• Aνεστάλη η απεργία της ΠΝΟ

ΕΛΛΑΔΑ

Ουρές έξω από τα καταστήματα σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Χανιά και Λαμία

Black Friday: Χαμός με το που άνοιξαν οι πόρτες των καταστημάτων

blackfridaygreece

Ήδη η τρέλα έχει κάνει εμφανή τα σημάδια της στην Αθήνα, καθώς σε γνωστό κατάστημα με ηλεκτρονικά είδη και βιβλία στην πλατεία Συντάγματος, μια ώρα πριν το κανονικό άνοιγμα στις 8, είχε σχηματιστεί ουρά 100 μέτρων.

Από τα ξημερώματα στην ουρά για τη Black Friday - «Αμερικανιές», λέει ο ΣΥΡΙΖΑ
Οι πρώτοι, δε, στην ουρά είχαν πάει εκεί, όπως είπαν στο protothema.gr, από τις 5:45 προκειμένου να είναι αυτοί που θα κάνουν «ποδαρικό».

Ουρές και στα ταμεία στον Πειραιά

Αντίστοιχη εικόνα και στη Θεσσαλονίκη με δεκάδες - κυρίως νεαρούς σε ηλικία - καταναλωτές να σχηματίζουν ουρά έξω από κατάστημα.Η ''Black Friday'' ξεκίνησε για τα καλά και στη Θεσσαλονίκη.

Εκατοντάδες άτομα, κατά τη συντριπτική πλειονότητα ανήλικοι συγκεντρώθηκαν - κάποιοι ακόμη και από τις 5 π.μ.- έξω από γνωστό πολυκατάστημα τεχνολογίας και ψυχαγωγίας στην οδό Τσιμισκή, προκειμένου να είναι από τους πρώτους που θα κάνουν τις αγορές τους, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές και εκπτωτικές προσφορές της τάξεως του 30-40%.

Ουρές πολιτών έχουν σχηματιστεί από το πρωί σε καταστήματα των Χανίων, που συμμετέχουν στη Black Friday. Η μεγαλύτερη κίνηση παρατηρείται σε καταστήματα ειδών υψηλής τεχνολογίας στο κέντρο της πόλης, ενώ αρκετοί είναι οι καταναλωτές, κυρίως νεαρής ηλικίας, που σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις και σε καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών.

Η ουρά μεγάλωνε συνεχώς και από τις 8:00΄ που άνοιξαν οι πόρτες στα καταστήματα στη Λαμία. Μέχρι και αυτή την ώρα  γίνεται το αδιαχώρητο.

Και στα Χανιά, τα καταστήματα που συμμετέχουν στην εκπτωτική ημέρα άνοιξαν νωρίς το πρωί και θα κλείσουν αργά το βράδυ, ενώ την αντίθεσή του στη σημερινή ημέρα εξέφρασε με ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης.

Σήμερα λοιπόν, 25 Νοεμβρίου, πολλές αλυσίδες καταστημάτων εγκαινιάζουν την Μαύρη Παρασκευή με προσφορές, εκπτώσεις και εκδηλώσεις

Άργησε, αλλά ήρθε και στα... μέρη μας ακόμη ένας θεσμός που έχει καθιερωθεί στην Ευρώπη, αλλά ιδίως στις ΗΠΑ εδώ και χρόνια.

Ο λόγος φυσικά για την «Black Friday» ή ελληνιστί Μαύρη Παρασκευή την οποία όπως φαίνεται οι Έλληνες καταναλωτές και καταστηματάρχες καλούνται να υποδεχθούν πρώτη φορά σήμερα και να τη συνηθίσουν, καθώς ήρθε για να μείνει.

Σήμερα λοιπόν, 25 Νοεμβρίου, πολλές αλυσίδες καταστημάτων εγκαινιάζουν την Μαύρη Παρασκευή με προσφορές, εκπτώσεις και εκδηλώσεις, ώστε να μάθουν και οι τελευταίοι τι... γιορτάζουμε αυτή τη μέρα.

Όσα καταστήματα ενδιαφέρονται να... μπουν στον χορό θα πρέπει να ρίξουν αρκετά τις τιμές τους ώστε να προσελκύσουν πελάτες υιοθετώντας έναν εμπορικό θεσμό, κατά τον οποίο οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία κάθε τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου να κάνουν τα ψώνια τους πολύ φθηνότερα απ' ότι τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου.

Η πρώτη αλυσίδα που μπήκε φέτος στο χορό της Black Friday ήταν τα Public, τα οποία στην ιστοσελίδα τους μετρούν αντίστροφα.

Η GAP με μια φωτογραφία στο Facebook προανήγγειλε εκπτώσεις στα καταστήματά της, ενώ το Mc Arthur Glen θα ανοίξει τις πόρτες του για το καταναλωτικό κοινό στις οκτώ το πρωί με εκπτώσεις που θα φτάνουν το 70%.

Επίσης το River West, το Athens Metro mall και το εκπτωτικό πολυκατάστημα Factory Outlet συμμετέχουν στη Black Friday, ενώ η δανέζικη αλυσίδα με είδη σπιτιού Jysk θα έχει προσφορές 75%.

Στον εορτασμό συμμετέχουν τα καταστήματα Prince Oliver, αλλά και τα καταστήματα Media Markt που ενημέρωσαν τους πελάτες τους πως θα συμμετέχουν στη Μαύρη Παρασκευή προετοιμάζοντας το κοινό για «τιμές που τα βάφουν... μαύρα».

«Black Friday is coming... να είσαι σε φόρμα» γράφει το Πλαίσιο στη σελίδα του που ετοιμάζεται κι αυτό για τη μεγάλη μέρα των καταναλωτών.

Στη Θεσσαλονίκη η Black Friday ήρθε από την Πέμπτη και μάλιστα με τεράστιες ουρές. Σύμφωνα με το thessnews.gr, o λόγος για τις ουρές είναι η προσφορά που κάνει ένα κατάστημα στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας με είδη καλλυντικών, που κάνει δώρα και ειδικές προσφορές με την ευκαιρία τόσο της Black Friday, όσο και για την πρώτη μέρα λειτουργίας του.

Σύμφωνα με πληροφορίες δίνει ένα δωρεάν κραγιόν στις πρώτες 250 πελάτισσες που θα μπουν μέσα και θα κάνουν οποιαδήποτε αγορά. Χαρακτηριστική είναι η σκηνή όπου δίνεται το έναυσμα για να μπουν μέσα οι πελάτισσες, που θύμισε Black Friday στην Αμερική.

Σύμφωνα με καταστηματάρχη της περιοχής, η ουρά έφτασε και μέχρι την Τσιμισκή, ωστόσο μειώθηκε στη συνέχεια αφού πολλές νεαρές γυναίκες που περίμεναν αποχώρησαν λόγω της μεγάλης αναμονής.
Τι είναι η Black Friday;

Γιορτάζεται παραδοσιακά την επόμενη της ημέρας των Ευχαριστιών (Thanksgiving), την Παρασκευή δηλαδή μετά την 4η Πέμπτη κάθε Νοεμβρίου, αποτελώντας αφορμή για τρελές προσφορές στα καταστήματα και σηματοδοτώντας την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Ξεκίνησε ως θεσμός από την Αμερική και σύντομα επεκτάθηκε.

Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ. Πώς προέκυψε η Μαύρη Παρασκευή; Στις αρχές της δεκαετίας του '60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.

Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ ου και η ονομασία Black Friday. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή ο όρος Black Friday χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, προκειμένου να περιγράψουν τη φριχτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Από το 2008 η Black Friday ξεκίνησε και στον Καναδά, προκειμένου να μην ταξιδεύουν οι Καναδοί καταναλωτές στις ΗΠΑ για να ψωνίζουν, ενώ πρόσφατα, μόλις το 2013, η μόδα επεκτάθηκε και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Black Friday πραγματοποιείται, επίσης, στο Μεξικό, στη Ρουμανία, στην Ινδία, στη Γαλλία, ενώ σε κάποιες χώρες πραγματοποιείται μόνο από ηλεκτρονικά καταστήματα.
Πέντε κόλπα που χρησιμοποιούν τα καταστήματα για να σε... «ξεπαραδιάσουν»

Μπορεί η Black Friday να είναι σχετικά καινούργιο φαινόμενο στη χώρα μας, όμως είναι σίγουρο πως οι Έλληνες έμποροι έχουν «μελετήσει» ήδη τις συμπεριφορές και τα κόλπα που χρησιμοποιούν χρόνια τώρα οι Αμερικάνοι και Βρετανοί συνάδελφοί τους, για να... ξεπαραδιάζουν τους καταναλωτές.

Το φαινόμενο των παραπλανητικών εκπτώσεων είναι ήδη γνωστό και στη χώρα μας, με πολλά εμπορικά καταστήματα να παρουσιάζουν ως «παλιά τιμή» όχι την αμέσως προηγούμενη από την έκπτωση, αλλά ακόμα και την αρχική τιμή του προϊόντος, προκειμένου να πείσουν τον πελάτη ότι έτσι κερδίζει περισσότερα. Σύμφωνα με την Independent, σχεδόν οι μισές προσφορές που κάνουν την εμφάνισή τους κάθε Black Friday στη Βρετανία, ειδικά στα ηλεκτρικά είδη, είναι παραπλανητικές, με τις τιμές των προϊόντων να διαφέρουν ελάχιστα - ή και καθόλου - από εκείνες της αμέσως προηγούμενης ημέρας.

Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα «κόλπα» που έχουν αναπτύξει με τα χρόνια οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες προκειμένου να πείσουν τους καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα απ' όσα έχουν σκοπό, και αυτά είναι πολύ πιο... ύπουλα από τις παραπλανητικές εκπτώσεις.

Δείτε παρακάτω τα πιο συνηθισμένα «τρικ» των εταιρειών την Black Friday:

1. Σε πείθουν με κάθε μέσο να περάσεις την πόρτα του καταστήματος

Στη Μεγάλη Βρετανία, αρκετά καταστήματα ανοίγουν από τα μεσάνυχτα της προηγούμενες μέρας, διαφημίζοντας «συγκλονιστικές προσφορές». Ακούγοντας για μια τηλεόραση που πωλείται προς 140 λίρες (160 ευρώ), ο καταναλωτής θα τρέξει στο κατάστημα, για να διαπιστώσει τελικά πως πρόκειται για ένα προϊόν της φίρμας Polaroid, μιας εταιρείας που σίγουρα δεν φημίζεται για τις τηλεοράσεις της. Ωστόσο ο στόχος έχει επιτευχθεί: ο πελάτης βρίσκεται ήδη στο κατάστημα και δύσκολα θα φύγει χωρίς να ψωνίσει κάτι άλλο.

2. Προσπαθούν να σε κρατήσουν περισσότερη ώρα μέσα στο κατάστημα

Δεν είναι λίγα τα πολυκαταστήματα που συνδυάζουν την συγκεκριμένη μέρα τις εκπτώσεις στα προϊόντα τους με προσφορές στις καφετέριες ή τα εστιατόρια που περιλαμβάνονται στις εγκαταστάσεις τους. Κάποια μαγαζιά στη Βρετανία επιτρέπουν μάλιστα στους πελάτες να πληρώσουν για τις αγορές τους μέσω κινητού από το τραπεζάκι που απολαμβάνουν τον latte τους, αντί να περιμένουν με τις ώρες στο ταμείο.

3. Εστιάζουν πλέον στους καταναλωτές με περιορισμένο χρόνο

Το μεγαλύτερο κομμάτι της «πίτας» λαμβάνουν εδώ, όπως είναι φυσικό, οι ιστότοποι online αγορών, που την συγκεκριμένη μέρα υπόσχονται δωρεάν μεταφορικά και άλλες διευκολύνσεις στους καταναλωτές με φορτωμένο πρόγραμμα, προκειμένου να τους πείσουν να πατήσουν το μαγικό κουμπί «Προσθήκη στο καλάθι».

4. Κάνουν στοχευμένες προσφορές

Εκτός από τους καταναλωτές με περιορισμένο χρόνο υπάρχουν και εκείνοι που απλώς βαριούνται το ψάξιμο και δεν θέλουν να «βομβαρδιστούν» με προσφορές για τηλεοράσεις, κάμερες, συσκευές κουζίνας και λοιπά, όταν το μόνο που θέλουν είναι ένα καινούργιο κινητό. Οι προσφορές τύπου «70% έκπτωση σε όλα μας τα είδη» είναι ξεπερασμένες και δεν πείθουν κανένα, αναφέρει η Independent, συμπληρώνοντας ότι το μάρκετινγκ εστιάζει πλέον στα smartphones.
5. Αν όλα τα άλλα αποτύχουν...

Υπάρχουν και κάποιες παραδοσιακές μέθοδοι που δεν παλιώνουν ποτέ όταν ένας έμπορος θέλει να δελεάσει τον πελάτη, αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν από... σοκολατάκια στο ταμείο, μέχρι την κλασική προσφορά «στα δύο προϊόντα το ένα δώρο». Ωστόσο κάποια βρετανικά καταστήματα δοκιμάζουν και πιο πρωτότυπα «δολώματα» τα τελευταία χρόνια, μεταξύ των οποίων και η προσφορά φρεσκοψημένου ψωμιού από διπλανούς φούρνους!

Black Friday και στον Πειραιά!

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς θεωρεί πως «θα δοθεί μια μικρή ανάσα στην αγορά και μια ευκαιρία στους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές».

Ωστόσο οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων που θα θελήσουν να συμμετάσχουν σε αυτό το θεσμό -αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς - θα πρέπει να γνωρίζουν τις εξής παραμέτρους:

- η ποσότητα των προσφερόμενων ειδών δεν μπορεί να υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.
- θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα.
- οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Στόχος αυτής της ημέρας προσφορών, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση, είναι η αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης ενόψει Χριστουγέννων, στην ήδη ταλαιπωρημένη αγορά, αλλά και να ωφεληθούν οι καταναλωτές με προσφορές λίγες μόλις ημέρες μετά το δεκαήμερο εκπτώσεων του Νοεμβρίου.

Πηγή : protothema.gr, lamiareport.gr

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. freeman 13:01 25/11/2016

    ΌΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ (μαθημένα από το πρίν το 2009 πάρτι) υπερκαταναλωτικά ΣΟΥΡΓΕΛΑ-πολίτες , ΠΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΧΑΙ ΤΕΚ ΗΛΕΚΡΟΝΙΚΟ-ΜΑΓΑΖΑ, αν τα ρωτήσεις , θα δηλώσουν φανατικά ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΜΈΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ και θα ψηφίζουν ψεκασμένα δραχμολάγνα κόμματα !

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.