ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ποια μέτωπα εμφανίζουν «δυσκολίες»

Τροχάδην για να «κλείσουν» προαπαιτούμενα

«Ομοβροντία» μέτρων στην Βουλή...
proapaitoumena

του Βαγγέλη Δουράκη

Ένα – ένα κλείνουν τα προαπαιτούμενα που συνδέονται με την υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται «ομοβροντία» νομοσχεδίων που θα «τακτοποιήσει» το σύνολο των εκκρεμοτήτων.

Μετά την κατάθεση στη Βουλή της σύμβασης για το Ελληνικό και την αναμενόμενη προκήρυξη της Εγνατίας Οδού, κλείνουν και τα βασικότερα προαπαιτούμενα από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των 680 χλμ. της Εγνατίας Οδού που θα προκηρυχθεί προς τα τέλη του μήνα από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο και αναζητά τρόπους προκειμένου η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση να γίνει πιο ελκυστική για τους ιδιώτες.

Δεδομένης της κάμψης της κίνησης στις εθνικές οδούς λόγω ύφεσης, εξετάζονται διάφορες λύσεις προκειμένου ο άξονας να προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Μια από αυτές είναι η δυνατότητα να συνδυαστεί η Εγνατία Οδός με ένα μεγάλο ενεργειακό έργο.

Όπως είχε αναφέρει τον Ιούλιο ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, συζητείται η δυνατότητα τοποθέτησης φωτοβολταϊκών συστημάτων εκατέρωθεν του δρόμου που ενώνει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με τους Κήπους του Εβρου, προκειμένου να μειωθεί το μεγάλο λειτουργικό της κόστος. Και αυτό καθώς για τις ενεργειακές ανάγκες της Εγνατίας εκτιμάται ότι απαιτούνται περί τα 5 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η προκήρυξη της παραχώρησης που αποτελεί ένα από τα 15 προαπαιτούμενα που εκκρεμούν για την πρώτη αξιολόγηση, εγκρίθηκε την περασμένη εβδομάδα από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ και «φέρνει» στον οδικό άξονα 15 νέους σταθμούς διοδίων, που θα προστεθούν στους επτά λειτουργούντες.

Εκκρεμεί επίσης η τακτοποίηση των τραπεζικών εκκρεμοτήτων της Εγνατίας Οδού για το δάνειο που είχε λάβει το 2006 με ενέχυρο τα διόδια και χωρίς την εγγυοδοσία του Δημοσίου. Εν προκειμένω υπάρχει μια διαφορά με τόκους υπερημερίας 30 εκατ. ευρώ, η οποία και πρέπει να εξυπηρετηθεί.

Ενδιαφέρον έχει και το αν κατά την πορεία της αποκρατικοποίησης θα υπάρξουν προσκόμματα από πλευράς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς τόσο η Εγνατία όσο και οι τρεις γειτονικοί κάθετοι άξονες που προκηρύσσονται μαζί της (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας και Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι) είναι μέρος του χαρτοφυλακίου του Χρήστου Σπίρτζη.

Πέραν βεβαίως των εκκρεμοτήτων του ΤΑΙΠΕΔ, ακόμη και μέσα στην εβδομάδα (δεδομένου ότι ο χρόνος «πιέζει») αναμένεται να κατατεθεί από την κυβέρνηση στην Βουλή το πολυνομοσχέδιο που αφορά στα υπόλοιπα προαπαιτούμενα… και όχι μόνον.

Αθήνα και δανειστές βρίσκονται σε επαφές μέσω τηλεδιασκέψεων και θέτουν επί τάπητος -μεταξύ άλλων- τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, το πάγωμα των οφειλών, το υπερταμείο και την εθελούσια αποκάλυψη κεφαλαίων.

Το πολυνομοσχέδιο θα πρέπει οπωσδήποτε να ψηφιστεί πριν από το Euroworking Group της 29ης Σεπτεμβρίου, ώστε τα αργότερο στο Eurogroup της 10ης Οκτωβρίου να εκταμιευτεί η υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ και να ξεκινήσει και επισήμως η συζήτηση για τη δεύτερη αξιολόγηση στις 17 Οκτωβρίου.

Τα χρήματα αυτά βρίσκονται διαθέσιμα μέχρι και τις 31 Οκτωβρίου και αν μέχρι αυτή την ημερομηνία δεν έχει βρεθεί κάποια λύση τότε η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί εκ νέου από μηδενική βάση. Επίσης, μέχρι της 3 Οκτωβρίου είναι προγραμματισμένο να κατατεθεί στη Βουλή το προσχέδιο προϋπολογισμού.

Έτσι, τόσο το Μέγαρο Μαξίμου όσο και το οικονομικό επιτελείο «τρέχουν» προκειμένου να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο αφού πολλές από τις δράσεις που πρέπει να ολοκληρωθούν είναι αρκετά χρονοβόρες.

Όσον αφορά μάλιστα το Εποπτικό Συμβούλιο του νέου υπερταμείου, το θέμα βρίσκεται ακόμη στον «αέρα»: Αφενός, δεν υπάρχει κανένα νέο από πλευράς δανειστών μετά τις αντιρρήσεις της για τα πρόσωπα του Υπερταμείου και όπως λέει η κυβερνητική πηγή «θα το συζητήσουμε ξανά τις επόμενες ημέρες, δεν έχει οριστεί όμως ακριβής ημερομηνία πότε θα αρχίσουν οι επαφές με τους εκπροσώπους των θεσμών».

Αφετέρου, εκκρεμεί και η τύχη του ελληνικού αιτήματος να εξαιρεθούν από το νέο Ταμείο οι αμυντικές βιομηχανίες για λόγους εθνικής ασφάλειας. Πρόκειται για τις ΕΑΣ, ΕΑΒ, και ΕΛΒΟ, που αποτελούν μέρος της δεύτερης φουρνιάς των οκτώ - εννέα ΔΕΚΟ, οι οποίες και θα κατέληγαν στο νέο Ταμείο.

Δύσκολα μέτωπα για την Κυβέρνηση φέρεται να είναι και η αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και τα μέτρα από τη ΡΑΕ για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου.

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. Εγώ και πολλοί άλλοι πολίτες , υποθέτω ,
    ακούμε Σπρίτζη και κουμπονομαστε !
    Τώρα θ´ακουσουμε και για την τράπεζα Αττικής , οπότε ξαναζούμε την υπόθεση Κοσκωτά σε Τσιπριακό μέγεθος , που συμμαίνει και πολλούς άλλους υπουργούς στην ΑΡΙΣΤΕΡΟΔΕΞΙΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ κυβέρνησης μας των Τσιπροκαμμένων !

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.