AUTO - MOTO

First Drive : Ford Ka+ 1.2 85ps

ford_kaplus_first_drive-1

Η Ford είχε ως μικρότερο εκπρόσωπο στην γκάμα της το Ka. Ένα μοντέλου που μέτρησε δύο γενιές ωστόσο είχε αν και ξεχωριστό εμφανισιακά είχε ένα βασικό μειονέκτημα που του περιόριζε σημαντικά τις δυνατότητες για μεγάλα νούμερα πωλήσεων. Η απουσία δύο ακόμα θυρών.

Έτσι η αμερικάνικη φίρμα άλλαξε πλεύση και παρουσίασε το Ford Ka+ το οποίο έχει μία εντελώς διαφορετική φιλοσοφία καθώς κάθε στοιχείο πάνω του έχει σχεδιαστεί με βάση τη λογική, την πρακτικότητα, την καθημερινή ευχρηστία και όχι το συναίσθημα, τη διαφορετικότητα και την ομορφιά.

ford_kaplus_first_drive-4

Παρά τις πέντε του πόρτες το Ford Ka+ δεν έρχεται για να ανταγωνιστεί ή να πάρει τη θέση του Fiesta. Βασίζεται στο ίδιο πάτωμα, έχει αρκετά κοινά μηχανικά μέρη (αναρτήσεις, φρένα, κιβώτιο κτλ) ωστόσο είναι ένα αυτοκίνητο με διαφορετικό προσανατολισμό. Οι πωλήσεις του Fiesta έδειξαν ότι οι αγοραστές του αδιαφορούσαν για τις βασικές εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού και κινητήρα. Εκεί λοιπόν έρχεται για να τοποθετηθεί το Ford Ka+ χωρίς ωστόσο να υστερεί σε αυτόν του εξοπλισμού ο οποίος όπως θα δείτε και στις τιμές του είναι πληρέστατος. Απλά το Ford Ka+ θέλει να καλύψει ανάγκες αγοραστών που μπορούν να δαπανήσουν έως 12.000€ για καινούργιο αυτοκίνητο και όχι 14.000-16.000€ που δίνουν όσοι αγοράζουν ένα Fiesta.

ford_kaplus_first_drive-3

Το Ford Ka+ λοιπόν ποντάρει πρωτίστως στη λογική. Δεν πρόκειται να κερδίσει σχεδόν κανέναν με την εμφάνισή του καθώς ιδίως το πίσω μέρος είναι αδιάφορο και σίγουρα κανείς δεν πρόκειται να το περάσει για Ford. Στο εσωτερικό αρχίζει να θυμίζει μοντέλο της φίρμας έχοντας ωστόσο ένα λιτό αλλά ουσιαστικό σχεδιασμό. Τα υλικά είναι σκληρά ωστόσο έχουν καλή ποιότητα και συναρμογή. Τα μπουτόν και γενικά η εργονομία είναι άριστα ενώ ο πίνακας οργάνων αν και απλός περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεσαι.

ford_kaplus_first_drive-6

Το σημείο που ξεχωρίζει στην κατηγορία και όχι μόνον το Ford Ka+ είναι οι χώροι και οι θήκες. Αν και φαίνεται μικρό στο μάτι οι εσωτερικοί χώροι για τους επιβάτες είναι κάτι παραπάνω από αρκετοί ακόμα και για τους πίσω ενώ οι θήκες για μικρά, μεγάλα αντικείμενα, μπουκάλια, κινητά κτλ είναι μακράν οι περισσότερες που μπορούμε να συναντήσουμε. Όπου πιάνει το χέρι σου, όπου πέφτει το μάτι σου υπάρχει κάποιος χώρος να εκμεταλλευτείς. Μέχρι και θήκη υπάρχει στο αριστερό τμήμα του ταμπλό που “εμφανίζεται” μόνον όταν ανοίξεις την πόρτα του οδηγού.

Στο μηχανολογικό κομμάτι το Ford Ka+ εφοδιάζεται με το μοτέρ των 1.2lt σε δύο εκδόσεις με 70ps και 85ps. Αμφότερες είναι φυσικής αναπνοής και συνδυάζονται με μηχανικό 5τάχυτο κιβώτιο. Καμία σκέψη για μελλοντική χρήση του γνωστού 1.0 EcoBoost. Λόγω και της τιμολογιακής πολιτικής της Ford - διαφορά μόλις 500€ - το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους αγοραστές λιανικής θα λάβει η έκδοση των 85ps την οποία και είχαμε για μία πρώτη σύντομη δοκιμή.

Βασικό χαρακτηριστικό του Ford Ka+ από την πρώτη στιγμή που θα ξεκινήσεις είναι ότι πρόκειται για μοντέλο της Ford. Σε κάθε σου διαδρομή έχεις να κάνεις με ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο με σωστό σε αίσθηση τιμόνι, σαφή επιλογέα και ένα σασί άκρως συμμετοχικό. Οι αναρτήσεις είναι ένα επίπεδο πιο σκληρές από το ιδανικό για την πόλη ωστόσο προσφέρουν σωστό κράτημα και ζύγισμα. Κοινώς δεν έχεις να κάνεις με ένα αδιάφορο αυτοκίνητο. Φυσικά με τους 85ps δεν έχεις βλέψεις για επιθετική οδήγηση και επιδόσεις (0-100km/h σε 13.9sec, τελική ταχύτητα 166km/h) αλλά σε κάθε περίπτωση δε θα βαριέσαι πίσω από το τιμόνι του Ford Ka+. Φυσικά παραμένει εύκολο στην οδήγηση εντός πόλης με καλή περιμετρική ορατότητα και αρκετά καλή ηχομόνωση.

ford_kaplus_first_drive-7

Συνολικά το Ford Ka+ είναι ένα μοντέλο που το επιλέγεις γιατί έχεις περιορισμένο budget για καινούργιο αυτοκίνητο και χρειάζεσαι ένα καθημερινό εργαλείο. Ένα εργαλείο που προσφέρει εξαιρετική πρακτικότητα, πολύ καλούς χώρους και εξοπλισμό για την κατηγορία ενώ παράλληλα απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί αδιάφορο στην οδήγησή του. Αυτά όμως θα τα δούμε σύντομα πιο αναλυτικά όταν θα έχουμε το Ford Ka+ για πλήρη δοκιμή στο High Octane. Μείνετε συντονισμένοι.

Πηγή : www.highoctane.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.