ΥΓΕΙΑ

Τι να καταναλώσετε και τι όχι

Πως να αποτοξινωθείτε μετά το εορταστικό φαγοπότι

Το μεγάλο κύμα εορτών περνάει σιγά σιγά και η αλήθεια είναι ότι τους περισσότερους τους βρίσκει αρκετά... φουσκωμένους. Βασικό ζητούμενο των επόμενων ημερών λοιπόν είναι ξεκουράσουμε την καρδιά μας και το σώμα μας από το λίπος, το αλκοόλ και τις τοξίνες που διατροφικά προσλάβαμε μέχρι τώρα. Να ενεργοποιήσουμε δηλαδή κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους μηχανισμούς φυσικής αποτοξίνωσης που διαθέτει ο ίδιος μας ο οργανισμός.

Η αποτοξίνωση αποτελεί μια σημαντικότατη φυσική και άκρως απαραίτητη διαδικασία.

Παράλληλα, είτε μετά από γιορτές είτε και γενικότερα, αποτελεί μια ιδιαίτερα δημοφιλή διατροφική τάση, που κατά καιρούς απασχολεί μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού. Οι διάφορες δίαιτες αποτοξίνωσης που κατά καιρούς κυκλοφορούν ποικίλουν σε διάρκεια και σύσταση και συνήθως χαρακτηρίζονται από κατανάλωση κυρίως φρούτων και λαχανικών -ή χυμών τους- και αποκλεισμό ομάδων τροφίμων όπως το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα προϊόντα δημητριακών.

Στην πραγματικότητα όμως το ανθρώπινο σώμα διαθέτει πολύ αποδοτικούς μηχανισμούς αποτοξίνωσης, καθώς όργανα όπως το ήπαρ και οι νεφροί είναι υπεύθυνα για την απομάκρυνση παραπροϊόντων του μεταβολισμού και ουσιών που δε χρειάζεται ο οργανισμός. Συνεπώς, μέσω της διατροφής μας ουσιαστικά βοηθάμε τον οργανισμό να επιταχύνει και να πραγματοποιήσει αυτούς τους μηχανισμούς κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Πάμε λοιπόν να δούμε τι πρέπει να καταναλώσουμε και τι όχι ώστε τα συστήματα αποτοξίνωσης του οργανισμού μας να αποδώσουν στο maximum.

- Αποφύγετε την κατανάλωση κρέατος.

Προτιμήστε το μενού των επόμενων ημερών να περιλαμβάνει κυρίως την κατανάλωση άπαχων πρωτεϊνών όπως ψάρι, αντί για κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι), καθώς επίσης και όσπρια, λαδερά και ζυμαρικά με σάλτσες λαχανικών.

- Ξαναβάλτε μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα.

Ξαναβάλτε στη διατροφή σας ενδιάμεσα σνακ, που, λόγω του ακατάστατου προγράμματος των Χριστουγέννων, τα παραλείπατε. Επιλέξτε φρούτα και φρέσκους χυμούς φρούτων και λαχανικών.

- Αποφύγετε το φαγητό τις βραδινές ώρες.

Έχετε ένα ελαφρύ βραδινό, όπως σαλάτα ή γιαούρτι με φρούτα ή/και δημητριακά ή μια σούπα λαχανικών.

- Φτιάξτε σπιτικές σούπες λαχανικών.

Με το κρύο τραβιούνται εύκολα και μπορεί να αποτελέσουν μια καλή αφορμή για μια διατροφική κάθαρση από το φαγοπότι των γιορτών. Προσφέρουν πλήθος πολύτιμων συστατικών, χωρίς πολλές θερμίδες. Μπορούμε να προσθέσουμε λαχανικά όπως το καρότο, το σέλινο, η πατάτα, το μπρόκολο, τα μανιτάρια, η ντομάτα και ότι άλλο θέλουμε.

- Αυξήστε την κατανάλωση φυτικών ινών στη διατροφή σας.

Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην αύξηση της κινητικότητας του εντέρου, διευκολύνοντας και επιταχύνοντας τη διέλευση της τροφής από αυτό και κατ' αυτόν τον τρόπο βοηθούν να μειωθούν τα φουσκώματα, το βάρος και η δυσκοιλιότητα. Και τι τροφές πρέπει να καταναλώσουμε για να πάρουμε φυτικές ίνες; Άφθονα φρούτα, λαχανικά, όσπρια, λαδερά, ξηρούς καρπούς, δημητριακά και προϊόντα ολικής αλέσεως.

- Μειώστε το αλάτι.

Ένα από τα βασικά συστατικά που πήρε ο οργανισμός μας είναι το αλάτι. Προσπαθήστε τις επόμενες ημέρες να το μειώσετε χρησιμοποιώντας φυσικά υποκατάστατα όπως πιπέρι και μπαχαρικά, ξύδι, λεμόνι, μπαλσάμικο και πολλά αρωματικά όπως ο μαϊντανός, η ρίγανη κ.ά. στο φαγητό σας.

- Περιορίστε τα γλυκά.

Αποφύγετε λίγο τα γλυκά που έχουν σοκολάτα, κρέμα γάλακτος, σαντιγί και επιλέξτε μέλι, μαρμελάδα, γλυκό του κουταλιού, παστέλι.

- Περιορίστε το αλκοόλ.

- Πίνετε αρκετό νερό.

Η πρόσληψη υγρών προάγει τους μηχανισμούς φυσικής αποτοξίνωσης του οργανισμού σας. Πιείτε αρκετό νερό, χυμούς φρέσκων φρούτων και λαχανικών ή φυσικά αφεψήματα, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, όπως το χαμομήλι, το τσάι, το φασκόμηλο κ.ά.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.