ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φορτσάκης: Η συζήτηση για τα κανάλια έπληξε το κύρος της Δικαιοσύνης

Αυστηρή κριτική στην λειτουργία του Συμβουλίου της Επικρατείας ασκεί ο βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ και συντονιστής Μορφωτικών Υποθέσεων, Θεόδωρος Φορτσάκης.

Στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, υποστηρίζει ότι «η συζήτηση για την αδειοδότηση των καναλιών ανέδειξε σημαντικές παθογένειες της Δικαιοσύνης και έπληξε το κύρος της».

Ο κ. Φορτσάκης δηλώνει ότι έπρεπε να μπει τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο, ωστόσο, προσθέτει ότι η κυβέρνηση το έπραξε «παραβιάζοντας κατάφορα το Σύνταγμα». Προτείνει αλλαγή του «διάχυτου» και παρεμπίπτοντος ελέγχου της συνταγματικότητας των νόμων, με την ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου και επιπλέον υποστηρίζει την επιλογή των δικαστών των ανωτάτων δικαστηρίων από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Λέει ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα απαιτεί εξορθολογισμό προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά του, ωστόσο ξεκαθαρίζει ότι «οι συντάξεις έχουν μειωθεί τόσο πολύ, ώστε κάθε περαιτέρω μείωση είναι αμέσως απορριπτέα». Εμφανίζεται υπέρ των ομαδικών απολύσεων, υπό όρους, αλλά τάσσεται υπέρ της αύξησης του κατώτατου μισθού και της επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Αναφέρει ακόμη ότι «η συναίνεση αποτελεί βασική προϋπόθεση εξόδου της Ελλάδας από την κρίση», εκφράζει την ανησυχία του ότι το προσφυγικό μπορεί ανά πάσα στιγμή να προσλάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και σημειώνει ότι «οι δηλώσεις Ερντογάν ενέχουν σοβαρότατο κίνδυνο για τη χώρα μας».

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Θεόδωρου Φορτσάκη στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Ερ. Κύριε Φορτσάκη, η κυβέρνηση σάς κατηγορεί ότι εξυπηρετείτε τα συμφέροντα των καναλαρχών εμποδίζοντας τη συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης. Επικαλείται λοιπόν λόγους έκτακτης ανάγκης για να βάλει μετά από 27 χρόνια τάξη σε ένα άναρχο τοπίο. Τι απαντάτε;

Απ. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έπρεπε επιτέλους να μπει τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο. Η αναρχία όμως δεν επιτρέπεται να αντιμετωπιστεί με μια διαδικασία αντισυνταγματική. Διαφορετικά οδηγούμαστε σε μια νέα ανωμαλία. Από την απλή ανάγνωση του Συντάγματος προκύπτει ότι η αρμοδιότητα για την έκδοση των αδειών ανήκει στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, που είναι μια ανεξάρτητη αρχή κατοχυρωμένη στο ίδιο το Σύνταγμα. Δυστυχώς η κυβέρνηση επέλεξε να μεταφέρει με νόμο την αρμοδιότητα αυτή του ΕΣΡ στον υπουργό, παραβιάζοντας έτσι κατάφωρα το Σύνταγμα.

Ερ. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι αναγκάστηκε να το κάνει, διότι, λέει, «η Νέα Δημοκρατία δεν συναινεί στην συγκρότηση του ΕΣΡ».

Απ. Θυμίζω ότι κατά το Σύνταγμα για τη συγκρότηση αυτή απαιτείται πλειοψηφία των 4/5 της Διάσκεψης των Προέδρων. Η Διάσκεψη των Προέδρων είναι όργανο που προβλέπεται όχι από το Σύνταγμα, αλλά από τον Κανονισμό της Βουλής.

Εδώ θέλω να σημειώσω δύο παρατηρήσεις.

Η πρώτη είναι ότι η Νέα Δημοκρατία σέβεται τις ανεξάρτητες αρχές, όπως φαίνεται και από το ότι συνεργάστηκε πρόσφατα για τρεις από αυτές, η θητεία των μελών των οποίων χρειάστηκε να ανανεωθεί. Για το ΕΣΡ δεν μπορούσε να υπάρξει η αυξημένη απαιτούμενη πλειοψηφία, διότι η κυβέρνηση δεν συναινούσε σε κοινά αποδεκτές υποψηφιότητες, αλλά επέμενε σε κομματικές επιλογές. Η διασφάλιση της δημοκρατίας απαιτεί πολυφωνία και ελεύθερη ενημέρωση που δεν θα μπορούσε να διασφαλίσει ένα ΕΣΡ κομματικό.

Η δεύτερη παρατήρηση είναι ότι αν πράγματι κάποια φορά προκύψει για οποιαδήποτε ανεξάρτητη αρχή πρόβλημα αδυναμίας συγκρότησης λόγω καταχρηστικής αντίθεσης ενός κόμματος - πράγμα το οποίο δεν συνέβη στην περίπτωση του ΕΣΡ - τότε έπρεπε το ζήτημα να έρθει στη Βουλή που θα συζητήσει ξανά τη σύνθεση της Διάσκεψης των Προέδρων. Με κανένα τρόπο όμως δεν επιτρέπεται με ένα απλό νόμο να καταργηθούν συνταγματικές αρμοδιότητες μιας ανεξάρτητης αρχής με δικαιολογία ότι δήθεν αυτή δεν μπορεί να συγκροτηθεί.

Ερ. Η παράκαμψη του ΕΣΡ, οδηγεί οπωσδήποτε στην ακυρότητα του διαγωνισμού για την αδειοδότηση των καναλιών; Θα χάσουμε τα χρήματα που καταβλήθηκαν;

Απ. Ναι. Σημειώνω όμως εδώ ότι δεν διαφωνούμε μόνο για τη συνταγματικότητα της διαδικασίας, αλλά και για την ουσία της ρύθμισης. Εμείς θα θέλαμε, για τη διασφάλιση της πολυφωνίας και της αντικειμενικής ενημέρωσης των πολιτών, να μην υπάρχει περιορισμός του αριθμού των αδειών. Αυτή την ώρα μπορούν τεχνικά να λειτουργήσουν μέχρι 16 κανάλια. Γιατί να τα περιορίσουμε; Οι πολίτες θα επιλέξουν αυτά που προτιμούν. Δεν επιτρέπεται να επιβάλει η κυβέρνηση τη δική της επιλογή. Ο σκοπός δεν είναι να μαζέψουμε χρήματα από λίγους με την χορήγηση αδειών, αλλά να διασφαλίσουμε την ορθή λειτουργία μιας αντικειμενικής και δημοκρατικής τηλεόρασης. Εξάλλου τα ίδια και περισσότερα χρήματα θα διασφαλιστούν με τη χορήγηση περισσότερων αδειών και περισσότερα οικονομικά οφέλη θα προκύψουν για το κράτος από τη λειτουργία περισσότερων καναλιών.

Ερ. Ποιες συνέπειες θα έχει η ακύρωση του διαγωνισμού από το ΕΣΡ; Μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε πτώση της κυβέρνησης;

Απ. Αν ακυρωθεί ο διαγωνισμός για αντισυνταγματικότητα, θα επανέλθουμε στην πριν την ψήφιση του νόμου για το διαγωνισμό των αδειών κατάσταση. Θα πρέπει να συγκροτηθεί το ΕΣΡ και να αναλάβει πλέον εκείνο την οργάνωση και προκήρυξη του διαγωνισμού. Τίθεται δηλαδή θέμα συμμόρφωσης σε μία δικαστική απόφαση και όχι πτώση της κυβέρνησης.

Ερ. Συμφωνείτε ότι όλη αυτή η ιστορία έχει πλήξει το κύρος της Δικαιοσύνης;

Απ. Η συζήτηση για την αδειοδότηση των καναλιών ανέδειξε σημαντικές παθογένειες της Δικαιοσύνης και έπληξε το κύρος της. Πρώτα-πρώτα αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ότι το σύστημα του διάχυτου ελέγχου συνταγματικότητας που ισχύει στη χώρα μας δεν διασφαλίζει αποτελεσματική δικαστική προστασία. Το Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως γρήγορα αποφάσισε σχετικά με το ζήτημα παροχής προσωρινής δικαστικής προστασίας μέσα σε λίγες μέρες το καλοκαίρι, έτσι έπρεπε σύντομα λύσει και το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας. Η όποια απόφασή του είναι σεβαστή. Όμως η απόφαση αυτή πρέπει να εκδίδεται επικαίρως, πριν δημιουργηθούν τετελεσμένες καταστάσεις μη αναστρέψιμες, όπως για παράδειγμα το κλείσιμο των καναλιών που δεν θα έχουν αδειοδοτηθεί. Σήμερα, τόσους μήνες μετά την ψήφιση του νόμου, ακόμα περιμένουμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Για την απαράδεκτη αυτή καθυστέρηση υπάρχει μεγάλη ευθύνη.

Όπως ευθύνη υπάρχει και για την αναβολή της συζήτησης για να αφουγκραστεί δήθεν το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο τον «σφυγμό» της κοινωνίας. Οι δικαστές δικάζουν σύμφωνα με το Σύνταγμα, τους νόμους και τη συνείδησή τους, τίποτα άλλο. Προσθέτω ότι το κύρος της δικαιοσύνης τρώθηκε επίσης σημαντικά από τις έμμεσες πιέσεις που ασκήθηκαν με δηλώσεις του πρωθυπουργού που προεξοφλούσαν το αποτέλεσμα της δίκης. Δηλώσεις τέτοιου τύπου δεν έκανε ποτέ ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Αλλά και να τις έκανε δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι επιδρούν, διότι δεν είναι εν ενεργεία πρωθυπουργός.

Επίσης, η πίεση που ασκήθηκε στους ανώτατους δικαστικούς με την παράνομη χρήση προσωπικών δεδομένων για εκβιασμό τους είναι αληθινά πρωτόγνωρη στα ελληνικά χρονικά και προκαλεί βαθύτατη ανησυχία. Όπως μεγάλη ανησυχία προκαλεί και το γεγονός ότι ο υπουργός Δικαιοσύνης, μόλις ξέσπασε το σκάνδαλο, βιάστηκε να ζητήσει πειθαρχική δίωξη κατά του εκβιαζόμενου ανωτάτου δικαστικού αντί να διατάξει έρευνα για τον ασκούμενο εκβιασμό. Το τελευταίο το έκανε αργότερα αναγκασμένος από τις καταστάσεις.

Δύο συμπεράσματα: Πρώτον, η δικαιοσύνη τραυματίστηκε βαρύτατα από λόγους εσωτερικούς και εξωτερικούς. Αυτό δεν πρέπει να επαναληφθεί. Δεύτερον, ο έλεγχος συνταγματικότητας στην Ελλάδα, για να είναι αποτελεσματικός, πρέπει να ανατεθεί σε συνταγματικό δικαστήριο που θα αποφασίζει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα πριν ο νόμος δημοσιευθεί.

Ερ. Μήπως με την αναθεώρηση του Συντάγματος πρέπει να επανεξεταστεί και ο τρόπος επιλογής των ανωτάτων δικαστών ώστε να μην εξαρτώνται σε τέτοιο βαθμό από την εκτελεστική εξουσία;

Απ. Θα προτιμούσα να ανήκει η επιλογή των ανωτάτων δικαστικών στην αρμοδιότητα του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Ερ. Ένα ακόμη θέμα που άπτεται της αναθεώρησης του Συντάγματος είναι οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Θα πρέπει 250 χρόνια μετά τον Διαφωτισμό να υπάρξει πλήρης διαχωρισμός και στη χώρα μας.

Απ. Έχω προτείνει να κατοχυρώσει το Σύνταγμα ως ειδική νομική κατηγορία το «εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο». Θυμίζω ότι σήμερα η Εκκλησία μας, καθώς και η μουσουλμανική και η εβραϊκή θρησκεία, είναι οργανωμένες ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ενώ οι υπόλοιπες εκκλησίες, όπως για παράδειγμα η Καθολική, είναι οργανωμένες ως απλά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Η συνταγματική θέσπιση της κατηγορίας που προτείνω θα επέτρεπε να μπορούν να λειτουργήσουν όλες οι Εκκλησίες στο ίδιο νομικό πλαίσιο, χωρίς κρατικές παρεμβάσεις. Όμως το Σύνταγμα πρέπει παράλληλα να αναγνωρίζει τη μεγάλη σημασία της επικρατούσας στην Ελλάδα θρησκείας, την οποία ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού.

Ερ. Νομίζετε ότι η Εκκλησία πρέπει να καθορίζει το περιεχόμενο του μαθήματος των θρησκευτικών, όπως υποστηρίζουν οι «σκληροί» της Ιεραρχίας ή αυτό είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους διά του αρμοδίου υπουργείου;

Απ. Το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να διασφαλίζει την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών, όπως επιτάσσει το άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος. Αυτό πρέπει να γίνει με τη διδασκαλία στους μαθητές όλων εκείνων των στοιχείων που θα το επιτρέψουν, ιδίως με παροχή πλούσιας θρησκειολογικής πληροφόρησης, με έμφαση στην επικρατούσα στην Ελλάδα θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Η Θρησκεία και η Εκκλησία μας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εθνικής και πνευματικής μας ταυτότητος. Και αυτό κανείς δεν μπορεί να το αγνοήσει. Πρέπει επιπλέον να παρέχεται στους μαθητές η δυνατότητα επιλογής μαθήματος θρησκευτικών κατηχητικού χαρακτήρα. Υπογραμμίζω ότι οι αλλαγές που χρειάζονται πρέπει να γίνουν μετά από ενδελεχή συζήτηση και με την Εκκλησία μας, προς αποφυγήν οποιουδήποτε διχασμού πάνω στα θέματα αυτά.

Ερ. Είσαστε υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων;

Απ. Έχω προτείνει να αναθεωρήσουμε το άρθρο 16, εγκαταλείποντας το μανιχαϊστικό δίλημμα «δημόσιο ή ιδιωτικό πανεπιστήμιο». Να θεσπίσουμε την ειδική κατηγορία του «πανεπιστημιακού νομικού προσώπου» και να προβλέψουμε ότι ο νόμος θα υπαγορεύσει τις προϋποθέσεις με τι οποίες μπορεί να ιδρύεται και να λειτουργεί ένα πανεπιστήμιο είτε δημόσιο είτε ιδιωτικό. Μία ανεξάρτητη αρχή θα επέβλεπε αυτούς τους όρους ίδρυσης και λειτουργίας. Έτσι δεν θα είχαμε δημόσια δήθεν πανεπιστήμια χωρίς υποδομή, χωρίς καθηγητές, χωρίς φοιτητές, ούτε ιδιωτικά δήθεν πανεπιστήμια σε διαμερίσματα πολυκατοικιών.

Ερ. Είσαστε και υπέρ των voutcher στην επιλογή των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;

Απ. Η θεσμοθέτηση των voucher στην επιλογή των σχολείων είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα που θα μπορούσε να συζητηθεί στο μέλλον και να υιοθετηθεί με πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Αυτό όμως προϋποθέτει μεγάλη ανασυγκρότηση και των δημοσίων σχολείων. Ώστε να υπάρχει ένας πραγματικός συν-αγωνισμός προς τα ιδιωτικά. Λέω συν-αγωνισμός, γιατί στην παιδεία δεν υπάρχει αντ-αγωνισμός. Όμως η σημερινή κατάσταση δεν επιτρέπει την υιοθέτηση τέτοιων voucher.

Ερ. Αποκλείετε την περαιτέρω μείωση των συντάξεων όταν θα γίνετε κυβέρνηση;

Απ. Οι συντάξεις έχουν μειωθεί τόσο πολύ, ώστε κάθε περαιτέρω μείωση είναι αμέσως απορριπτέα. Χρειάζεται όμως ένας εξορθολογισμός του συστήματος για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά του, διότι πλησιάζουμε στο σημείο ένας συνταξιούχος να αναλογεί προς έναν εργαζόμενο. Πρέπει ωστόσο να υποστηρίξουμε δυναμικά τους απόμαχους της εργασίας, που δεν έχουν πλέον άλλο τρόπο επιβίωσης παρά τη σύνταξή τους. Πρώτο μέλημα η ανάπτυξη της οικονομίας μας, γιατί χωρίς τη δημιουργία νέου πλούτου το σύστημα θα καταρρεύσει.

Ερ. Θεωρείτε ότι το ελληνικό χρέος είναι βιώσιμο και άρα δεν απαιτείται κούρεμα;

Απ. Η βιωσιμότητα ενός κρατικού χρέους είναι συνάρτηση της ανάπτυξης της οικονομίας του. Με βάση το κριτήριο αυτό το χρέος μας σήμερα δεν είναι βιώσιμο. Όμως προς το παρόν το θέμα δεν είναι κρίσιμο, διότι το χρέος θα αρχίσει να μας βαραίνει σταδιακά από το 2018, κυρίως δε από το 2022. Το ζήτημα λοιπόν έχει σημασία να το ξαναδούμε τότε. Φυσικά κάθε μείωση από τώρα θα ήταν ιδιαίτερα καλοδεχούμενη.

Ερ. Είσαστε υπέρ της μεταρρύθμισης της αγοράς εργασίας, με αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου και απελευθέρωση των απολύσεων;

Απ. Η αγορά εργασίας δεν ρυθμίζεται με διαταγές. Όταν μια επιχείρηση δεν πηγαίνει καλά, είναι προφανές ότι δεν μπορεί να κρατήσει τους εργαζόμενούς της. Η απελευθέρωση των απολύσεων δεν μπορεί να αποφευχθεί για τις επιχειρήσεις που δεν μπορούν πλέον να επιβιώσουν, πάντοτε βέβαια με έλεγχο για την αποφυγή καταχρηστικών απολύσεων. Εξάλλου, στην πραγματικότητα, η εξάλειψη του φόβου των επιχειρηματιών ότι αν προσλάβουν κάποιον δεν θα μπορέσουν να τον απολύσουν, θα τονώσει τις προσλήψεις.

Ερ. Τι λέτε για την περαιτέρω μείωση του κατώτατου μισθού;

Απ. Οι μισθοί στην Ελλάδα είναι ήδη χαμηλοί. Από την άποψη αυτή η οικονομία μας είναι πλέον ανταγωνιστική και θα πρέπει στο μέλλον να συζητήσουμε όχι για περαιτέρω μείωση, αλλά για αύξηση του κατώτατου μισθού. Πρέπει όμως να περικοπούν δραστικά οι υπέρμετρες κρατικές επιβαρύνσεις του μισθού.

Ερ. Συμφωνείτε με την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων;

Απ. Οι συλλογικές διαπραγματεύσεις πρέπει να επανέλθουν υπό τον όρο όμως ότι σε περίπτωση ανυπέρβλητης διαφωνίας θα θεσμοθετηθεί αντικειμενικός τρόπος επίλυσης, ο οποίος δεν θα ευνοεί κανένα από τα δύο μέρη.

Ερ. Η κυβέρνηση θα επιτύχει το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης, τη ρύθμιση του χρέους και την ποσοτική χαλάρωση μέχρι το τέλος του έτους; Είναι πιθανή η ενεργοποίηση του «κόφτη»; Βλέπετε εκλογές μέσα στο επόμενο έτος; Μπορεί να τις αντέξει η οικονομία;

Απ. Δεν μπορώ να γνωρίζω τι θα απογίνει με το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης, τη ρύθμιση του χρέους και την ποσοτική χαλάρωση μέχρι το τέλος του έτους. Ελπίζω να γίνουν, γιατί πλέον η οικονομία βρίσκεται σε τραγική κατάσταση. Οι επιχειρήσεις κλείνουν η μια μετά την άλλη. Η κυβέρνηση δεν χάνει ευκαιρία να δηλώσει την αντίθεσή της σε κάθε ιδιωτική πρωτοβουλία. Το επενδυτικό κλίμα είναι απολύτως αρνητικό. Εάν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί, είναι προφανές ότι ο «κόφτης», γρήγορα ή αργά, θα ενεργοποιηθεί. Πρέπει με κάθε τρόπο αυτό να το αποφύγουμε. Ενδεχόμενες εκλογές θα επιβαρύνουν την οικονομία, ωστόσο το βάρος αυτό θα είναι μικρότερο από εκείνο της παραμονής στην εξουσία των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Νομίζω ότι η κυβέρνηση έχει την πρόθεση να εξαντλήσει τη θητεία της. Δυστυχώς έτσι θα εξαντλήσει και την Ελλάδα.

Ερ. Οι δηλώσεις Ερντογάν περί της Συνθήκης της Λωζάνης και για «τα σύνορα της καρδιάς μας», που δεν ταυτίζονται με τα φυσικά σύνορα, ενέχουν κινδύνους για τη χώρα μας;

Απ. Οι δηλώσεις Ερντογάν ενέχουν σοβαρότατο κίνδυνο για τη χώρα μας. Η οικονομική αδυναμία στην οποία έχουμε περιέλθει ενισχύει τις άνομες ορέξεις των γειτόνων μας. Δεν μπορεί να υπάρξει στρατιωτική ισχύς χωρίς ισχυρή οικονομική βάση. Επείγει λοιπόν να ανασυγκροτήσουμε την οικονομία μας, για να ενισχύσουμε καλύτερα και την εθνική μας άμυνα. Τους Τούρκους δεν πρέπει ούτε να υποτιμούμε αλλά ούτε να φοβόμαστε, υπό τον όρο βέβαια ότι είμαστε έτοιμοι να αμυνθούμε με τα όπλα μας. Μόνο με αυτά διασφαλίζεται η εθνική μας ανεξαρτησία.

Ερ. Υπάρχει κίνδυνος αναθέρμανσης του προσφυγικού; Η πορεία των σχέσεων ΕΕ-Τουρκίας επηρεάζει την προσφυγική ροή;

Απ. Το προσφυγικό μπορεί ανά πάσα στιγμή να λάβει διαστάσεις ανεξέλεγκτες για λόγους εξωτερικούς προς εμάς. Βεβαίως η σχέση ΕΕ-Τουρκίας το επηρεάζει. Αλλά πρωτίστως επείγει η ρύθμιση στη Μέση Ανατολή. Η Ευρώπη δυστυχώς αγνόησε ότι ο μόνος ουσιαστικός τρόπος αντιμετώπισης του προσφυγικού ήταν η διασφάλιση συνθηκών ειρήνης εκεί. Πρέπει αυτό επιτέλους να επιτευχθεί με δραστική παρέμβαση και της Ευρώπης, και οι πρόσφυγες να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Η Ελλάδα έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα υποδοχής νέων προσφύγων και μεταναστών. Η φέρουσα οικονομική και κοινωνική υποδομή της δεν μπορεί να αντέξει περισσότερους.

Ερ. Νομίζετε ότι μπορεί να βγει η χώρα από την κρίση, δίχως συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων;

Απ. Η συναίνεση αποτελεί βασική προϋπόθεση εξόδου της Ελλάδας από την κρίση. Η μεταστροφή του ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί προϋποθέσεις που θα μπορούσαν να τη στηρίξουν, αλλά δυστυχώς λόγοι ιδεοληπτικοί τον εμποδίζουν να προχωρήσει. Η Νέα Δημοκρατία, όταν χρειάστηκε, ακόμα και με μεγάλο πολιτικό κόστος, συναίνεσε σε ό,τι χρειάστηκε για να παραμείνει η χώρα μας στην Ευρωζώνη και την Ενωμένη Ευρώπη, παρά τα μεγάλα επιπλέον βάρη που είχε δημιουργήσει η άφρων πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ.

Ερ. Εάν κερδίσει η ΝΔ τις επόμενες εκλογές, θα μπορεί να σχηματίσει κυβέρνηση και ακολούθως να κυβερνήσει; Πρέπει να κάνει διεύρυνση ο Κυριάκος Μητσοτάκης με επώνυμα στελέχη από όμορους χώρους; Συμφωνείται με τη φιλελεύθερη στροφή του Κυριάκου Μητσοτάκη ή απομακρύνεται έτσι η ΝΔ από την «κοινωνική ή λαϊκή δεξιά»;

Απ. Η Νέα Δημοκρατία, για να νικήσει στις εκλογές, πρέπει να λειτουργήσει πολυσυλλεκτικά, από το άκρο της δημοκρατικής Δεξιάς έως τις παρυφές της Κεντροαριστεράς. Μετά, ανεξάρτητα από το αν επιτύχει την αυτοδυναμία, θα επιδιώξει τη μέγιστη δυνατή συνεργασία με όμορους χώρους. Είναι έτοιμη να κυβερνήσει με συγκεκριμένες προτάσεις, ακολουθώντας συγκεκριμένο οδικό χάρτη, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρός της στην τελευταία έκθεση της Θεσσαλονίκης. Η πολιτική μας αποσκοπεί στην απελευθέρωση των παραγωγικών δυνάμεων που μπορούν να δημιουργήσουν γρήγορα νέο πλούτο για τη χώρα. Ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και των επενδύσεων είναι απαραίτητες. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται έλλογη μείωση των φόρων, καθώς και ταχέως σημαντικές μεταρρυθμίσεις για την ελάφρυνση της γραφειοκρατίας. Η ανάπτυξη θα γίνει με πλήρη στήριξη κατά προτεραιότητα των οικονομικά και κοινωνικά ασθενεστέρων. Η Νέα Δημοκρατία συνδυάζει με τον πιο ισορροπημένο τρόπο τον φιλελευθερισμό και τον κοινωνικό ριζοσπαστισμό, στη συνέχεια της παράδοσης των μεγάλων Εθναρχών, του Ελευθερίου Βενιζέλου και του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.