ΥΓΕΙΑ

Δείτε γιατί

Αν χρησιμοποιείτε αλουμινόχαρτο στο μαγείρεμα σταματήστε αμέσως!

Πολλές φορές, κατά την ετοιμασία ενός γεύματος, τυλίγουμε φαγητά μέσα σε αλουμινόχαρτο για να ψηθούν. Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ένα μέρος αυτού του όχι και τόσο υγιεινού περιτυλίγματος θα καταλήξει μέσα στο γεύμα μας, όπως προειδοποιεί σε πρόσφατο άρθρο της η δρ Ghada Bassioni, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Χημείας, στο πανεπιστήμιο Ain Shams του Καΐρου.
alouminoxarto

Το ανθρώπινο σώμα έχει την ικανότητα να αποβάλλει με ευκολία μικρές ποσότητες αλουμινίου, επομένως η έκθεσή τους σε μικρές ποσότητες δεν αποτελεί πρόβλημα. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) έχει ορίσει ως ασφαλή ημερήσια πρόσληψη τα 40mg ανά kg σωματικού βάρους. Π.χ. για ένα άτομο που ζυγίζει 60 kg η επιτρεπόμενη ημερήσια πρόσληψη αλουμινίου είναι 2400 mg.

Όμως, οι περισσότεροι άνθρωποι προσλαμβάνουν καθημερινά πολύ μεγαλύτερη ποσότητα αλουμινίου από αυτή. Αρκεί να λάβουμε υπόψη ότι αλουμίνιο υπάρχει στο καλαμπόκι, στο κίτρινο τυρί, στο αλάτι, σε διάφορα βότανα, μπαχαρικά και τσάγια. Επιπλέον, χρησιμοποιείται σε διάφορα μαγειρικά σκεύη και φάρμακα, ενώ το θειικό αλουμίνιο χρησιμοποιείται ως αντιπηκτικό κατά τη διαδικασία καθαρισμού του πόσιμου νερού.

Τα τελευταία χρόνια, οι επιστήμονες διερευνούν τους πιθανούς κινδύνους που μπορεί να προκαλεί στον άνθρωπο η υπερβολική έκθεση στο αλουμίνιο. Για παράδειγμα, υψηλές συγκεντρώσεις αλουμινίου έχουν εντοπιστεί στον εγκεφαλικό ιστό ασθενών με νόσο του Αλτσχάιμερ. Επίσης, έρευνες έχουν δείξει ότι η υψηλή πρόσληψη αλουμινίου μπορεί να είναι επιβλαβής για άτομα με παθήσεις των οστών ή νεφρική δυσλειτουργία και ότι σχετίζεται με μειωμένη ανάπτυξη των εγκεφαλικών κυττάρων.

Λαμβάνοντας υπόψη όλους αυτούς τους κινδύνους είναι σημαντικό να προσέχουμε τις πιθανές διαρροές αλουμινίου στο φαγητό μας, όταν μαγειρεύουμε. Οι κατσαρόλες και άλλα μαγειρικά σκεύη συνήθως οξειδώνονται, παρέχοντας ένα αδρανές στρώμα που εμποδίζει το αλουμίνιο από το διαρρέει στο φαγητό μας. Το πρόβλημα, όμως, δημιουργείται όταν τρίβουμε τα σκεύη κατά το μαγείρεμα ή το καθάρισμα και το στρώμα αυτό φθείρεται, με αποτέλεσμα να διεισδύει το αλουμίνιο στο φαγητό.

Αυτό όμως λύνεται εύκολα. Όταν αγοράζετε καινούργια σκεύη, βράστε μέσα νερό πολλές φορές, μέχρι η βάση να αποκτήσει ματ χρώμα, που σημαίνει ότι δημιουργείται φυσική οξείδωση, που εμποδίζει τη διαρροή αλουμινίου. Μπορεί η μεταλλική και γυαλιστερή όψη να είναι πιο όμορφη, όμως η ματ βάση είναι καλύτερη για την υγεία μας.

Το να μαγειρεύουμε σε αλουμινόχαρτο, όμως, είναι μια άλλη ιστορία και εκεί το πρόβλημα δεν λύνεται το ίδιο εύκολα.

Όπως διαπίστωση μέσα από την έρευνά της η δρ Bassioni, η εισροή αλουμινίου στο φαγητό κατά το μαγείρεμα φαγητού που είναι τυλιγμένου σε αλουμινόχαρτο, είναι πολύ πιο πάνω από το επιτρεπόμενο όριο που έχει θέσει ο WHO.

Μάλιστα, οι πιθανότητες να διαρρεύσει στο φαγητό είναι πολύ μεγαλύτερες όταν πρόκειται για όξινα και υγρά διαλύματα, όπως το λεμόνι και ο χυμός ντομάτας, σε σχέση με τα διαλύματα που περιέχουν αλκοόλ ή αλάτι. Τα επίπεδα διαρροής αυξάνονται ακόμη περισσότερο, όταν το φαγητό περιέχει μπαχαρικά. Οτιδήποτε όξινο πυροδοτεί μια ιδιαίτερα επιθετική διαδικασία, που διαλύει τα στρώματα του αλουμινίου μέσα στο φαγητό.

Με λίγα λόγια, η έρευνα της δρ Bassioni εισηγείται ότι το αλουμινόχαρτο δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για το μαγείρεμα τροφών και συνιστά την αντικατάστασή του με γυάλινα ή πορσελάνινα σκεύη.

Όσον αφορά στα κρύα φαγητά, είναι ασφαλές να τυλίγονται με αλουμινόχαρτο, όχι όμως για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Πηγή: usay.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.