ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέες δικαιολογίες

Κουρουμπλής: Ζητήσαμε βοήθεια την Τρίτη - Την Κυριακή το μαζούτ ήταν στη Σαλαμίνα

kouroublis

Νέες εξηγήσεις επιχείρησε να δώσει σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, όσον αφορά τις δηλώσεις της εκπρόσωπου Τύπου του EMSA, ότι «ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ναυτικής Ασφάλειας διαθέτει για τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης 16 πλοία stand by και διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος».

Ο υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, προσπάθησε να δικαιολογήσει την αργοπορία στην υποβολή του αιτήματος, λέγοντας ότι κάναμε το αίτημα στις 12 Σεπτεμβρίου (την Τρίτη) γιατί τότε φάνηκε ο μέγεθος της πετρελαιοκηλίδας.
Ο Παναγιώτης Κουρουμπλής ανέφερε ότι το πλοίο του EMSA που ήταν στην Ελλάδα, ήταν σε αποστολή ως την Τρίτη, άρα δεν μπορούσε να έρθει και αυτό τους το είπε ο Οργανισμός. Μετά είπε, «το πιο κοντινό στην Ελλάδα πλοίο του EMSA ήταν στη Μάλτα», το πλοίο κινείται με δέκα κόμβους, άρα «θέλει 3,5 μέρες για να έρθει από τη Μάλτα, δεν είναι αεροπλάνο, θέλει 3,5 μέρες» και διαβεβαίωσε για μια ακόμη φορά ότι «κάναμε το καλύτερο δυνατό και σε ότι αφορά το θέμα της EMSA».

Ο κ. Κουρουμπλής συμπλήρωσε ότι «την Τρίτη είχαμε την πρώτη κηλίδα να φαίνεται ότι πάει στον Πειραιά, να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, δεν φαινόταν την Κυριακή τέτοιο πράγμα, δεν φαινότανε», επιχειρώντας να εξηγήσει την κυβερνητική ολιγωρία των πρώτων ημερών και την καταστροφική επέκταση της ρύπανσης σε όλο τον Σαρωνικό από την πετρελαιοκηλίδα του δεξαμενόπλοιου.

Επίσης, ο υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε ότι «πρώτη ατυχία για όλους μας ότι έγινε νύχτα» το ατύχημα με το δεξαμενόπλοιο.

Σχετικά με το πότε θα πάει άλλο πλοίο για την απάντληση των πετρελαιοειδών από το «Αγία Ζώνη ΙΙ» στη θέση του «Lassea», ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι «μου έχουν δεσμευτεί για σήμερα ότι θα πάει άλλο πλοίο, δεν έχω καμία εμπλοκή στην επιλογή του (νέου) πλοίου».

Όσον αφορά τις κατηγορίες των δημάρχων ότι δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως, ο κ. Κουρουμπλής είπε: «Να δεχτούμε πως αργήσαμε. Αν είχαν ενημερωθεί πιο νωρίτερα, τί θα έκαναν; Το θεσμικό πλαίσιο δεν τους δίνει αρμοδιότητα να επέμβουν».

Επίσης, ο υπουργός Ναυτιλίας πρόσθεσε ότι η αρμοδιότητα για την απορρύπανση έχει ανατεθεί με νόμο σε ιδιωτικές εταιρείες από το 1988, ότι το λιμενικό έχει την εποπτεία σε αυτές τις εταιρείες, καθώς και τη συνολική ευθύνη για την υλοποίηση του σχεδίου.

Τέλος, σε ερώτηση για το τι έκανε στο Λονδίνο την ώρα που έγινε το περιστατικό με το «Αγία Ζώνη ΙΙ», απάντησε ότι είχε συναντήσεις με ναυτιλιακές εταιρείες που σκοπεύουν να αλλάξουν έδρα, λόγω του Brexit.

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. dimitris 15:15 21/09/2017

    Πόσο θλίψη μού προκαλεί ο Κουρουπλης και όλοι οι Κουρουπληδες πριν απο το Κουρουπλη.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.