ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύο μέρες πριν το σχεδιασμό του ΟΑΣΑ για σταδιακό κλείσιμο των πυλών

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Απειλούν να σηκώσουν τις μπάρες οι εργαζόμενοι

Αποφασισμένοι να σηκώσουν τις μπάρες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όποιο σταθμό δεν πληροί τους κανόνες ασφαλείας για τους επιβάτες, εμφανίζονται οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, δύο μέρες πριν το σχεδιασμό του ΟΑΣΑ για σταδιακό κλείσιμο των πυλών.
metro-mesa-mazikis-metaforas-ilektroniko-eisitirio

Το σωματείο εργαζομένων που ανήκει στον πρώην ΗΛΠΑΠ και πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζει ότι μέχρι σήμερα δεν έχει αποκατασταθεί η σύνδεση των συστημάτων ασφαλείας με τις πύλες, ώστε σε έκτακτα περιστατικά (φωτιά, ατύχημα κ.α) να εκκενώνεται γρήγορα η αποβάθρα και να μην εγκλωβίζονται επιβάτες μέσα στους σταθμούς. Όπως εξηγεί ο Πρόεδρος του σωματείου κ. Λευτέρης Ρενιέρης, τέτοια πρόβλεψη δεν υπήρχε στην αρχική σύμβαση. Κατόπιν συνεννοήσεων μεταξύ ΟΑΣΑ και αναδόχου αυτό έχει προβλεφθεί αλλά ελάχιστοι σταθμοί (5 έως 6 από τους συνολικά 60) έχουν συνδεθεί, με αποτέλεσμα αυτό να επηρεάζει και τον προγραμματισμό για το κλείσιμο των πυλών.

Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι ελάχιστες πύλες θα σφραγιστούν τις επόμενες μέρες, επισημαίνοντας ότι οι επιβάτες είναι εντελώς ανώριμοι για να υποδεχτούν τις κλειστές διαδικασίες που συνεπάγεται η εφαρμογή του ηλεκτρονικού κομίστρου. Το κλείσιμο, όπως αναφέρουν θα είναι δοκιμαστικό, ώστε αν υπάρχουν π.χ 10 πύλες σε ένα σταθμό να κλείσουν 3 ή 4. Προβλέπουν μάλιστα ότι ο χρόνος μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου που έχει δώσει διορία ο ΟΑΣΑ για την πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού κομίστρου, θα χρειαστεί να παραταθεί.

Οι δύο πρώτες μέρες από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν ήταν χωρίς συνωστισμούς αφού το έλλειμμα εκπαίδευσης στην έκδοση του νέου κομίστρου από τους αυτόματους πωλητές οδήγησε σε μίνι ουρές και σε αναμονή των επιβατών που σε κεντρικούς σταθμούς έφτασε και την 1 ώρα. Μολονότι στους σταθμούς υπολογίζεται ότι βρίσκονται για να υποβοηθούν τους επιβάτες περίπου 100 άτομα προσωπικό από τον τομέα των ελέγχων και των εκδοτηρίων της ΣΤΑΣΥ, οι ουρές δεν αποφεύχθηκαν.Το πρόβλημα προκλήθηκε από την έλλειψη εξοικίωσης των πολιτών με τα νέα μηχανήματα αλλά και εξαιτίας της αδυναμίας των αυτόματων πωλητών να εκδόσουν εισιτήρια με έκπτωση (0,60 ευρώ). Το αποτέλεσμα είναι η ζήτηση να μετατοπίζεται στα εκδοτήρια που εκδίδουν και τις προσωποποιημένες κάρτες.

Σύμφωνα με τον κ. Ρενιέρη η εικόνα αυτή θα εξομαλυνθεί τις επόμενες μέρες, τονίζει όμως ότι παρατηρούνται ακόμη δυσλειτουργίες που ταλαιπωρούν τον κόσμο. Όπως αναφέρει, υπάρχουν έγκυρα εισιτήρια που ο επιβάτης τα έχει πληρώσει αλλά ο έλεγχος τα βγάζει άκυρα! Επίσης τα POS εξακολουθούν να μην έχουν συνδεθεί με τις τράπεζες ενώ τα περιορισμένα σημεία πώλησης του έξυπνου εισιτηρίου στις γειτονιές οδηγούν τους πολίτες σε τζάμπα μετακινήσεις.

Οι εργαζόμενοι κρίνουν ιδιαίτερα σημαντικό τον αριθμό προσωποποιημένων καρτών και υπολογίζουν ότι σε αντίστοιχα νούμερα (άνω των 300.000) θα είναι οι ποσότητες και των ηλεκτρονικών καρτών που θα καλύψουν τους δικαιούχους των ελευθέρας (ένστολους, ανέργους κ.α). Όμως ο ΟΑΣΑ δεν έχει αποσαφηνίσει πότε θα είναι έτοιμος να ικανοποιήσει και αυτή την πολύ μεγάλη κατηγορία επιβατών. Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν προμηθευτεί το νέο προϊόν πριν τις 20 Δεκεμβρίου που ο ΟΑΣΑ έχει ανακοινώσει ότι θα κλείσουν όλες οι μπάρες στην ΣΤΑΣΥ. Ο Οργανισμός ποντάρει σε θετική γνωμοδότηση για να δοθεί το πράσινο φως ώστε να τους αποσταλούν ταχυδρομικώς. Διαφορετικά θα χρειαστεί να στηθούν και αυτοί στην ουρά για την έκδοση των προσωποποιημένων καρτών.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

 

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. Epiosy 20:31 18/11/2017

    O Πρόεδρος του σωματείου κ. Λευτέρης Ρενιέρης του σωματείου εργαζομένων που ανήκει στον πρώην ΗΛΠΑΠ όπως αναφέρετε στο δημοσίευμα δεν είναι πρόεδρος του ΗΛΠΑΠ άλλα ΗΣΑΠ. Παρακαλώ διορθώστε το.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.