ΕΛΛΑΔΑ

Το "Business Plan" του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης

Τους τρεις πυλώνες που διαρθρώνουν τους βασικούς άξονες του business plan του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης ( Ο.Λ.Α.), καθώς και τα προσδοκώμενα οικονομικά οφέλη, παρουσίασε στο «Νομαρχείο» της πρωτεύουσας του Έβρου, ο Σταμάτης Ανδριανόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας που εκπόνησε τον επιχειρηματικό σχεδιασμό.

Εμπορευματικά και logistics

Ο πρώτος πυλώνας και το ισχυρό χαρτί του Ο.Λ.Α., σύμφωνα με τον κ. Ανδριανόπουλο, που ήδη έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών. Αφενός γιατί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ο σιδηροδρομικός άξονας δίνει τη δυνατότητα παράκαμψης του διάπλου του Βοσπόρου και ως εκ τούτου τη μεταφορά φορτίων σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα και με αισθητά χαμηλότερο κόστος, αφετέρου γιατί υπάρχει προβλήτα «μοναδική αυτού του μεγέθους έτοιμη στην Ελλάδα», Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) καθώς και έτοιμη ζώνη logistics δεδομένης της ύπαρξης έκτασης περίπου 160 στρεμμάτων για την ανέγερση εγκαταστάσεων φύλαξης και διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων πλησίον του λιμένα.

Η ανάγκη περαιτέρω ανάπτυξης των σιδηροδρομικών υποδομών είναι το μειονέκτημα που καλείται να αντιμετωπίσει ο Ο.Λ.Α., σημειώνει ο κ. Ανδριανόπουλος ο οποίος διευκρίνισε πως στόχευση δεν είναι το ευρωπαϊκό φορτίο «Η ζώνη επιρροής μας είναι η Βουλγαρία, η Ρουμανία, και μετά η Ρωσία και το μεσογειακό τουρκικό φορτίο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τουριστικά-Γιώτινγκ (Yachting)- Κρουαζιέρα

«Η κρουαζιέρα δεν έχει μέλλον στην Αλεξανδρούπολη», εκτιμά ο κ. Ανδριανόπουλος, ο οποίος μέσω του business plan εστιάζει, στην κατασκευή μαρίνας ελλιμενισμού γιώτ και περιοχής αναψυχής στον χώρο που σήμερα λειτουργεί το λούνα πάρκ της πόλης. «Σήμερα υπάρχουν στην Ελλάδα 17.700 ελληνικά σκάφη αναψυχής, εκ των οποίων τα 680 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και 8.900 επίσημες μαρίνες», ανέφερε συμπληρώνοντας πως «το γιώτινγκ πάσχει στη βόρεια Ελλάδα όπου δεν υπάρχουν μεγάλες μαρίνες». Συγκεκριμένα, υπάρχουν μόνο τέσσερις εκ των οποίων οι δύο ξενοδοχειακές και ως εκ τούτου όχι ελλιμενισμού αλλά άλλης φιλοσοφίας, ανέφερε. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τον κ. Ανδριανόπουλο έχει ήδη εκδηλωθεί στον ΟΛΑ, μεγάλο ενδιαφέρον για θέσεις ελλιμενισμού από την Κωνσταντινούπολη, όπου «τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής ανέρχονται σε 5.279».

Επιβατική κίνηση

«Δεν περιμένουμε κάτι μεγάλο από την επιβατική κίνηση του λιμανιού, με τους διακινούμενους επιβάτες να ανέρχονται για το 2015 στους 141.000 παρουσιάζοντας ανοδική τάση», σημειώνει ο κ. Ανδριανόπουλος, εκτιμώντας πως τα προσδοκώμενα οφέλη δεν είναι πολλά ακόμη κι αν (εκτός από τη μόνιμη σύνδεση Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης) επεκταθούν τα δρομολόγια και σε άλλους προορισμούς, ενώ θεωρεί σημαντική τη δημιουργία υδατοδρομίου.

Σημειώνεται πως στη συγκεκριμένη εκδήλωση με τίτλο «Το μέλλον του λιμανιού», δεν κατέστη εφικτή η παρουσία του γ.γ. Λιμενικής Πολιτικής, Χρήστου Λαμπρίδη, ο οποίος μετέβη στην Κω επικεφαλής κλιμακίου της Γ.Γ. Λιμένων, λόγω του καταστροφικού σεισμού των 6,6 ρίχτερ. Ωστόσο ο πρόεδρος του Ο.Λ.Α. Χρήστος Δούκας ανέγνωσε μήνυμα του κ. Λαμπρίδη στο οποίο επαναλαμβάνει «την εκφρασμένη υποστήριξή μας προς τον Ο.Λ.Α. και τη συνεργασία με τη διοίκηση του Οργανισμού για την επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων και δυνατοτήτων του λιμένα». Υπογραμμίζει επίσης πως η παραχώρηση δραστηριοτήτων και όχι η πώληση είναι η νέα πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση για την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας. «Μετά την ιδιωτικοποίηση των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης με τη μέθοδο της πώλησης μετοχών, το ΚΥΣΟΙΠ έχει ήδη αποφασίσει ότι στο εξής η αξιοποίηση των λοιπών Οργανισμών Λιμένων θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης δικαιωμάτων εκμετάλλευσης συγκεκριμένων ή και συνδυασμένων λιμενικών δραστηριοτήτων ή υπηρεσιών». Διαβεβαιώνει πως η Γ.Γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων «θα είναι αρωγός σ' αυτή την προσπάθεια» και υπογραμμίζει πως «η Γ.Γ. έχει ξεκινήσει τη διαμόρφωση εθνικής λιμενικής στρατηγικής προκειμένου να θέσει τους στρατηγικούς στόχους και να εισηγηθεί τις εθνικές αλλαγές και τη διαβούλευση για τη λιμενική διακυβέρνηση προκειμένου να δημιουργηθούν αποτελεσματικοί φορείς ικανοί ν' ανταποκριθούν στις προκλήσεις και το διεθνή ανταγωνισμό».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ο.Λ.Α. Χρήστος Δούκας τόνισε πως «υπάρχει συγκεκριμένο πολιτικό σχέδιο, εθνική στρατηγική που αφορά όλα τα περιφερειακά λιμάνια, που είναι Οργανισμοί Λιμένος, δηλαδή Ανώνυμες Εταιρίες. Τώρα έχουμε τη στρατηγική που χρειαζόμαστε. Χρειαζόμαστε business plan, να καθορίσει δηλαδή κάθε λιμάνι για τον εαυτό του τα δυνατά και αδύνατα σημεία του, να οριοθετήσει τα όρια προς τα πάνω και προς τα κάτω, να δει ποια διαδικασία είναι κυριολεκτικά πιο επωφελής, οικονομικά, επιχειρηματικά, περιβαλλοντικά. Αυτό το σχέδιο πρέπει να κατατεθεί και να είναι και "όπλο" και της κοινωνίας συλλογικά, δεν αφορά μόνο τον Ο.Λ.Α., αφορά τη σύνδεση του Ο.Λ.Α. με ότι μπορεί να σημαίνει τοπική κοινωνία».

Όσον αφορά στην επόμενη συνάντηση, αυτή θα γίνει σύμφωνα με τον κ. Δούκα, σε περίπου 15 ημέρες στην Αλεξανδρούπολη, παρουσία και του κ. Λαμπρίδη. Τότε θα παρουσιαστεί και το ολοκληρωμένο πλέον business plan, η εφαρμογή του οποίου, θα ξεκινήσει άμεσα, καθώς σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ο.Λ.Α., αυτή είναι η βούληση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα.

Στην εκδήλωση παρουσίασης-διαβούλευσης με τους τοπικούς φορείς και την κοινωνία της Αλεξανδρούπολης, του business plan του Ο.Λ.Α. παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων ο αντιπεριφερειάρχης Δημήτρης Πέτροβιτς, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Βαγγέλης Λαμπάκης, η γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Έβρου, Ειρήνη Αλεξά, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, Χρήστος Ηλιάδης και ο πρόεδρος του ΕπιΕπιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης.

πηγή: ΑΜΕ-ΜΠΕ

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.