ΥΓΕΙΑ

Βιταμίνες: Απαραίτητες για την υγεία όλων και ειδικά των παιδιών

paidia-anoigma-575x518

Δεν είναι μυστικό, οι βιταμίνες μάς είναι απαραίτητες για να είμαστε υγιείς, και ειδικά στην περίπτωση των παιδιών που βρίσκονται ακόμη στην ανάπτυξη, πρέπει να τις λαμβάνουν κάθε μέρα!

Βιταμίνη C, D και βιταμίνες του συμπλέγματος Β
Είναι οι πρώτες που μας έρχονται στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε ποια θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα σε παιδιά και εφήβους. Για να καταλάβετε την αξία τους, αρκεί να ξέρετε ότι η βιταμίνη C ενισχύει την άμυνα του οργανισμού (σχολείο και ιώσεις ξεκινούν σχεδόν ταυτόχρονα), συντελεί στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου και παράλληλα θωρακίζει έναντι των στρεσογόνων καταστάσεων που μπορεί να επηρεάσουν τη συγκέντρωση και τη μνήμη.

Από την άλλη, η βιταμίνη D εξασφαλίζει την απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό και συνεπώς είναι ευεργετική στο σχηματισμό των οστών και των δοντιών.

xymoi

Τέλος, οι βιταμίνες του συμπλέγματος B συμβάλλουν στην υγεία του νευρικού, του μυοσκελετικού και του πεπτικού συστήματος και βοηθούν και τον οργανισμό να αξιοποιεί άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες. Επιπλέον, η βιταμίνη Β5 βοηθά στη σύνθεση ακετυλοχολίνης, ενός από τους πιο σημαντικούς νευροδιαβιβαστές, που ενισχύει τη συγκέντρωση και η βιταμίνη Β12 συμβάλλει στη σύνθεση μυελίνης, της προστατευτικής μεμβράνης των νευρικών κυττάρων.

Ποιες τροφές τις περιέχουν;
Όσο για το πού τις βρίσκετε, η απάντηση είναι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, που πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής διατροφής. Πορτοκάλια, μανταρίνια, ακτινίδια, φράουλες, πιπεριές, λεμόνια, παπάγια, μπρόκολο, σκούρα φυλλώδη λαχανικά, μανιτάρια, σπαράγγια, αβοκάντο και μπανάνες είναι μερικά μόνο παραδείγματα φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια στις παραπάνω βιταμίνες.

paidia (1)

Για να είστε σίγουροι, δε, ότι τις λαμβάνουν τα παιδιά καλό θα είναι να τα καταναλώνουν ωμά σε σαλάτες και φρουτοσαλάτες. Δίπλα τους και οι λαχταριστοί και δροσιστικοί χυμοί φρούτων ή φρούτων και λαχανικών, αλλά και smoothies με γάλα και γιαούρτι, που θα φτιάξετε με τα χεράκια σας και θα τα λατρέψουν μικροί αλλά και μεγάλοι. Σημειώστε ότι οι χυμοί και τα smoothies σάς δίνουν και τον ιδανικό τρόπο να προσφέρετε στα παιδιά ακόμη και λαχανικά που δεν τους αρέσουν καθόλου, καθώς η γεύση τους θα “κρυφτεί” όταν συνδυαστούν στο ποτήρι με άλλα υλικά.

Κι αν το παιδί δεν πίνει ούτε χυμούς;
Αν το παιδί αρνείται να δοκιμάσει φρέσκα φρούτα και λαχανικά τόσο ως έχουν, όσο και σε χυμούς, μπορείτε με την καθοδήγηση του παιδιάτρου να επιλέξετε συμπληρώματα διατροφής όπως βιταμίνες. Μάλιστα, τα συμπληρώματα διατροφής που απευθύνονται σε παιδιά, εκτός του ότι καλύπτουν τις ημερήσιες ανάγκες τους, κυκλοφορούν και σε νόστιμες γεύσεις φρούτων, ενώ τις βρίσκετε και σε διαφορετικές μορφές, για παράδειγμα υγρό, υποαλλεργικές μασώμενες ταμπλέτες ή ζελεδάκια, που αρέσουν πολύ στα παιδιά.

Πηγή: www.olivemagazine.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.