AUTO - MOTO

First Drive : Opel Mokka X

opel_mokka_x_first_drive

Το Opel Mokka ξεκίνησε να διατίθεται το 2012 και σύμφωνα με την γερμανική φίρμα έχει καταφέρει να δεχθεί περισσότερες από 600.000 παραγγελίες. Εν έτη 2016 το B-segment SUV δέχθηκε μία σειρά από επεμβάσεις με στόχο να συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία τις οποίες και διαπιστώσαμε στην πολύ καλά οργανωμένη παρουσίαση που ετοίμασε η Opel σε διαδρομές της Πελοποννήσου που έφταναν μέχρι την μαγευτική Μονεμβασιά.

Η εμφανέστερη προσθήκη έχει να κάνει με το γράμμα “X” στην ονομασία καθώς πλέον έχουμε το Opel Mokka X. Το εν λόγω γράμμα θα συνοδεύει όλα τα crossover και τα SUV της φίρμας από εδώ και στο εξής. Ήδη έγινε γνωστό και το Opel CrossLand X. Εκτός βεβαίως του ονόματος έχουμε διαφοροποιημένο εμπρόσθιο τμήμα με νέο προφυλακτήρα, μάσκα και φωτιστικά σώματα. Τα τελευταία βεβαίως σε αρκετές εκδόσεις ενσωματώνουν την τεχνολογία Adaptive Forward Lighting με πλήρη λειτουργικότητα LED η οποία προσαρμόζει αυτόματα τις λειτουργίες φωτισμού των προβολέων στην οδηγική κατάσταση, ώστε πάντα να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση φωτισμού κάνοντας τη νυχτερινή οδήγηση πιο ευχάριστη και ασφαλέστερη. Οι προσθήκες περιλαμβάνουν ακόμα το πορτοκαλί χρώμα Amber Orange και το κόκκινο Αbsolute Red ενώ ο πελάτης μπορεί να επιλέξει και το αισθητικό πακέτο OPC Line Sport Pack.

opel_mokka_x_first_drive-13

Στο εσωτερικό του Opel Mokka X έχουμε ένα σημαντικά διαφοροποιημένο ταμπλό με αρκετά στοιχεία από το προσφάτως λανσαρισμένο Opel Astra. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε μία λιγότερο φορτωμένη και πολύ πιο λειτουργική κεντρική κονσόλα όπου στο πάνω της τμήμα δεσπόζει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας με τις 7 ή τις 8 ίντες (ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού). Όμορφα τα όργανα του πίνακα οργάνων και η οθόνη πληροφοριών ανάμεσά τους. Ποιοτικά έχουμε αναμφίβολα ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, αναμενόμενο για μοντέλο της Opel. Εργονομικά πλέον δεν υπάρχουν ατέλειες και δυσκολίες ενώ οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, ποτήρια, μπουκάλια κτλ είναι οι αναμενόμενες.

Στο κομμάτι των κινητήρων του Opel Mokka X έχουμε από δύο επιλογές ιπποδύναμης ανά καύσιμο. Στη βενζίνη υπάρχει ο γνωστός 1.4 σε έκδοση με 140ps καθώς και ο καινούργιος 1.4 με ισχύ 152ps. Προσέξτε, δεν πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα με διαφορετική χαρτογράφηση καθώς έχει άλλη χωρητικότητα, διάμετρο/διατομή αλλά και λόγο συμπίεσης. Για αυτόν το λόγο η Opel επέλεξε, τουλάχιστον στην ελληνική αγορά, να τον προσφέρει αποκλειστικά σε έκδοση με το καινούργιο αυτόματο κιβώτιο, 4κίνηση και στην πλουσιότερη έκδοση Innovation που τιμάται 28.100€. Στο πετρέλαιο συναντούμε τον 1.6 CDTi που τοποθετήθηκε στο Mokka πριν από περίπου 1,5 χρόνο σε δύο εκδόσεις με 110ps και 136ps. Ανάλογα τον κινητήρα και την ιπποδύναμη υπάρχουν συνδυασμοί με σύστημα αυτόματης 4κίνησης που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα και αυτόματο κιβώτιο εκτός του κλασικού μηχανικού 6τάχυτου.

opel_mokka_x_first_drive-3

Πέραν αυτών το Opel Mokka X έχει πλουσιότερο εξοπλισμό όπου μεταξύ πολλών ξεχωρίζουμε τα συστήματα ψυχαγαγίας R 4.0 IntelliLink και Navi 900 IntelliLink2 καθώς και το βελτιωμένο σύστημα Opel Eye με περισσότερες λειτουργίες όπως High Beam Assist, Traffic Sign Assist, Lane Departure Warning, Following Distance Indication και Forward Collision Alert.

Αναμφίβολα όμως τη διαφορά κάνει το σύστημα Opel OnStar το οποίο βοηθά τον οδηγό στην καθημερινότητά του και συμβάλει τα μέγιστα στην ασφάλειά του. Το σύστημα περιλαμβάνει τρία μπουτόν στην πλαφονιέρα μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να καλέσει δωρεάν και χωρίς χρέωση για τα πρώτα πέντε χρόνια ελληνόφωνα εκπρόσωπο της Opel στην Αγγλία - μέσω κάρτας SIM που υπάρχει ενσωματωμένη στο αυτοκίνητο - και να ζητήσει πληροφορίες για το όχημα όπως κατάσταση λαδιού ή πίεση ελαστικών, να δει τα διαστήματα service του ή ακόμα και να ζητήσει να γίνει αυτόματα φόρτωση της διαδρομής μέχρι τον προορισμό του στο GPS. Το δοκιμάσαμε και ήταν εύκολο και πολύ ευχάριστο.

Επίσης το σύστημα Opel OnStar περιλαμβάνει το κουμπί SOS το οποίο μπορεί να πατήσει ο οδηγός μετά από κάποιο ατύχημα δίνοντας αμέσως το στίγμα και τη θέση του αυτοκινήτου. Αν μάλιστα υπάρξει ενεργοποίηση των αερόσακων το σύστημα δίνει μόνο του ενημέρωση στις αρχές ώστε να ξεκινήσουν οι απαραίτητες διαδικασίες για παροχή βοήθειας. Μάλιστα με το σύστημα εντοπισμού θέσης που υπάρχει στο αυτοκίνητο μπορείτε εύκολα να εντοπίσετε το Opel Mokka X σας στην περίπτωση που σας το έχουν κλέψει αρκεί βεβαίως να έχει γίνει και η ανάλογη καταγγελία στην αστυνομία.

Σε αυτές τις δύο ημέρες της παρουσίασης είχα τη δυνατότητα για δοκιμή τον κινητήρα βενζίνης με τους 140ps σε έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς καθώς και τον ισχυρό πετρελαιοκινητήρα των 136ps με 4κίνηση. Συνολικά το Opel Mokka X είναι ένα πολύ ευκολοδήγητο αυτοκίνητο. Καλή περιμετρική ορατότητα, σχετικά ψηλή θέση οδήγησης και εύκολη πρόσβαση στα χειριστήρια είναι τα βασικά. Τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων δεν προσφέρουν κάποια ιδιαίτερη αίσθηση ωστόσο το τιμόνι είναι άμεσο στις εντολές σου. Η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση χωρίς όμως να ενοχλεί και να κουράζει τους επιβάτες. Παράλληλα ελέγχει πολύ ικανοποιητικά το αμάξωμα χωρίς αισθητές για SUV κλίσεις και απρόβλεπτες αντιδράσεις ακόμα και κάτω από καθεστώς πίεσης. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι υπάρχουν αλλά γίνονται αισθητοί σε ταχύτητες άνω των ορίων των αυτοκινητοδρόμων. Σε ότι αφορά την εκτός δρόμου χρήση οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής καθώς και η περιορισμένη απόσταση από το έδαφος το κατατάσσουν στις τελευταίες θέσεις της κατηγορίας.

opel_mokka_x_first_drive-6

Σε ότι αφορά τα μοτέρ ο 1.4 παρά τους 140ps και τα 20.3kg.m δυσκολεύεται να κινήσει σβέλτα τα 1394kg του αμαξώματος (0-100km/h σε 9.9sec), έτσι πρέπει να πιέζεις κινητήρα και να κινείσαι με χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο. Αποτέλεσμα βεβαίως είναι και η τσιμπημένη κατανάλωση η οποία για εμάς κυμάνθηκε κοντά στα 8-9lt/100km. Σαφώς βελτιωμένη ήταν η εικόνα με τον 1.6 CDTi Diesel των 136ps ιδίως στον τομέα της κατανάλωσης όπου είχαμε έως και 2lt/100km λιγότερα ενώ καλύτερες - χωρίς πάλι να εντυπωσιάζουν - ήταν και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

Συνολικά το Opel Mokka X είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο πακέτο. Προσφέρει αρκετά καλούς χώρους σε ένα μαζεμένο από πλευράς διαστάσεων σύνολο, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας καθώς και αρκετούς συνδυασμούς κινητήρων, κιβωτίων και μετάδοσης. Όλα αυτά ωστόσο θα τα διαπιστώσουμε σύντομα και ακόμα καλύτερα όταν θα έχουμε το Opel Mokka X για αναλυτική δοκιμή στο High Octane. Μείνετε συντονισμένοι.

Φωτογραφίες & Βίντεο : Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.