλού επιπέδου αντιπαράθεση. Θυμίζει το διάλογο του Αμερικανού με τον Ρώσο στο μετρό της Μόσχας που καταλήγει με το ανεπανάληπτο: "και σεις βασανίζετε τους μαύρους".

Ποιό ήταν το τεράστιο επίτευγμα για το οποίο φούσκωναν σαν διάνοι από υπερηφάνεια στη Βουλή ο πρωθυπουργός κι ο υπουργός Παιδείας; Δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα στην έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα βιβλία, 24 εκατομμύρια, δόθηκαν στην ώρα τους. Φοβερή επιτυχία!!! Βεβαίως, και για να είμαστε δίκαιοι, με βάση την προηγούμενη εμπειρία και το μπάχαλο που επικρατούσε, αυτό ήταν όντως ένα μικρό θαύμα. Όμως αυτή είναι και η κατάντια του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Είμαστε ευρωπαϊκή χώρα, στον 21° αιώνα και τα προβλήματα με τα οποία ασχολείται η πολιτικής τάξη είναι τα Θρησκευτικά, οι αιώνιοι φοιτητές και η έγκαιρη εκτύπωση και διανομή των βιβλίων.

Η Παιδεία, που υποτίθεται θα μπορούσε να γίνει συγκριτικό πλεονέκτημα για το λαό και τη χώρα μας, συνεχώς υποβαθμίζεται. Στα πανεπιστήμια οι φοιτητές, σε πολλές περιπτώσεις, κάνουν μαθήματα σε συνθήκες υλικοτεχνικής υποδομής άθλιες και οι καθηγητές αναγκάζονται να φέρνουν χαρτί τουαλέτας από το σπίτι τους. Και βέβαια τα πράγματα θα γίνουν ακόμη χειρότερα όταν ο κομματισμός, επισήμως πιά μετά το νόμο για ψήφο στα 17, θα μεταφερθεί από τα πανεπιστήμια και στα λύκεια. Εκεί να δεις γλέντια και ...δήλιο προβλήματα: "Την έκτη ώρα, κλιμάκιο του ΑΝΤΑΡΣΥΑ στην αίθουσα Γ2 θα αναλύσει την 18η Μπρυμαίρ, ενώ στο Γ1 εκπρόσωποι της Χρυσής Αυγής θα μιλήσουν για την Κρυπτεία στην αρχαία Σπάρτη. Τι να παρακολουθήσουμε;" θα ρωτάνε οι μαθητές τους καθηγητές.

Τέλος πάντων, σταματώ εδώ γιατί αίφνης μου έφυγε οποιαδήποτε διάθεση για γράψιμο. Σκέφτηκα πως ο Τουαίν για να αποφανθεί πως δεν επέτρεψε ποτέ στο σχολείο να αναμειχθεί στην εκπαίδευσή του, θα είχε φοιτήσει, προσφάτως, σε κάποιο ελληνικό σχολείο...

3 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. Οι μάσκες πέφτουν κάτω από την φόβο των γεγονότων
    ============================================
    και την πίεση του ενημερωμένου πλέον λαού. Όλοι σχεδόν σήμερα γνωρίζουμε την αλήθεια την οποία ομολογούν ντόπιοι και ξένοι. Σήμερα ξέρουμε ότι όσα έλεγε ο Γιώργος Παπανδρέου,
    ήταν αλήθεια και αντί να τον βοηθήσουν να σωθούμε με όσο το δυνατόν λιγότερες θυσίες και απώλειες, τον πρόδωσαν, τον ανέτρεψαν και του ‘’φόρτωσαν’’ και την ευθύνη του Καραμανλικού εγκλήματος.

    Αν οι αποστάτες του Βενιζέλου
    και οι προδότες του Σαμαρά και του Τσίπρα με τον ηλίθιο συκοφάντη και ψεύτη καΜένο εντελώς, δεν ανέτρεπαν τον Παπανδρέου, σήμερα, μετά τα πρωτοφανή επιτυχή αποτελέσματα του 2010, θα είχαμε βγεί ξανά στις αγορές με ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ και υψηλό ηθικό.

    Σήμερα πάλι, ο λαός μας
    αντιλαμβάνεται πως ΜΟΝΟ με τον Γιώργο θα βγούμε από τα αδιέξοδα της προδοσίας και αποστασίας.

    Ο Γιώργος έδειξε και απέδειξε. ότι είναι σοβαρός, ήρεμος και αξιοσέβαστος πολιτικός από όλο τον κόσμο.

    Πολιτικός με αυτοσεβασμό και ανθρωπιά έμφυτη.

  2. πάμε καλα? βάζεις τη διαμαντοπούλου που έκανε νόμο αυτονόητο με όσα γίνονται σε ΟΛΑ τα πανεπιστήμια παγκοσμίως στη χορεία των ¨πολιτικάντηδων¨? είναι δυνατόν? Αν η κυβέρνηση ΓΑΠ έχει μετά τη διαύγεια έναν νόμο για να σεμνύνεται αυτός είναι της διαμαντοπούλου…

    • ΤΑ ΧΑΡΑΚΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΤΩΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΩΝ.
      ======================================
      Είναι γνωστά σε όλους τα χαρακώματα της ντροπής
      και της εθνικής προδοσίας που είχαν ‘’οργανωθεί’’ ως αναχώματα κάθε αναγεννητικής κυβερνητικής προσπάθειας . Είναι γνωστοί σε όλους, όλοι όσοι φανερά τουλάχιστον έκαψαν και διέφθειραν…

      *Ήθελαν, ως εντολοδόχοι της διεθνούς και ντόπιας διαπλοκής, να ‘’σκοτώσουν’’ πολιτικά και ΗΘΙΚΑ τον εκφραστή της διαφάνειας, της ευνομίας, της ισονομίας και της αναλογικής φοροδοτικής υποχρέωσης και ταυτόχρονα να ‘’ξεπουλήσουν’’ το Πασόκ ως τετριμμένη σελίδα μιας ‘’παλιάς ιστορίας’’.

      *Ήθελαν, ως εντολοδόχοι να επιτύχουν και να επιβάλλουν το ηθικό θάνατο της δημοκρατίας αναγεννώντας μαύρα και κόκκινα ΦΙΔΙΑ !
      Ας δούμε λίγα από τα χαρακώματα της πολικής ΣΗΨΗΣ των υποψήφιων πολιορκητών και εμπρηστών της εθνικής μας ύπαρξης και ταυτότητας.
      Χουντογεννημένοι και χουντοαναθρεμμένοι πρόδωσαν, ανέτρεψαν, αποστάτησαν και ξεπουλούν την Ελλάδα μας.
      ΤΟ ΜΟΝΟ εμπόδιο ήταν ο Γιώργος Παπανδρέου και οι »κηπουροί» του.
      Κι οι εντολές των ΜΠΑΡΟΖΩΝ ήταν ΡΗΤΕΣ…

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.